تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810433646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضرت سعدی و فاجعه ای که در بیمارستان اصفهان رخ داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


حضرت سعدی و فاجعه ای که در بیمارستان اصفهان رخ داد وبلاگ > موسوی، سیدعبدالجواد - از وقتی خبر را شنیده ام تا همین الان هی می نویسم وهی پاک می کنم. مغزم از کار افتاده. قدرت تحلیلم را از دست داده ام.

با هرکس هم که در این باره صحبت می کنم فایده ای ندارد. دیگران هم مثل من فقط از خشم و اندوه آکنده اند. خشم و اندوهی که با هیچ دشنامی نمی توان از آن کاست. بخیه تازه کودکی چهارساله را بازکنی و او را با چانه ای خونین و چشمی گریان از بیمارستان بیندازی بیرون که پول ندارد؟ به همین سادگی؟
یکی می گفت جنون آنی است. ای کاش چنین بود. درنهایت چیزی جز جهل و جنون نمی تواند باشد اما بدون شک جنون آنی نیست. جنون آنی در یک لحظه ناخودآگاه سراغ آدمی می آید. این که مسئول یک بخش دستور می دهد و دیگری گوش به فرمان چنین جنایتی را رقم می زند و مابقی پرسنل هم به تماشا می نشینند یعنی ماجرا خیلی فجیع تراز این حرف هاست.
یکی از دوستان که اصلا نمی خواست ماجرا را باور کند می گفت سرمایه داری آخر و عاقبتی جز این ندارد. گفتم کشورهای زیادی هستند که با نظام سرمایه داری اداره می شوند اما فقط یک نمونه به من نشان بده که در آن چنین جنایتی اتفاق افتاده باشد. گفت خب زیاده خواهی همه جا به یک شکل ظهور نمی کند. گفتم اخوی زیاده خواهی هم بالاخره باید منطقی داشته باشد. آن جنایتکاری که بخیه بچه را باز کرده چه چیزی عایدش می شود؟ پولش برمی گردد؟ کالایش را پس می گیرد؟ نخِ بخیه اش را می تواند دوباره استفاده کند؟ او جز تحقیر و توهین آن کودک و خانواده اش و بیرون ریختن عقده های فروخورده و حقارت های انباشته شده اش چه کار دیگری انجام داده؟ اصلا انسان هایی با این میزان از خشونت و درنده خویی در یک مرکز درمانی چه می کنند؟
هرجور که نگاه می کنم داستان پیچیده تر از این حرف هاست. مسئول بخش دستور می دهد به علت عدم توانایی بیمار از پرداخت هزینه پانسمان و بخیه، بخیه را بکشند. پرستار چرا تن به چنین خفتی می دهد؟ مامور است و معذور؟ به همین سادگی؟ چرا از دستور رییس خود سرپیچی نمی کند؟ از ترس بیکار شدن؟ اگر این طور باشد یعنی اوضاع اشتغال و اقتصادی خیلی خراب است که یک نفر از بیم آن که آینده شغلی اش به خطر بیفتد به این خفت تن در می دهد. بقیه همکاران چرا چیزی نمی گویند و اعتراض نمی کنند؟ آیا نمی توانستند در مقابل این دستور غیر انسانی دست به اعتصاب بزنند و مانع این جنایت شوند؟ معلوم است که آن ها نیز امیدی به این که کسی از حرف حق آن ها طرفداری کند و مسـئول خاطی را تنبیه کند نداشتند. یعنی نظام پزشکی و اداری و قضایی را آن قدر سالم و توانمند نمی دیدند که بخواهند در مقابل یک عمل غلط واکنش نشان دهند. از همه مهم تراین که در میان مردمی که به بیمارستان مراجعه کرده بودند چرا یک تن پیدا نشد که بخواهد هزینه آن خانواده را تقبل کند و مانع این جنایت شود؟ دو صورت بیش تر متصور نیست. یا هیچ کس در میان مراجعه کنندگان توانایی پرداخت صد و پنجاه هزار تومان را نداشت و یا این که هیچ کس برایش مهم نبود که چه بلایی قرار است سرِ آن بچه چهارساله بیاید. بازهم نتیجه وحشتناک است. و اما وحشتناک ترین بخش ماجرا خودِ آن کودک است. چانه زخمی او دیر یا زود بهبود خواهد یافت. آن چه التیام نمی پذیرد زخمی است که بر اثر توهین و تحقیر پرسنل بیمارستان بر روح و روان او وارد شده. این زخم تا روزی که او نفس می کشد باقی است. او از همین روزهای کودکی می فهمد جامعه ای که او در آن زندگی می کند خیلی بی رحم است. فردا روز که در مدرسه به او بگویند این شعر سعدی را حفظ کند و پای تخته برای بچه ها بخواند:
تن آدمی شریف است به جان آدمیت
نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
او چه حالی خواهد داشت؟ نمی دانم. من هرجور که فکر می کنم از تحلیل این واقعه هولناک چیزخاصی دستگیرم نمی شود. فقط وحشت سرتاپایم را فرا می گیرد و با خود می اندیشم چه سرنوشت هولناکی در انتظار فردای آن کودک و هزاران هزار کودک همانند اوست.



دوشنبه 16 آذر 1394 - 23:15:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن