تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819103443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيدحسن خميني: اگر امام نبود شبه طالبانيزم در كشور راه مي‌افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: سيدحسن خميني: اگر امام نبود شبه طالبانيزم در كشور راه مي‌افتاد
فرزند يادگار حضرت امام(ره) در تعريف تحجر با بيان اينكه هرآنچه دليل عقلي يا شرعي مسلم ندارد، تحجر است، متحجرين را از جمله گروههايي دانست كه امام در مقابل آنها ايستاد و گفت: واقعيت اين است كه نظام سنتي ما خود را پشت بسياري از ظواهر غير مسلم شرعي پنهان كرده است.


جوانان تشكل هاي اصلاح طلب شامگاه شنبه ـ 11خرداد ـ با حضور درحسينه جماران با اعضاي بيت امام (ره) ديدار كردند. به گزارش خبرنگار باشگاه جواني برنا، دراين نشست اعضاي جوانان بنياد باران و مسئولان اين بنياد پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام سيد حسن خميني به طرح ديدگاههايشان درباره افكار و انديشه‌هاي حضرت امام(ره) و همچنين مسائل روز سياسي پرداختند.

يكي از اعضاي جوانان بنياد باران به عنوان نخستين سخنران به تعامل اين نهاد با ستاد بزرگداشت امام خيمني(ره) اشاره و تاكيد كرد: رويكرد جوانان اصلاح طلب بستر سازي براي ايجاد يك گفتمان جديد بين نسل سوم و بيت امام(ره) است.

وي ياد آور شد بنياد باران انسجام ميان تشكل ها و حفاظت از انديشه هاي حضرت امام(ره) با توجه به پرسش‌هائي كه جوانان نسل سوم طي سالهاي اخير مطرح مي كنند را مد نظر دارد.

به گفته اين عضو جوان بنياد باران نسل سومي ها امروزه درباره جايگاه آزادي در انديشه امام، حوزه خصوصي افراد و جايگاه آزادي در جمهوري اسلامي با توجه به موج گسترده جوانگرايي در مديران نظام سوالات متعددي دارند كه بايد به آنها پاسخ داده شود.

به گزارش برنا، گردانندگان اين نشست كه از جوانان تشكل هاي اصلاح طلب بودند از سخنرانان جوان خواستند كه بيشتر از 5 دقيقه به اظهار نظر نپردازند اما هنگاميكه يكي از دختران فعال عضو تشكل ها بيشتر از5 دقيقه صحبت كرد جوانان حاضر درحسينيه جماران بافرستادن صلوات مانع از ادامه صحبت هاي وي شدند كه اين راهكار، موثر واقع نشد.

اين دختر جوان، عضو تشكل هاي دانشجويي خطاب به سيد حسن خميني گفت كه ما جوانان نسل سومي انديشه‌هاي امام و انقلاب را به درستي درك نكرديم. وي افزود: تصور ما از امام خميني(ره) تصوير يك رهبر مدرن دردنياي مادي زده قرن بيستم بود.

صحبت هاي طولاني اين عضو جوان يكي از تشكلهاي دانشجويي كه به مدح شعر گونه از برخي مسائل پرداخت، اعتراض اعضاي ساير تشكل ها را به همراه داشت كه خواهان قطع صحبت وي و دعوت از سخنران بعدي به پشت تريبون حسينيه بودند.

مجري برنامه در اين ميان خطاب به حاضران گفت كه مايلم دوستان ضمن رعايت وقت كاري نكنند كه فضا به درگيري لفظي و توسل به زور براي خاتمه اظهارات بينجامد.

هنگام سخنراني مدح آميز و شعرگونه دبير انجمن اسلامي علوم پزشكي و دقايقي طولاني پس از آنكه اظهارات وي نيز كسالت خاطر جمع حاضر را فراهم آورد، اعضاي عضو اين انجمن به شكلي سازمان يافته مانع از پايان اظهارات سخنران در وقت قانوني شدند و با فريادهاي هيس به معترضان، ادامه اظهارات هم‌قطار خود را خواستار بودند.

درلابلاي اظهارات وي حتي مجري جلسه ازحاضران خواست كه صلوات بفرستند تا وي تريبون راترك كند اما سخنران با ذكر اين نكته كه بغض ها و حرف‌هاي ناگفته زيادي دارد كه نمي تواند آنها راجائي ديگر مطرح كند به اظهارات خود ادامه داد اين درحالي بود كه به گواه حاضران اظهارات وي به جز عبارات تفسيري و ذكر برخي مسائل تاريخي هيچ نكته خاصي را در بر نمي گرفت.

در اين ميان فردي از ميان جمعيت بلند شد و در اعتراض به آنچه كه آن را نقطه نظرات بي حاصل و خنثي ناميد، گفت: مشكل تشكل هاي ما اين است كه يكراست به سراغ اصل مطلب نمي روند و با مقدمه چيني هاي كسالت بار و متنهاي كشدار حوصله حضار را سر مي آورند، اين درحالي است كه امام راحل هميشه شفاف و ساده صحبت مي كردند.

به گزارش خبرنگار برنا، درادامه چند تن از اعضاي تشكل ها به انتقاد از اوضاع كشور، تورم، سوء استفاده از برخي اعتقادات مذهبي در مديريت كشور و اوضاع نا مساعد بين المللي ايران پرداختند. درتمام طول سخنراني ها سيد حسن خميني در گوشه اي ا زحسينيه جماران نشسته بود و به اظهارات افراد گوش مي داد.

زهرا اشراقي، نوه حضرت امام(ره) و همسر محمد رضا خاتمي از ابتداي مراسم در حسينيه حضور داشت و معتقد بود كه به عنوان ميزبان حضور وي در ميان اعضاي تشكل ها ضروري است. بسياري از اعضاي تشكل ها و مسئولان سابق اصلاحات با استقبال از حضوروي در ميان جمعيت هر از گاهي درباره مسائل گوناگون با وي صحبت مي كردند. معصومه ابتكار دقايقي پس از پايان نماز مغرب و عشا ء درقسمت ويژه بانوان حسينيه حضور يافت و درهمان هنگام مصطفي معين وزير علوم دولت خاتمي با مشايعت برخي اعضاي تشكلها حسينيه راترك كردند. مرتضي حاجي، رئيس بنياد باران كه ابتدا در ميان جوانان و در وسط حسينيه نشسته بود با دعوت برخي ميزبانان و اعضا تشكل ها، به قسمت جلوي حسينيه و درجمع اعضاي بيت حضرت امام راحل رفت.

اعضاي تشكل هاي اصلاح طلب در تائيد برخي اظهارات سخنرانان به دفعات كف مرتب مي زدند كه با تذكر مسئولان بيت از آنها خواسته شد كه به حرمت حسينيه جماران به جاي كف زدن، صلوات بفرستند. به گزارش برنا، سيد حسن خميني به هنگام سخنراني از حضار خواست كه براي دقايقي موبايل ها را پائين گرفته و درميا ن اظهارات وي به عكس گرفتن مبادرت نكنند.

نوه امام راحل با ابراز خرسندي از حضور درجمع جوانان گفت: نفس سخن گفتن از امام در اين مكان بسيار ارزشمند و حائز اهميت است. وي با بيان اينكه اگر امام نبود شبه طالبانيزم راه مي افتاد، گفت: تا زماني كه تعريف درستي از تحجر نداشته باشيم همه خود را معتدل و ديگران را متحجر مي نامند.

سيد حسن خميني يا د آور شد: امروزه ما با واژه هاي بي تعريفي روبرو هستيم كه ناخواسته در روابط مان آنها را به يكديگر القاء مي كنيم درصورتي كه اگر ازعباراتي مثل تحجر تعريف درستي داشته باشيم دچار بن بست يا خود فريبي نمي شويم.

وي با انتقاد از جريانهايي كه خود را درست تعريف نمي كنند، گفت: هيچكس خود را متحجر يا افراطي نمي داند و همه فكر مي كنند خودشان متعادل و ديگران در افراط و تفريط به سر مي برند.

فرزند يادگار حضرت امام(ره) در تعريف تحجر با بيان اينكه هرآنچه دليل عقلي يا شرعي مسلم ندارد، تحجر است، متحجرين را از جمله گروههايي دانست كه امام در مقابل آنها ايستاد و گفت: واقعيت اين است كه نظام سنتي ما خود را پشت بسياري از ظواهر غير مسلم شرعي پنهان كرده است.

سيد حسن خميني افزود: اينكه از سنت ها به اين جهت كه ديني است دفاع كنيم ظلم است در جامعه ما چون متدينين در يك برهه زماني با سنت ها خو گرفته اند برخي مسائل منشا جدال مي شود. نوه حضرت امام(ره) افزود: اگر دين را محدود به سنت كنيم دنياي مدرن از دين جدا مي شود مثلا نفس احياي مراسم عاشورا درست است اما برخي اعمال مرتبط با آن باطل است كه اگر بخواهيم آن را عوض كنيم برخي فكر مي كنند آغاز بي ديني است.

وي عدم اجازه به زنان براي ورود به عرصه اجتماع را از مصاديق تحجر دانست و گفت: امام چون اين مساله دليل عقلي روشن نداشت به مخالفت با آن برخاست حتي آن هنگام كه دخترها و نوه هاي امام در دانشگاه تحصيل مي كردند خيلي ها سرسختانه مخالفت مي كردند.

سيد حسن خميني تصريح كرد: امام(ره) در برابر سنت هايي ايستاد كه برخي ها فكر مي كردند مغز دين است.

وي عرفانهاي جديد را نيز عين تحجر دانست و گفت: اين عرفان‌ها كه امروزه در جامعه تا حدي باب شده به دليل نداشتن دليل عقلي روشن و مسلم در رديف اعمال متحجرانه است.

پس از پايان اظهارات سيد حسن خميني، اعضاي تشكلها، شام را در جماران با نوه امام(ره) ميل كردند.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن