تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805555982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی نوجوان 12 ساله عجب‌شیری جاودانه شد تپش این قلب آرامش می‌دهد/ یادگار پسر فوت شده برای مادر داغدیده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وقتی نوجوان 12 ساله عجب‌شیری جاودانه شد
تپش این قلب آرامش می‌دهد/ یادگار پسر فوت شده برای مادر داغدیده
فرهنگ اهدای عضو، سال‌های زیادی است که در کشور ما پاگرفته و زیبایی‌معنوی و البته مفید بودن این حرکت آن قدر دهان به دهان چرخیده است که در بعضی موارد، دیگر لازم نیست تیم پزشکی خیلی خودشان را برای رضایت گرفتن اهدای عضو به دردسر بیندازند.

خبرگزاری فارس: تپش این قلب آرامش می‌دهد/ یادگار پسر فوت شده برای مادر داغدیده



به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، دین مبین اسلام، اهمیت فوق العاده‌ای برای نجات جان انسان‌ها قائل است. چنانچه در قرآن کریم سوره مبارکه مائده آیه ٣٢ به تصریح اشاره شده است که هرگاه کسی باعث بقای نفسی شود مانند آن است که باعث نجات جان تمام انسان‌ها شده است. مرحوم علامه طباطبایی در ذیل و تفسیر آیه مذکور می‌فرمایند: هر کس یکی را زنده نگه دارد چنان است که همه مردم را زنده نگه داشته است. حضرت امام خمینی (ره) در سال ١٣٦٨ در پاسخ به استفتاء جواز پیوند اعضا از فردی که دچار مرگ مغزی شده است و حیات وی غیرقابل برگشت است فرموده‌اند: «بسمه تعالی بر فرض مذکور چنانچه حیات انسان دیگری متوقف بر این باشد با اجازه صاحب قلب یا کبد و امثال آن جایز است».
و از نظر علمی در مرگ مغزی خون رسانی به مغز متوقف شده، اکسیژن رسانی به آن انجام نمی‌گیرد. مغز تمام کارکرد خود را از دست می‌دهد و دچار تخریب غیرقابل برگشت می‌گردد. اگر چه پس از مرگ مغزی اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه‌ها هنوز دارای عملکرد هستند اما به تدریج طی چند روز آینده، از کار خواهند افتاد.
و به گفته متخصصان امر، بیمار مرگ مغزی، نمی‌بیند، نمی‌شنود، درد نمی‌کشد، به هیچ یک از تحریکات خارجی پاسخی نمی‌دهد، نفس نمی‌کشد و بدون استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی اکسیژن به او نخواهد رسید.
نتیجه اینکه مرگ پایان زندگی نیست. این باور تمام کسانی است که به معاد و زندگی پس از مرگ اعتقاد دارند. اما هستند افرادی که حتی پیش از این مرحله، اجازه نمی‌دهند مرگ پایان‌شان باشد؛ تمام آن‌هایی که با اهدای عضو پس از مرگ مغزی خود، به افرادی دیگر زندگی می‌بخشند. و اکنون آغاز زندگی اخروی امیرحسین حدادی دانش آموز 12 ساله‌ عجب شیری، این نوگل باغچه خانواده محترم حداد آغازی دیگر شد بر تداوم زندگی چندین نفر دیگر که دعای خیرشان همیشه ایام بدرقه راه امیر حسین و سعادت ابدی پدر، مادر و روح نازنینش خواهد بود  
و بر خود می‌بالیم در شهر عجب‌شیر شهروند مهربان و فداکار همچون جناب مقصود حداد داریم که فکر و عملش منبعی نورانی شد بر آنانکه زندگی شان در حسرت یک روز بدون درد می‌گذرد و این است عبادت عابدان بی‌ادعا.
و در آخر سر تعظیم فرود می‌آوریم به پیشگاه پدری فداکار، مادری مهربان و خانواده‌ای که شمیم نفس شان به لطف الهی راقم روزهای خوش برای دردمندان شد.

با اهدای عضو می‌توان انسانیت را جاودانه کرد
ابراهیم طاهری فرماندار عجب‌شیر در دیدار با خانواده متوفی امیرحسین حداد که بر اثر مرگ مغزی اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کرده بود، گفت: با اهدای عضو می‌توان حیات را به انسان دیگر هدیه کرد و اجر معنوی و اخلاقی این کار بسیار زیاد است.
وی با بیان اینکه با اهدای عضو می‌توان انسانیت را جاودانه کرد و یاد عزیر سفر کرده همواره زنده می‌ماند، افزود: ایثار در اهدای اعضای بدن عزیز از دست رفته مصداق بارز عشق، بندگی، تسلیم و رضایت حق تعالی است و این رفتار ارزشی در دین مبین اسلام از مقام بالای برخوردار است.
طاهری ادامه داد: امیدوارم این روش پسندیده خانواده مرحوم حداد در جامعه ما به عنوان یک فرهنگ الهی و انسانی مورد عنایت و اهتمام قرار گیرد.
 
کلاس درس امیر حسن حداد با نامش مزین شد
محمد علی صمد‌زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان عجب‌شیر با ابراز تاسف از درگذشت این دانش‌آموز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عجب‌شیر گفت: خانواده امیرحسین به ما یاد دادند که هیچ وقت مرگ پایان زندگی نیست و با این کار بزرگشان فعل حیات دادن به هم نوع را برایمان صرف کردند.
وی افزود: با درخواست مدیر مدرسه شهید مطهری کلاس درسی که این دانش‌آموز در این سال تحصیلی مشغول به تحصیل بود به نام امیرحسین حداد نامگذاری شد تا هیچ وقت این کار نیک و پسندیده از یادمان نرود.

گزارش فارس حاکی است، امیرحسین حداد دانش‌آموز 12 ساله عجب‌شیری بود که روز سه شنبه هفته گذشته به دلیل مرگ مغزی و با اعلام رضایت خانواده حداد دو کلیه فرزندشان به دو دختر 18 و 20 ساله در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز اهدا و کبد او نیز برای پیوند به دختر 14 ساله زنجانی به بیمارستان شیراز ارسال شد. اهدای عضو، یک رفتار انسانی و خیرخواهانه است که می‌تواند به بسیاری از انسان‌های دردمند زندگی دوباره‌ای ببخشد. اما باید بدانیم که این رفتار پسندیده زمانی همه‌گیر می‌شود و گسترش می‌یابد که جامعه به درک و باور درستی راجع به این موضوع برسد. در واقع به مردم جامعه باید داده‌های اطلاعاتی صحیح درباره این قضیه داده شود تا بتوانند در دو راهی بخشش و بی‌تفاوتی تصمیم درستی بگیرند. خانواده‌ها باید بدانند که اهدای عضو بیماران مرگ مغزی یعنی معجزه خداوند. شما می‌بخشید عزیزترین چیزی را که خداوند به شما اعطا کرده و سر تسلیم فرود می‌آورید در برابر خداوندی که مشیت الهی‌اش این است که یک نفر جان بدهد تا ده‌ها نفر دیگر جان بگیرند و این همان معجزه پروردگار است. این اقدام هم تلخ است و هم آرامش‌بخش. تلخ است به این دلیل که مادر و پدری نمی‌خواهند باور کنند دفتر زندگی فرزندشان در این دنیا دیگر بسته شده است اما در عین حال صدای شنیدن تپش‌های قلب او در کالبد دیگری می‌تواند آرامش‌بخش باشد و آرامشان کند. هر سال ٢٥‌ درصد بیماران لیست انتظار دریافت اهدای عضو در کشور فوت می‌کنند. براساس بررسی‌های انجام گرفته، ١٦‌درصد مرگ‌ومیرها را بیماران مرگ‌مغزی تشکیل می‌دهند که ٥٠‌درصد آن می‌تواند به اهدای عضو منجر شود. ------------------------------------------
نگارنده : حسین جعفریان شیراز ------------------------------------------ انتهای پیام/60001/و30

http://fna.ir/UU5K5D





94/09/17 - 10:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن