تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815421099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار داستان‌های نویسنده شهیر آذربایجانی در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: «شلوغی» به بازار رسید؛
انتشار داستان‌های نویسنده شهیر آذربایجانی در ایران

شلوغی


شناسهٔ خبر: 2998290 - یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
فرهنگ > تازه های نشر ایران

مجموعه‌داستان «شلوغی» شاخص‌ترین اثر آفاق مسعود، مشهورترین نویسنده‌ زن آذربایجان با ترجمه محمود مهدوی و از سوی نشر «شورآفرین» منتشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، آفاق مسعود از مشهورترین نویسندگان معاصر آذربایجان است که با نوشتن «شلوغی» گام بلندی را در ادبیات جمهوری آذربایجان برداشت، به‌طوری‌ که منتقدان ادبی، او و داستان‌هایش را با فرانتس کافکا، آلبر کامو، ایزاک بشویس سينگر و ارنست هوفمان مقایسه می‌کنند. «شلوغی» نخستین کتابی است که از آفاق مسعود با ترجمه محمود مهدوی به فارسی ترجمه و از سوی نشر «شورآفرین» منتشر شده است. این کتاب مجموعه‌ چهار داستان بلند و کوتاه است که با نثر و زبان شاعرانه سعی در ایجاد و خلق فضای سوررئال دارد.

آفاق مسعود در «شلوغی» نیز چون دیگر آثارش، از روان‌شناسی برای اهمیت‌دادن به تجربه‌ قهرمانانش استفاده می‌کند؛ قهرمان‌هايی که تقریبا همه‌ زن هستند و مشکلاتی که با آن روبه‌رو می‌شوند نیز مخصوص جنس زن است. داستان‌ها و رمان‌هاي این بانوی نویسنده، تاکنون به زبان‌های انگليسی، ‌ فرانسوی، ‌ آلمانی، روسی، ژاپنی، اُزبك و دیگر زبان‌های زنده‌‌ دنیا ترجمه شده است. مرز واقعيت و تخيل در آثار آفاق مسعود که به خاطر ترجمه‌ آثار کافکا، گی دو موپوسان و گابریل گارسیا مارکز نیز چهره‌یی شناخته‌شده در آذرباریجان است، همانند فيلم‌های لویيس بونوئل کارگردان بزرگ اسپانیایی بسيار روشن و شفاف است؛ طوري‌كه فرد می‌تواند ادامه‌ خواب ديروز را امشب ببيند و مخاطب هم اصلا از اين مساله تعجب نكند. آفاق مسعود با «شلوغی» که اثری كاملا آوانگارد است، و در آن اتفاقات دم‌به‌دم تعويض می‌شود و از پی هم می‌آيد، و روند ماجراها نيز یادآور كارتون‌های کودکان است، مرحله‌ خاصی را در ادبيات آذربايجان به پايان می‌رساند. بعد از اين کتاب، او از مرزهای زمان و مكان می‌گذرد، از خانه‌های تنگ به كوچه‌ها و ميادين بزرگ می‌رود، نه‌تنها به‌ دنبال يافتن راهی برای رفع مشكلات يك خانواده است، بلكه در پیِ راهی‌ برای کم‌کردن فشارهاي يك كشور و حتا حل مسایل دشوار دنيا نیز می‌شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن