تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815572374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجله همسایگان/ هدف اردوغان از قشون کشی به عراق ایجاد اقلیم سنی نشین در نینوا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مجله همسایگان/ هدف اردوغان از قشون کشی به عراق ایجاد اقلیم سنی نشین در نینوا


کارشناسان معتقدند: اردوغان بعد از سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس، برای رسیدن به اهداف منطقه ای و فرامنطقه ای به اعزام نیروهای نظامی ترکیه به خاک عراق اقدام کرد، تا با ایجاد یک استان سنی نشین در نینوا به تجزیه کشور بپردازد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، میرابیان کارشناس مسائل سیاسی با حضور در استودیو مجله همسایگان گفت: ترکیه برای جایگزینی نیروهای قبلی خود در خاک عراق نیروهای جدیدی اعزام کرده است، ولی آنچه  سبب شده تا دولت عراق نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و آن را تحریک کننده بداند، همراهی تانک و توبخانه همراه این نیروهای آموزشی ترکیه بدون اجازه دولت عراق بوده است.
میرابیان کارشناس مسائل سیاسی در مجله همسایگان شبکه خبر
میرابیان با اشاره به ملاقات اردوغان و مسعود بارزانی در سفر به قطر افزود: به نظر می رسد ترکیه با این رفتار در پی دخالت در امور سیاسی عراق بوده است. زیرا آنچه در عراق می افتد، بر اساس یک برنامه منطقه ای و فرامنطقه ای در عراق است و به نظر می رسد آنها می خواهند یک شهر سنی نشین در شمال عراق ایجاد کنند.  به گفته این کارشناس مسائل سیاسی مقامات آمریکا قبلا اعلام کرده بودند که می خواهند نیروهای خود را وارد عراق کنند که با واکنش دولت عراق روبرو شد. دولت ترکیه به دنبال اقلیم سنی نشین و کاهش فشار بر روی سوریه است. زیرا بحران در سوریه در حال پایان است و عملا ترکیه به هیچیک از اهداف خود در سوریه نرسید، دولت ترکیه احساس می کند که بحران سرویه به نفع او نیست. در نتیجه به دنبال ایجاد بحران در عراق است که بر اساس سیاست های منطقه و فرامنطقه ای آنها می خواهند اقلیم سنی را در صلاح الدین، الانبار و نینوا ایجاد کنند که آنها نتوانستند صلاح الدین و الانبار را حفظ کنند، الان به دنبال نینوا هستند و این مقدمه تجریه عراق است.
واحدی کارشناس مسائل افغانستان
در ادامه برنامه مجله همسایگان به موضوع رویدادهای اخیر افغانستان پرداخت. واحدی کارشناس مسائل افغانستان نیز با حضور در استودیو مجله همسایگان درباره اخبار منتشر شده در خصوص مرگ سرکرده طالبان گفت: ما در این روزها خبرهایی درباره مرگ اختر منصور داشتم که بعد از انتشار این اخبار، خبر مرگ وی تکذیب شد و حتی فایل صوتی نیز در این باره منتشر شد. اما واقعیت این است که از نظر غربی ها تاریخ مصرف طالبان تمام شده است. واحدی درباره حضور داعش در افغانستان گفت: داعش هیچگاه در افغانستان جایگاهی نداشته است، زیرا هویت داعش برای مردم افغانستان هویتی وحشی گری است. طالبان نیز با داعش مخالف است.      
دانلود

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن