تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803995401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه ها مهمترین ابزار برای نهادینه کردن فرهنگ وقف هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل اوقاف قزوین:
رسانه ها مهمترین ابزار برای نهادینه کردن فرهنگ وقف هستند

قزوین


شناسهٔ خبر: 2998541 - یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
استانها > قزوین

قزوین- مدیرکل اوقاف استان قزوین گفت: رسانه ها موثرترین و مهمترین ابزار برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه هستند و با مشارکت آنها شاهد استقبال خیرین از این کار خداپسندانه هستیم. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی نوروزی در مراسم اختتامیه جشنواره «وقف، رسانه و چشم انداز فرارو» که ظهر یکشنبه در سالن دادگستری قزوین برگزار شد اظهارداشت: وقف اگر درست نهادینه شود می تواند مشکلات جامعه اسلامی را حل کند. نوروزی بیان کرد: رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف نقش تعیین کننده دارند و مهمترین وموثرترین ابزار برای نهادینه کردن فرهنگ وقف محسوب می شوند و در چند سال اخیر بخوبی به رسالت خود عمل کرده و نقش آفرین بوده اند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: رسانه ها و خبرنگاران می توانند بخوبی فرهنگ سازی کرده و به گسترش فرهنگ وقف کمک کنند و اگر سالانه حدود ۷۰ وقف جدید در استان ثبت می شود مدیون فعالیت رسانه هاست. وی اضافه کرد: در عصر ارتباطات مردم هم به رسانه ها توجه ویژه دارند و اگر بتوانیم درست اطلاع رسانی کنیم در توسعه فعالیتهای وقفی موثر خواهد بود.

نوروزی اظهارداشت: قزوین در حوزه وقف و موقوفه زبانزد است و با داشتن ۲۳۰۰ موقوفه و پنج هزار رقبه داریم که جایگاه استان در این زمینه قابل قبول است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: بیشترین نیت وقف در کشور و استان مربوط به سیدالشهداست و در شرایطی که رضاخان برگزاری مراسم مذهبی را ممنوع کرد این وقفیات بیشتر شد و امروز ۷۵ درصد وقف ها با نیت امام حسین(ع) است. وی اضافه کرد: در هفته وقف امسال تنها یک فقره وقف به ارزش دو میلیارد تومان ثبت شد که این استقبال وظیفه ما در اداره اوقاف و رسانه ها را دوچندان می کند. نیت وقف بر اساس نیاز جامعه باشد نوروزی گفت: با راه اندازی ایستگاههای وقف زمینه حضور مردم در این مراکز و اجرای نیت خود فراهم شده اما انتظار داریم نیت وقف ها بر اساس نیاز جامعه امروز و مواردی باشد که در آن خلاء داریم. وی اضافه کرد: در استان وقفی در زمینه های حضرت زهرا(س)، قرآن و حوزه علمیه و رسانه نداریم در حالی که در بسیاری از مناطق کشور و حتی برخی کشورهای اسلامی برای تامین غذای حیوانات وحشی در فصل زمستان هم نیت وقف داریم که پاسخگویی به نیازها تلقی می شود. نوروزی تصریح کرد: اخیرا یک کلاس درس در شهر اقبالیه را از محل وقف دیجیتال کرده ایم و اجرای طرح مهر تندرستی، بیماران صعب العلاج، مهر تحصیلی برای دانش آموزان بی بضاعت اجرا شده و هر سال تعداد ۴۲۰ نفر با تامین چهار قلم کالای اساسی زوج های جوان به خانه بخت رفتند. راهبرد اساسی وقف توسعه موقوفات و ایجاد وقف جدید است وی بیان کرد: اداره اوقاف سه راهبرد اساسی را در دستور کار خود دارد که توسعه موقوفات موجود، حفظ و نگهداری موقوفات موجود و ایجاد وقف جدید از آن جمله است و در سه سال گذشته وقف گروهی را در اولویت قرار داده ایم تا افراد به صورت تیم های ۲۰، ۴۰ و ۱۰۰ نفره هم بتوانند در زمینه وقف فعال شوند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: مدیریت کردن وقف به اندازه خود وقف اهمیت دارد و اگر درست هدایت شود می تواند بسیاری از نیازها را برطرف کند. نوروزی گفت: در کل کشور ۸۵۰۰ بقعه و در استان ۲۶۴ بقعه و امامزاده داریم و با اجرای طرح تبدیل اماکن مذهبی به قطب فرهنگی زمینه حضور گروههای مختلف مردم در بقاع مذهبی بخوبی فراهم شده است. وی بیان کرد: امروز بیش از ۱۰۰ بقعه و امامزاده شاخص در استان داریم و امامزاده حسین(ع) دیگر یک بنای مذهبی استانی نیست بلکه به کشور تعلق دارد و امیدواریم با اجرای طرح توسعه آن بتوانیم جایگاه این بنای شاخص را ارتقاء بخشیم. نوروزی تصریح کرد:اجرای مرحله اول توسعه امامزاده حسین(ع) که بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که ساخت پارکینگ، زائرسرا، رستوران و مراکز خدماتی و رفاهی در آن پیش بینی شده است.

وی با بیان کارهای فرهنگی انجام شده در اوقاف هم گفت: طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، مهر تحصیلی، ولایت نبوی و مهر تندرستی زمینه تبدیل بقاع مذهبی به قطب فرهنگی فراهم شده است. در ادامه این مراسم از خبرنگاران و رسانه ها برتر در جشنواره وقف و رسانه تجلیل شد. در این جشنواره خبرگزاری مهر استان قزوین توانست در بخش خبر و گزارش خبری صاحب دو رتبه برتر شود و لوح تقدیر توسط میدری کل اوقاف استان به زینب کلهر و میترا بهرامی خبرنگاران این رسانه اهداء شد.                       









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن