تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803095583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزییات نشست خبری کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ چالش‌ها و فرصت‌ها»


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


جزییات نشست خبری کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ چالش‌ها و فرصت‌ها» فناوری اطلاعات > بازی - نشست خبری «کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای؛ چالش‌ها و فرصت‌ها» صبح سه‌شنبه 17 آذر در محل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل این بنیاد، جواد راستی دبیر کنفرانس و ناصر مشایخی معاون تجاری شرکت مخابرات استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازروابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، جواد راستی در ابتدای مراسم به وضعیت ویژه این کنفرانس اشاره کرد و گفت: در کشور ما دید علمی کم‌تری نسبت به بازی‌های ویدئویی وجود دارد و عموما به عنوان یک سرگرمی صرف به بازی نگاه می‌شود. وی به گسترش بازی‌های ویدئویی و درآمدهای هنگفت آن در جهان اشاره کرد و گفت: با رشد روزافزون بازی‌ها و پیش‌بینی درآمد 100 میلیارد دلاری تا سال 2017 برای آن، لزوم نگاه علمی به این هنر-صنعت-رسانه وجود دارد که سعی داریم با کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای نقشی در این زمینه ایفا کنیم. جواد راستی به یکی از مهم‌ترین اهداف کنفرانس اشاره کرد و گفت: قصد داریم دیدگاه سیاه و سفیدی که در کشورمان در زمینه بازی‌های ویدئویی وجود دارد به معتدل کنیم. چرا که عده‌ای دیدگاهی کاملا سیاه و عده‌ای دیگر دیدگاهی کاملا سفید نسبت به بازی‌های ویدئویی دارند. دبیر کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای سه محور فنی، انسانی و هنری را از محورهای اصلی این کنفرانس برشمرد و گفت: در محور فنی به فنآوری‌های نوین، روش‌ها و متدولوژی‌های جدید در حوزه‌های بازی‌های ویدئویی مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی وزن محور انسانی کنفرانس را بیش‌تر و گسترده‌تر نسبت به دیگر محورها دانست و افزود: محورهای روان‌شناسی، جامعه شناسی و مدل‌سازی احساس از جمله مواردی است که به آن‌ها خواهیم پرداخت. از طرفی به دلیل تعاملی بودن رسانه بازی، تاثیرگذاری آن در مخاطب بسیار بیش‌تر از دیگر رسانه‌ها است. دکتر راستی یکی از دلایل مهمی که باعث شده بازی‌سازان ما نتوانند به جایگاه واقعی خود پیدا کنند را ضعف در دیدگاه‌های اقتصادی و تجاری بازی‌سازان دانست و گفت: تمام بازی‌های محبوبی که امروزه می‌بینیم و چند میلیون کاربر دارند، پیش از تولید مدل اقتصادی دقیقی برای آن‌ها طرح‌ریزی شده است. سعی داریم در کنفرانس در زمینه کسب و کار بازی‌های ویدئویی نیز پژوهش‌های مناسبی را مطرح کنیم. جواد راستی به کمیته علمی 70 نفره این کنفرانس اشاره کرد و افزود: بیش از 70 نفر از اعضای هیئت علمی 10 دانشگاه ایرانی و خارجی عضو کمیته علمی این کنفرانس هستند. هم‌چنین با 20 ژورنال علمی قرارداد امضا شده تا مقالات برتر علمی این کنفرانس منتشر شوند. وی افزود: چهار برنامه جانبی دیگر نیز همزمان با برگزاری کنفرانس خواهیم داشت که کارگاه‌های آموزشی، رویداد بازی‌سازی سه روزه، لیگ بازی‌های رایانه‌ای و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای از جمله این برنامه‌ها است. در ادامه حسن کریمی قدوسی این کنفرانس را اتفاق بسیار مثبتی دانست و گفت: در تمام دنیا دانشگاه‌ها یکی از حلقه‌های زنجیره بازی‌های ویدئویی هستند و خوشحالیم که دانشگاه اصفهان وارد این حوزه شده است. کریمی قدوسی به اولین بودن این کنفرانس اشاره کرد و افزود: تاکنون کنفرانسی مشابهی در کشور نداشتیم در حالی که مقالات بسیاری در حوزه بازی در قالب ژورنالی و کنفرانسی نگارش می‌شود. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز با توجه به اهمیت چنین کنفرانسی تمام تلاش خود را جهت حمایت و پشتیبانی از این کنفرانس انجام خواهد داد. لازم به یادآوری است کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در تاریخ 28 الی 30 بهمن ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در کنفرانس و ارسال مقاله به آن می‌توانند به وبسایت این کنفرانس مراجعه کنند.
5656  

کلید واژه ها: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای - بازی گوشی همراه - بازی رایانه‌ای - بازی -




سه شنبه 17 آذر 1394 - 15:46:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن