تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802980511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با حضور مسئولان همایش یاوران وقف در جیرفت برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با حضور مسئولان
همایش یاوران وقف در جیرفت برگزار شد
با حضور گسترده مردم و مسئولان همایش یاوران وقف در شهرستان جیرفت برگزار شد.

خبرگزاری فارس: همایش یاوران وقف در جیرفت برگزار شد



به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته وقف همایش یاوران وقف در این شهرستان برگزار و از واقفان، نفرات برتر 38 دوره مسابقات قرآن کریم و هیئت امنای بقاع متبرکه تجلیل شد. حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور امام جمعه جیرفت در همایش یاوران وقف در این شهرستان اظهار داشت: اگر  به برخی از واجبات مانند خمس و زکات به طور صحیح عمل می‌شد، شاید چندان به این سنت حسنه وقف نیاز نبود.

وی با اشاره به اینکه وقف عملی پسندیده و آثار و برکات خوبی در زندگی انسان بر جای می‌گذارد، بیان داشت: با ابراز تأسف گاهی اوقات مشاهده می‌شود که واجبات فراموش و به سمت مستحبات می‌رویم که باید این‌گونه نگاه‌ها اصلاح و در جایگاه اصلی خود اجرایی شوند. امام جمعه جیرفت با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف و بیان نمونه‌هایی از آثار و برکات این فرهنگ حسنه در سراسر کشور و استان تصریح کرد: در گذشته مردم به این عمل حسنه اعتقاد و توجه بیشتری داشته‌اند، اگر چه در مقایسه با جامعه امروز از امکانات کمتری بهره‌مند بودند.

وی با بیان اینکه موقوفات سال جاری چندان قابل توجه نبوده‌اند، ابراز داشت: باید در این راستا بیش از گذشته از طریق تریبون‌هایی از جمله رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود. کرمی‌پور با اشاره به اینکه سنت حسنه در دین اسلام مورد تأکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اگر وقف در جامعه به خوبی ترویج شود، علاوه بر آثار اخروی، توسعه و عمران منطقه را نیز در بر دارد و این مهم جزو دستورات دینی محسوب می‌شود.

امام جمعه جیرفت از وقف به عنوان حیات طیبه تعبیر و تصریح کرد: اگر چه با مرگ انسان‌ها پرونده اعمال آن‌ها در دنیا بسته می‌شود، اما صدقه جاریه عملی است که بعد از مرگ تا ابد برکات خیر به همراه دارد و هیچ زمان فراموش نمی‌شود. وی با بیان اینکه برخی از افراد تصور می‌کنند که واقفان باید سرمایه‌های کلان داشته باشند، اظهار داشت: وقف مختصر هم در نزد اسلام و مردم قابل اهمیت و آثار دنیوی و اخروی آن محفوظ و ماندگار است. کرمی‌پور با اشاره به مشاوره در نحوه وقف افزود: وقف باید بر اساس نیازهای روز جامعه صورت گیرد و فقط در حوزه مساجد و برپایی مجالس امام حسین(ع) وقف نکنیم، زیرا در این زمینه‌ها با توجه به ارادت مردم به ائمه(ع) وقف اشباع شده است. وی بهداشت و آموزش را دو مولفه مورد نیاز در زمینه وقف بیان کرد و تصریح کرد: رسانه‌های جمعی می‌توانند مروجان خوبی برای وقف در جامعه باشند.

 مهدی محمدی‌فرد، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت در این آیین اظهار داشت: بهترین عمل حسنه در جامعه وقف است و اکنون وقف بر ایتام و فقرا مورد نیاز جامعه است. وی با بیان این مطلب که در تثبیت موقوفه ربع‌رشیدی هیچ شکی نیست، افزود: اگر این موقوفه میلیاردی احیاء شود، موجب تحول در شهرستان جیرفت در حوزه وقف خواهد شد.

به گزارش فارس در این آیین از نفرات برتر 38 دوره مسابقات قرآن کریم، هیأت امنای بقاع متبرکه، واقفان برتر، امام جمعه جیرفت و ... با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.



انتهای پیام/80002/ت

http://fna.ir/QVJWWX





94/09/23 - 14:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن