تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820877409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات جدید از تیراندازی ناوشکن روسی در سواحل ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: جزئیات جدید از تیراندازی ناوشکن روسی در سواحل ترکیه


ناوشکن روسی "اسمتلیو" در نزدیکی های سواحل ترکیه با شلیک اخطار، یک کشتی ترکیه ای را وادر به تغییر مسیر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد ناوشکن روسی مستقر در دریای اژه پس از بی توجهی یک فروند کشتی ترکیه ای به هشدارهای مکرر، ناچار به شلیک اخطار شد. این مقام وزارت دفاع روسیه افزود: این کشتی ترکیه ای که ظاهرا نظامی نبود بدون توجه به هشدارها، تا 500 متری ناوشکن روسی پیش آمد و سرانجام با شلیک اخطار ناچار به تغییر مسیر شد. پس از این رخداد، وزارت دفاع روسیه وابسته نظامی ترکیه در مسکو را فراخواند.
ناوشکن اسمتلیو
رسانه های منطقه گزارش دادند که کشتی روسی، ناوشکن اسمتلیو مجهز به موشک های هدایت شونده است که در زمان حادثه در 22 کیلومتری جزیره یونانی لیمنوس (لمنوز) گشت زنی می کرد.
جزیره یونانی لمنوز
ناو اسمتلیو از جمله ناوشکن های کلاس کاشین با 114 متر طول است. این ناوشکن دارای سیستم های موشکی ناوشکن و ویژه نبردهای دریایی است و در شهریورماه گذشته همراه با کشتی های مینسک و نووچرکاسک از بسفر عبور کرد و در سواحل سوریه مستقر شد. این ناوشکن، مسلح به سیستم موشکی SS-N-25 است.
ناوچه اسمتلیو در بسفر
پس از سرنگونی دردسرساز جنگنده سوخو 24 روسی در خاک سوریه، کشتی های روسی بر خلاف رویه معمول، از برافراشتن پرچم کشور میزبان هنگام عبور از آبهای سرزمینی ترکیه خودداری می کنند.
ناو سزار کانیکوف روسیه
هفته قبل نیز عبور ناو "سزار کانیکوف"  از تنگه بُسفر باعث خشم و اعتراض مقامات ترکیه ای شد. یکشنبه 15 آذرماه رسانه های ترکیه ای عکسی از این کشتی روسی منتشر کردند که روی عرشه آن، یک سرباز روسی با موشک دوش‌پرتاب ضدهوایی دیده می شد.
مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در واکنش به انتشار این تصویر، به خبرنگاران گفت: نحوه عبور کشتی های جنگی از تنگه بسفر، بر اساس پیمان مونترو مشخص شده است و ما آنچه را سرباز روسی هنگام عبور از بسفر در دست دارد، به عنوان یک «تهدید احتمالی» در نظر می گیریم و این حادثه را یک اقدام تحریک آمیز می دانیم»! این موشک انداز دوش پرتاب، از همان نوع موشکی است که قطر و عربستان صدها قبضه از آن را خریده اند، اما به تعداد زیاد در دستان تروریست های تکفیری در سوریه و عراق دیده می شود.


یک شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن