تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820337821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توکلی: مناطق آزاد منشأ «حرام‌خواری» و «اختلاف طبقاتی» است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: توکلی: مناطق آزاد منشأ «حرام‌خواری» و «اختلاف طبقاتی» است
نماينده مردم تهران در مجلس با تأکيد بر اينکه اين مناطق آزاد منشأ "حرام‌خواري" و "اختلاف طبقاتي" است، گفت: مناطق آزاد به‌معني افزايش اشتغال و صادرات است در حالي که در حال حاضر دولت پولي ندارد که بتواند در مناطق آزاد براي کارهاي زيربنايي خرج کند.
به گزارش نامه نیوز، احمد توکلي در جمع دانشجويان دانشگاه شيراز بر آثار زيان‌بار تحريم‌ها تأکيد کرد و اظهار داشت: نخستين اثر تحريم‌ها مبهم‌کردن آينده است.

وي با بيان اينکه با مبهم شدن آينده ريسک سرمايه‌گذاري افزايش يافته و مشکلات بيشتري ايجاد مي‌شود، افزود: با تحريم‌ها درآمد نفتي و درآمد دولت کاهش يافت و در حال حاضر نيز بودجه کافي وجود ندارد و بخش خصوصي هم تمايلي به سرمايه‌گذاري ندارد از سوي ديگر هزينه مبادلات در اقتصاد ملي نيز افزايش مي‌يابد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر اينکه بايد نگاه‌هاي اقتصادي در کشور تغيير يابد خاطرنشان کرد: تحقق نظام اقتصادي سالم و درست در کشور مستلزم درست کار کردن تمامي بخش‌هاي اقتصادي است اما بايد زمينه آن فراهم شود تا سياست‌هاي اقتصادي کشور به نتيجه برسد.

وي با اشاره به اينکه زماني که دولت و مجلس بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند رشد اقتصادي نيز ايجاد مي‌شود تصريح کرد: اگر کشمکش‌هاي سياسي وجود داشته باشد که در زمان دولت قبل زياد وجود داشت، اعتماد به کار و سرمايه‌گذاري از بين مي‌رود.

توکلي با بيان اينکه سوءاستفاده از قدرت عمومي براي رسيدن به اهداف خصوصي ضربه‌اي بسيار مهلک براي هر جامعه است افزود: برخي موارد از جمله انتصاب مديران وابسته به‌جاي شايسته سالاري نيز منشأ فساد است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي به توجه دولت به افزايش مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: به‌اعتقاد من در اين مورد منافع حرام مطرح است و بايد جلوي اين کار گرفته شود. برخي افراد وابسته از مدتي قبل اقدام به خريداري زمين در اطراف اين مناطق کردند تا در زمان تصويب منطقه آزاد در اين محل‌ها، بتوانند با دولت وارد بازي شوند.

وي با تأکيد بر اينکه اين مناطق آزاد منشأ حرام‌خواري و اختلاف طبقاتي است خاطرنشان کرد: مناطق آزاد به‌معني افزايش اشتغال و صادرات است در حالي که در حال حاضر دولت پولي ندارد که بتواند در مناطق آزاد براي کارهاي زيربنايي خرج کند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: دولت به‌دليل نداشتن پول مجبور به ورود به بازي با اين دلالان مي‌شود که برخي به اسم سرمايه‌گذاري با خريداري زمين پيش از تقديم اين لايحه به مجلس وارد اين مناطق شدند.

توکلي با بيان اينکه بودجه معجزه نمي‌کند بلکه آنچه معجزه‌گر است عقل است عنوان کرد: کارها بايد عقلاني انجام شود به‌‌ويژه زماني که متوجه مي‌شويم ‌اقتصاد ما شکننده است، بايد نگاه‌ها تغيير پيدا کند بنابراين تأکيدات مقام معظم رهبري بر اقتصاد مقاومتي کاملاً درست و به‌جا است.


منبع: فارس


۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن