تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803757383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از یادواره آیه‌های سرخ گزارش می‌دهد از قرائت قرآن با خط بریل تا رونمایی از کتاب شهدای قرآنی مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از یادواره آیه‌های سرخ گزارش می‌دهد
از قرائت قرآن با خط بریل تا رونمایی از کتاب شهدای قرآنی مازندران
نخستین یادواره 220 شهید قرآنی مازندران با محوریت شهید حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد با رونمایی از کتاب شهدای قرآنی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: از قرائت قرآن با خط بریل تا رونمایی از کتاب شهدای قرآنی مازندران



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نخستین یادواره 220 شهید قرآنی مازندران «آیه‌های سرخ» با محوریت شهید حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد عصر امروز در حسینیه عاشقان این شهرستان برگزار شد. نخستین یادواره آیه‌های سرخ در حالی با حضور فعالان و نخبگان قرآنی استان برگزار شد که مسئولان استانی، شهرستانی و خانواده شهدای قرآنی استان در آن حضور داشتند. این مراسم در حالی قرار بود با روایتگری خاطرات جنگ امیر سرتیپ سید حسام هاشمی مشاور عالی مقام معظم رهبری برگزار شود که این سخنران به‌علت مسدود بودن راه‌های ارتباطی و بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی استان نتوانست حضور یابد. کتاب شهدای قرآنی مازندران «آیه‌های سرخ» در این یادواره با حضور مسئولان استانی و خانواده شهدا رونمایی شد.

*قرائت قرآن با خط بریل حضور یک روشن‌دل و قرائت قرآن با خط بریل یکی از نکات قابل توجه در نخستین یادواره شهدای قرآنی استان بود که این مسئله بیانگر ارادت قلبی مردم دیار علویان به کلام الهی و جداناپذیری قرآن کریم از مردم این دیار است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم، اظهار کرد: رزمندگان فعال حوزه قرآنی با یک دست قرآن و با دست دیگر اسلحه داشتند.

احد جاودانی تصریح کرد: فعالیت قرآنی رزمندگان در دوران دفاع مقدس و در دوران سخت مبارزه نیز تداوم داشت و برای تداوم فعالیت قرآنی بود که رزمندگان دفاع مقدس به شور و نشاط در برابر دشمن ایستادگی کردند. وی در ادامه با اعلام اینکه باید اقدامات رزمندگان در دوران دفاع مقدس به‌خوبی به نسل حاضر و آینده منتقل شود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به‌واسطه فرهنگ شهادت در حال حاضر به‌عنوان یکی از قدرت‌های برتر در منطقه و جهان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه برخی از رزمندگان فعال قرآنی آثاری را در حین مبارزه با دشمن داشتند، یادآور شد: قرار است این آثار جمع‌آوری شود و در اختیار مردم قرار گیرد. *چاپ آثار 96 شهید فعال قرآنی در مازندران این مسئول اضافه کرد: فعالیت قرآنی رزمندگان دفاع مقدس پس از جمع‌آوری در سطح کشور، مورد استفاده قرار می‌گیرد. جاودانی ادامه داد: رزمندگان دفاع مقدس با نثار جان خویش تلاش کردند که آنچه را که پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) مدنظر داشتند، به بشریت معرفی کنند و در این راه نیز موفق بودند. وی با اعلام اینکه تعداد آثار شهدای قرآنی دفاع مقدس مازندران بیش از 110 اثر بود، افزود: جمع‌آوری بقیه آثار نیز در برنامه کاری قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: 220 شهید فعال قرآنی مازندران شناسایی شدند که آثار 96 تن از شهدا به‌صورت کتاب چاپ شد. فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در این یادواره، اظهار کرد: یادآوری‌ها موجب می‌شود که ایمان ما به شهادت بیشتر شود. سردار محمدحسین بابایی تصریح کرد: در طول تاریخ خط خدا همیشه با دشمنی و عناد روبه‌رو بود و شیطان‌صفتان به این تصور هستند که افراد و مومنان را از سر راه بردارند، ولی در نهایت این وعده خدا به‌خوبی محقق می‌شود که در نهایت مومنان بر روی زمین حاکم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که رزمندگان ما به فرمان خدا علیه فتنه و حاکم شدن دین خدا بر روی زمین به مقابله با دشمن می‌پردازند. *حضور نیروهای انقلابی ما در سوریه تکلیف الهی است فرمانده سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، تأکید کرد: شهدا برای احیای احکام قرآنی به مقابله با دشمن پرداختند. بابایی با اشاره به حضور رزمندگان ایران اسلامی در سوریه و سایر نقاط کشور، بیان کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از رزمندگان اسلام در سوریه حضور دارند و دلیل حضور آنها مبارزه با سگان دست‌آموز آمریکا در سوریه است، حضور نیروهای انقلابی ما در سوریه تکلیف الهی است که دین اسلام به مسلمانان واجب کرد تا برای نجات جان انسان‌ها از دست ظالمان جهاد کنند.

وی با اعلام اینکه قرآن دستور جهاد در راه خدا به مسلمانان را داد، یادآور شد: نوع جهاد بستگی به نیاز جامعه اسلامی داشته و بهترین جهاد در راه خدا، جهاد با جان است. *اطاعت از ولی‌فقیه سرلوحه فعالیت‌های شهدا فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه برخی هنوز مقام شهادت را متوجه نشدند، تأکید کرد: خدا در قرآن تاکید کرد کسانی که در راه خدا جهاد و جان‌شان را نثار می‌کنند، نزد خدا روزی می‌خورند، این‌ها نمردند بلکه زنده هستند و انسان‌های عادی این موضوع را درک نمی‌کنند. وی با اعلام اینکه شهدا اطاعت از ولی‌فقیه را سرلوحه کار خویش داشتند، گفت: شهدا در وصیت‌نامه خویش پس از سفارش به فرامین الهی اطاعت از ولی‌فقیه را نیز به‌خوبی به بازماندگان سفارش کردند.

به گزارش فارس، در این مراسم با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران، معاون سیاسی امنیتی استاندار، خانواده‌های شهدا و ایثارگران از خانواده شهید حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد نخستین شهید روحانی دفاع مقدس مازندران تجلیل شد. انتهای پیام/86031/ل30/

http://fna.ir/FLVWDX





94/09/18 - 00:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن