واضح آرشیو وب فارسی:هدانا: تهران- ایرنا- دبیر کنفرانس بازی های رایانه ای؛ چالش ها و فرصت ها با اشاره به اینکه در ایران نگاه علمی به بازی های رایانه ای کمتر وجود دارد، گفت: این کنفرانس به دنبال این است که نگاه علمی به بازی ها را افزایش دهد.به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، جواد راستی در نشست رسانه ای اولین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها که صبح امروز سه شنبه 17 آذر در بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد، اظهار داشت: در کشور ما دید علمی کم تری نسبت به بازی های ویدئویی وجود دارد و عموما به عنوان یک سرگرمی صرف به بازی نگاه می شود. وی به گسترش بازی های ویدئویی و درآمدهای هنگفت آن در جهان اشاره کرد و گفت: با رشد روزافزون بازی ها و پیش بینی درآمد 100 میلیارد دلاری تا سال 2017 برای آن، لزوم نگاه علمی به این هنر-صنعت-رسانه وجود دارد که سعی داریم با کنفرانس بازی های رایانه ای نقشی در این زمینه ایفا کنیم. راستی به یکی از مهم ترین اهداف کنفرانس اشاره کرد و گفت: قصد داریم دیدگاه سیاه و سفیدی که در کشورمان در زمینه بازی های ویدئویی وجود دارد معتدل کنیم. چرا که عده ای دیدگاهی کاملا سیاه و عده ای دیگر دیدگاهی کاملا سفید نسبت به بازی های ویدئویی دارند. دبیر کنفرانس بازی های رایانه ای سه محور فنی، انسانی و هنری را از محورهای اصلی این کنفرانس برشمرد و گفت: در محور فنی به فنآوری های نوین، روش ها و متدولوژی های جدید در حوزه های بازی های ویدئویی مورد بررسی قرار می گیرد. وی وزن محور انسانی کنفرانس را بیش تر و گسترده تر نسبت به دیگر محورها دانست و افزود: محورهای روان شناسی، جامعه شناسی و مدل سازی احساس از جمله مواردی است که به آن ها خواهیم پرداخت. از طرفی به دلیل تعاملی بودن رسانه بازی، تاثیرگذاری آن در مخاطب بسیار بیش تر از دیگر رسانه ها است. راستی یکی از دلایل مهمی که باعث شده بازی سازان ما نتوانند به جایگاه واقعی خود پیدا کنند را ضعف در دیدگاه های اقتصادی و تجاری بازی سازان دانست و گفت: تمام بازی های محبوبی که امروزه می بینیم و چند میلیون کاربر دارند، پیش از تولید مدل اقتصادی دقیقی برای آن ها طرح ریزی شده است. سعی داریم در کنفرانس در زمینه کسب و کار بازی های ویدئویی نیز پژوهش های مناسبی را مطرح کنیم. دبیر کنفرانس بازی های رایانه ای؛ چالش ها و فرصت ها، به کمیته علمی 70 نفره این کنفرانس اشاره کرد و افزود: بیش از 70 نفر از اعضای هیئت علمی 10 دانشگاه ایرانی و خارجی عضو کمیته علمی این کنفرانس هستند. هم چنین با 20 ژورنال علمی قرارداد امضا شده تا مقالات برتر علمی این کنفرانس منتشر شوند. وی افزود: چهار برنامه جانبی دیگر نیز همزمان با برگزاری کنفرانس خواهیم داشت که کارگاه های آموزشی، رویداد بازی سازی سه روزه، لیگ بازی های رایانه ای و نمایشگاه بازی های رایانه ای از جمله این برنامه ها است. در ادامه حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این کنفرانس را اتفاق بسیار مثبتی دانست و گفت: در تمام دنیا دانشگاه ها یکی از حلقه های زنجیره بازی های ویدئویی هستند و خوشحالیم که دانشگاه اصفهان وارد این حوزه شده است. کریمی قدوسی به اولین بودن این کنفرانس اشاره کرد و افزود: تاکنون کنفرانسی مشابهی در کشور نداشتیم در حالی که مقالات بسیاری در حوزه بازی در قالب ژورنالی و کنفرانسی نگارش می شود. بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز با توجه به اهمیت چنین کنفرانسی تمام تلاش خود را جهت حمایت و پشتیبانی از این کنفرانس انجام خواهد داد. نخستین کنفرانس «بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها» در تاریخ 28 تا 30 بهمن ماه برگزار می شود و علاقه مندان برای شرکت در کنفرانس و ارسال مقاله به آن می توانند به وبسایت این کنفرانس مراجعه کنند. فراهنگ**9246**1569
سه شنبه ، ۱۷آذر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: هدانا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]