تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804765838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه ادعاهای آمریکا درباره آزمایش موشکی ایران/ درخواست عراق از ناتو درباره ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ادامه ادعاهای آمریکا درباره آزمایش موشکی ایران/ درخواست عراق از ناتو درباره ترکیه
اظهارات سخنگوی وزارت دفاع آمریکا و نماینده این کشور در سازمان ملل درباره آزمایش موشکی ایران، ادعای احتمال ارسال اورانیوم غنی شده ایران به کشور قزاقستان، درخواست نخست وزیر عراق از ناتو برای کمک به خروج نظامیان ترکیه از این کشور و افزایش موج انتقادات از دونالد ترامپ، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۵۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ - 09 December 2015



ادامه ادعاهای آمریکا درباره آزمایش موشکی ایران/ درخواست عراق از ناتو درباره ترکیه
اظهارات سخنگوی وزارت دفاع آمریکا و نماینده این کشور در سازمان ملل درباره آزمایش موشکی ایران، ادعای احتمال ارسال اورانیوم غنی شده ایران به کشور قزاقستان، درخواست نخست وزیر عراق از ناتو برای کمک به خروج نظامیان ترکیه از این کشور و افزایش موج انتقادات از دونالد ترامپ، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 



به گزارش «تابناک»، واکنش های آمریکا به فعالیت های موشکی ایران، موضوعی است که امروز نیز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اظهارات سخنگوی وزارت دفاع آمریکا را بازتاب داده که گفته واشنگتن اخبار مربوط به آزمایش یک موشک بالیستیک میان برد در ایران را با دقت دنبال می کند. پیتر کوک اظهار داشته: «ما اخبار مربوط آزمایش موشکی ایران را طی چند هفته گذشته دریافت کرده ایم و در حال بررسی آن ها هستیم. ما همچنان با شرکای خود فعالیت های برنامه توسعه موشکی ایران را به دقت دنبال خواهیم کرد». دو مقام آمریکایی روز دوشنبه مدعی شدند ایران ماه گذشته میلادی یک موشک میان‌برد بالستیک را آزمایش کرده که این موضوع بر خلاف دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده است. 


*****


از سوی دیگر، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز از لزوم رعایت قطعنامه های شورای امنیت درباره آزمایش موشکی ایران سخن گفته است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت آمریکا در حال انجام «بررسی جدی» گزارش‌هایی است که مدعی هستند ایران دور تازه‌ای از آزمایش موشکی خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل انجام داده است.سامانتا پاور در گفتگو با خبرنگاران گفت اگر گزارش آزمایش در ماه نوامبر تایید شود آمریکا به شورای امنیت مراجعه می‌کند و «خواستار اقدامی مناسب می‌شود». وی گفت: «آمریکا در حال انجام یک بررسی جدی درباره این ماجرای گزارش‌شده است و می‌خواهد بداند آیا می‌توان آن را تایید کرد یا خیر». آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پیش از این از کمیته تحریم‌های شورای امنیت خواسته‌اند آزمایش موشکی میان‌برد ایران در ماه اکتبر را بررسی کند. 


*****


در مطلبی دیگر درباره ایران، روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی شده ایران و آمریکا در حال بحث درباره ارسال اورانیوم غنی شده ایران به کشور قزاقستان هستند. به نوشته این روزنامه، ایران و آمریکا در پی دستیابی به توافقی به منظورارسال اورانیوم غنی شده به قزاقستان هستند که می تواند سبب تسریع در روند کاهش تحریم های تهران شود. وال استریت ژورنال مدعی است آمریکا در حال کمک کردن به ایران و فراهم کردن شرایط به منظور ارسال بخشی از ذخیره سوخت هسته ای تهران به قزاقستان است. اقدامی که سبب سهولت در روند تسریع کاهش تحریم ها برای تهران می شود. این در حالی است که در پی انتشار اخباری درباره آزمایش موشکی جدید ایران، مقامات وزارت امور خارجه آمریکا از احتمال اعمال تحریم های جدید به منظور بازداشتن ایران از توسعه یک زرادخانه موشکی خبر دادند.


*****


اما در ادامه تنش میان بغداد و آنکارا بر سر حضور نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق، خبرگزاری «رویترز» درخواست نخست وزیر عراق از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای کمک به خروج نیروهای ترک را بازتاب داده است. به نوشته این خبرگزاری، حیدر العبادی از ناتو خواست از اختیارات خود برای خروج نیروهای امنیتی ترکیه از شمال عراق استفاده کند. البعادی سه شنبه شب با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی دولت عراق گفت: «از ناتو می خواهم از اختیارات خود استفاده و دولت ترکیه را وادار کند تا نیروهایش را هر چه سریعتر از شمال عراق خارج نماید». این بیانیه پس از پایان مهلت 48 ساعته ای که دولت عراق برای خروج نظامیان ترکیه از خاک این کشور تعیین کرده بود، منتشر شد. العبادی همچنین دیروز با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، درباره اقدام ترکیه در استقرار نظامیان این کشور اطراف شهر موصل و لزوم خروج این نیروها از عراق گفت و گو کرد.


*****


در نهایت، در میان دیگر موضوعات، شبکه خبری «فرانس 24» در گزارشی به موضع گیری های اخیر دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته و از انتقاد اعضای حزب جمهوری خواه از وی به سبب این مواضع خبر داده است. بر اساس این گزارش، پیشنهاد دونالد ترامپ مبنی بر ضرورت توقف ورود مسلمانان به آمریکا، اعتراض مسلمانان و شخصیت های سیاسی و حتی هم حزبی های وی را به دنبال داشته است. افزون بر این، کاخ سفید نیز اظهارات ترامپ را با ارزش های آمریکا مغایر دانست و سخنان ترامپ را مورد انتقاد قرار داد. اظهارات وی در شبکه های اجتماعی نیز از سوی شخصیت های سیاسی محکوم می شود.



















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن