تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819524620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد بازسازی بیش از 25 بقعه متبرکه در سطح استان قزوین


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد
بازسازی بیش از 25 بقعه متبرکه در سطح استان قزوین
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از 25 بقعه متبرکه امامزادگان استان که در حال تخریب بود، بازسازی شده است.

خبرگزاری فارس: بازسازی بیش از 25 بقعه متبرکه در سطح استان قزوین



به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در سومین همایش وقف و رسانه که ظهر امروز با عنوان«وقف، رسانه، چشم‌انداز فرارو» در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز رسانه‌ها می‌توانند اثرگذارترین اقدامات را در حوزه وقف انجام دهند.
وی افزود: هر اندازه تعداد همایش‌هایی که در اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شود، افزایش یابد باز نمی‌تواند به اندازه فعالیت رسانه‌ها اثرگذار باشد و این نشان می‌دهد که تا چاشنی کار ما رسانه نباشد، نمی‌توانیم در نهادینه کردن فرهنگ وقف موفق عمل کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: مردم بیش از هر چیزی به رسانه‌ها و سخن خبرنگاران توجه دارند زیرا مردم عصر حاضر مردمی رسانه‌ای هستند.
نوروزی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای عربی وزارتخانه اوقاف و شئون اسلامی فعال است اما در کشور ایران سازمان اوقاف و امورخیریه داریم بنابراین باید با اهتمام ویژه‌ای در حوزه وقف ورود پیدا کنیم تا بتوانیم با کشورهایی که در سطح وزارتخانه کارهای مرتبط با وقف را پیگیری می‌کنند، رقابت کنیم.
وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه وقف در جامعه ما مطلوب نیست، عنوان کرد: وقتی اثر وقف را در جامعه لمس نکنیم قطع‌یقین گام مثبتی در این زمینه بر نمی‌داریم در صورتی که اگر بتوانیم بستری فراهم کنیم تا اثرات وقف در جامعه مشهود باشد، مردم گرایش بیشتری به سمت وقف اموال خود پیدا می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه وقف امری است که باید به آن به عنوان یک تکلیف شرعی نگاه کنیم.
نوروزی گفت: استان قزوین پیشینه بسیار خوبی در حوزه وقف دارد به گونه‌ای که نخستین وقف کشور در استان قزوین به ثبت رسیده است و این امر موجب شده وقتی بحث از وقف می‌شود استان قزوین در سطح کشور زبان‌زد باشد.
وی بیان کرد: در حال حاضر 2هزار و 300 موقوفه و 25 هزار رقبه در سطح استان داریم که درآمد به نسبت خوبی دارد و جایگاه استان نیز در این زمینه در سطح کشور مطلوب است اما اگر بخواهیم این جایگاه را ارتقا دهیم، نیازمند توجه اصحاب رسانه به حوزه وقف هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: وقف در برخی از موضوعات روز مانند وقف در حوزه رسانه در استان مغفول واقع شده است و با توجه به اینکه وقف مربوط به بخش خاصی نیست، می‌توان در زمینه‌های مختلف وقف داشت.
نوروزی اضافه کرد: یک موضوع مانند وقف می‌تواند یک حرکت سیاسی را رقم زده و حتی می‌تواند در برابر استکبار بایستد زیرا در دوران رضاخان به دلیل محدودیت‌هایی که این دیکتاتور برای برپایی عزاداری‌های ماه محرم ایجاد کرده بود، بسیاری از مردم اموال خود را برای حضرت سیدالشهدا(ع) وقف کردند.
وی ادامه داد: این امر موجب شده که امروز در استان قزوین بیش از 75 درصد درآمد موقوفات مربوط به امام حسین(ع) و برپایی مجالس سوگواری برای ایشان باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: یقین داریم قشر پرتلاش خبرنگار می‌تواند در زمینه فرهنگ‌سازی برای حوزه وقف بسیار موثر باشد.
نوروزی اظهار کرد: با فرهنگ‌سازی که در حوزه وقف انجام شده است، هر ساله حدود 80 وقف جدید در استان به ثبت می‌رسد و در سال جاری نیز با احتساب وقف‌هایی که در هفته وقف به ثبت رسیده تاکنون بیش از 70 وقف به ثبت رسیده است.
وی عنوان کرد: در نخستین روزهای هفته وقف سال جاری وقفی به ثبت رسیده که بیش از 2 میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برخی از طرح‌هایی که در این اداره کل اجرا می‌شود، تصریح کرد: طرح‌های «مهر تحصیلی» با هدف تأمین نوشت‌افزار دانش‌آموزان بی‌بضاعت هر ساله اجرا می‌شود و از سه سال گذشته تاکنون نیز برای حدود 450 زوج جوان بی‌بضاعت از محل درآمد موقوفات جهیزیه تهیه کردیم.
نوروزی با بیان اینکه سه سیاست کلی از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه وقف ابلاغ شده است، گفت: توسعه موقوفات جدید، حفظ و نگهداری موقوفات و ایجاد وقف‌های جدید سیاست‌های کلی است که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده و در دستورکار ما قرار گرفته است.
وی یادآور شد: 100 مورد از امامزادگان استان قزوین در سطح ملی و فراملی شاخص بوده و از سال گذشته تاکنون بیش از 25 بقعه امامزادگان استان بازسازی شده است.
انتهای پیام/77010/صا40

http://fna.ir/JPB15T





94/09/22 - 13:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن