تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806853449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان/ تمام جامعه در معرض آنفلوانزاست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان/ تمام جامعه در معرض آنفلوانزاست


معاون مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تمام جامعه در معرض بیماری آنفلوانزا هستند اما افرادی که ضعف بیماری دارند و بیماران قلبی و کلیوی و افراد مسن بالای ۶۵ سال ده درصد بیشتر مبتلا به این بیماری می شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، همانگونه که حتما در خبرها شنیده اید، 22 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در استان کرمان جان باخته‌اند. قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: آنفلوآنزای موجود، همان آنفلوآنزا عادی است که از مرزها به ویژه مرزهای سیستان و بلوچستان وارد کشور شده است. همین موضوع ابهاماتی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده که برای بررسی آن در برنامه گفتگوی 18:30 از دکتر نبوی معاون مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت  و دکتر فرشید رضایی متخصص بیماری های عفونی و کارشناس آنفلوآنزا دعوت شد تا درباره این بیماری و شیوع آن در این فصل بیشتر توضیح دهند.
دکتر نبوی معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت
دکتر محمود نبوی معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درباره این بیماری و راههای پیشگیری از ان گفت: هر سال در فصل سرما و زمستان اپیدمی آنفلوانزا را در کشور شاهد هستیم که از کشورهای دیگر نیز وارد می شود و افرادی را مبتلا می کند که با پیشگیری های لازم و مراجعه به موقع به پزشک  درصد کمتری به این بیماری مبتلا خواهند شد.

دکتر نبوی گفت: امسال این بیماری از کرمان شروع شده است که این استان بیشتر درگیر این بیماری بوده است و هرساله این بیماری به شهرهای دیگر هم می رسد و اپیدمی در سراسر کشور داریم.

نبوی درباره شمار جانباختگان در اثر ابتلا به ویروس آنفلوانزا در کرمان گفت: 8 نفر از تلفات مربوط به این بیماری مربوط به کرمان است ولی در کل کشور 22 نفر تا این لحظه فوت شده اند که در اثر بیماری ذات الریه بوده است. او گفت: یک درصد امکان مبتلا شدن به ذات الریه وجود دارد که در صورت ابتلا به ذات الریه فرد ممکن است فوت کند.  دکتر نبوی  درباره راههای درمان از این بیماری نیز گفت: اگر کسی آنفلوانزا گرفت باید به پزشک مراجعه کند ، اگر تب ظرف سه روز کم نشد و پایین نیامد بهتر است دوباره به پزشک مراجعه کرد. او گفت: آمار تلفات بین جوانان کمتر است و افراد پیر تا 15 درصد تلفات دارند.

دکتر نبوی درباره ویروس امسال نیز گفت: ویروس را به آزمایشگاه مرکزی داده ایم و فرقی با ویروس سال قبل ندارد. شدت بیماری بیشتر نشده است و به دارو هم مقاومت ندارد. ویروس جدید ویروس خطرناکی نیست ولی مردم باید مراعات کنند تا بیماری ادامه دار نشود.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که ضعف بیماری دارند، افراد بالای 80 سال ، آنهایی که بیماری قلبی دارند  کسانی که بیماری کلیه  دارند یا دیالیز می شوند و افرادی که شیمی درمانی می شوند ده درصد بیشتر امکان ابتلا شدن به بیماری آنفلوانزا را دارند و مستعد بیماری هستند و توصیه می شود این افراد واکسن آنفلوانزا بزنند.

دکتر نبوی گفت: هرسال در این فصل برای مراکز درمانی دستورالعمل می فرستیم. افرادی که تب و سرماخوردگی ساده دارند باید برای تب مراقب باشند که سه روز بیشتر طول نکشد. او درباره راههای پیشگیری هم گفت: افرادی که ضعف بیماری دارند بهتر است واکسن بزنند. بهتر است تا دو روز اول استراحت کنند. فاصله با افراد دیگر را حفظ کنند. دست ندهند، روبوسی نکنند تا پیشگیری شودو افراد دیگر مبتلا نشوند. او گفت: ویروس تا 8 ساعت قابل انتقال است. بهتر است دستها را چندبار در روز با آب وصابون بشویند . افراد سالم نزدیک افراد سرما خورده نروند و ماسک بزنند.
دکتر نبوی درباره آمار مرگ و میر در کشور در اثر این بیماری نیز گفت: نسبت مرگ و میر در کشور پایین استو شدت بیماری فرقی نکرده است. استراحت موجب می شود که بیماری انتقال نیابد. اوگفت: در سالهای قبل هم ذات الریه تلفات داشته است که در سال قبل در کرمان 100 نفر به آنفلوانزا مبتلا شدند که 8 نفر بر اثر ذات الریه فوت کردند.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره مصرف خودسرانه  دارو نیز گفت: اگر شخصی در حد بدون تب زکام شود با استراحت و غذای سبک خوب می شود. در صورت بروز تب بهتر است که به پزشک مراجعه شود. انتی بیوتیک هم نباید بیجا و خودسرانه مصرف شود چون 80 درصد ابتلا به این بیماری نیاز به آنتی بیوتیک ندارد فقط در صورت خلط چرکی و سرفه زیاد با تجویز پزشک آنتی بیوتیک مصرف شود.

فرشید رضایی متخصص بیماری های عفونی

فرشید رضایی متخصص بیماری های عفونی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه درباره این بیماری توضیحاتی ارائه کرد. او گفت: کسانی که بیماری مزمن کلیه دارند ، بیماران قلبی، افرادی که دیالیز می شوند و خانم های باردار و افرادی که در معرض بیماری دیابت هستند بهتر است واکسن آنفلوانزا بزنند و این افراد نباید با افراد سرماخورده تماس داشته باشند.  او گفت: افرادی که مبتلا می شوند بهتر است ماسک بزنند دستها را با اب و صابون بشویند و سعی  کنند دو روز در خانه استراحت کنند تا افراد دیگر را مبتلا نکنند.

دکتر نبوی معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت

در ادامه دکتر نبوی درباره اینکه آیا لازم است واکسن را در مدارس اجباری کنیم گفت: فقط بچه هایی که دیابت، سرع و بیماری تنفسی و قلبی دارند باید واکسن بزنند. او گفت در کشورهای دیگر هم واکسن آنفلوانزا اجباری نیست و توصیه می شود که افراد پیشگیری کنند بهتر است تا واکسن بزنند چون میزان تولید این واکسن به اندازه 5 درصد کل جمعیت جهان است. دکتر نبوی درباره رژیم غذایی مناسب در زمان ابتلا به انفلوانزا نیز گفت: غذای سبک و مایعات و مرکبات بهتر است چون در بهبودی بیمار تاثیر بیشتری  دارد.  
دانلود
 

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن