تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803997436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی فاجعه منا از منظر حقوق بشر و بین‌الملل


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بررسی فاجعه منا از منظر حقوق بشر و بین‌الملل
فاجعه منا از دو منظر حقوق بین‌الملل و حقوق بشر، قابل بررسی است.

برسسی فاجعه منا از منظر حقوق بشر و بین‌الملل
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "امین اسدی" کارشناس مسائل غرب آسیا و دبیرکل جمعیت دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران طی یادداشتی به بررسی پیگیری های حقوقی فاجعه منا پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است

 فاجعه منا از دو منظر حقوق بین‌الملل و حقوق بشر، قابل بررسی است و عربستان در هر دو حوزه، تعهدات خود را نقض کرده است، بنابراین مسئولیت حقوقی آل سعود در این فاجعه به‌هیچ‌ وجه نباید به فراموشی سپرده شود، فاجعه منا و حادثه جرثقیل نباید فراموش شود زیرا این دو سندی بر جنایات آل سعود است . دشمنی آل سعود با شیعیان برگرفته از همان خوی وهابیت است، بی تدبیری و سوء مدیریت رژیم آل سعود در فاجعه منا کاملا مشهود است و اجازه ندادن به پزشکان ایرانی و غیرایرانی در کمک به حادثه دیدگان نشانه عمدی بودن این فاجعه است. 

برخی از مقامات سعودی چنین القا می کنند که این حادثه قضا و قدر الهی بوده است درحالی که قصور و بی کفایتی آل سعود و ممانعت از خدمات رسانی اولیه، عمق فاجعه را بیشتر کرد،مراسم حج سالهاست که درحال برگزاری است و آل سعود نیز دولت فقیری نیست که نتواند خدمات و امکانات رفاهی برای زائران خانه خدا فراهم کند.

دولت عربستان بر اساس قوانین عرفی که در قوانین بین‌الملی وجود دارد، متخلف است و با توجه به آثار تخلف، این مسؤولیت، قابل پیگیری است،چند تعهد بین‌المللی متوجه دولت عربستان است که در فاجعه منا، نقض شده است؛ اما دولت عربستان به دلیل بسته بودن و عدم رعایت قوانین به این تعهدات پایبند نیست.

اگر به عنوان مثال چندین نفر از اتباع آمریکایی دریک  فاجعه ای به مانند فاجعه منا کشته می‌شدند از سوی کمیسیون حقوق بشر اعلام می‌شد که حقوق بشر نقض شده است یا  اگر يك توريست اروپايي در ايران دو روز گم شود مسئولان آن كشور چند بار سفير ما را احضار مي‌كنند حالا در اين ماجرا مي‌بينيم كه توجه لازم نمي‌شود و از طريق مجامع بين‌المللي براي احقاق حقوق جانباختگان فعاليت چشمگيري صورت نمي‌گيرد، رسانه‌های غربی نیز به نفع عربستان کار کردند و نگذاشتند خبر این فاجعه گستره بین‌المللی پیدا کند ، تنها کشوری که پیگیر فاجعه منا شد و اجساد قربانیان این فاجعه انسانی را طلب کرد، دولت جمهوری اسلامی ایران بود. بی‌تدبیری و سوءمدیریت عربستان در وقوع این فاجعه امری آشکار است و عربستان زیر بار مسئولیت نمی‌رود و همچنان به دنبال مقصر است.

زنده نگه داشتن پیگیری ها و جلوگیری از فراموشی این فاجعه بسیار با اهمیت است و اگر در عرصه داخلی و بین المللی راهکارهای موجود حقوق بین الملل راه ها را برای ما محدود کرده است بیان ابعاد آن در داخل و صحنه بین الملل از طریق هم سو کردن سایر کشورهای آسیب دیده کاری ضروری است
عربستان که خود نقض‌کننده حقوق بشر است، اکنون به عنوان یکی از اعضای کمیسیون حقوق بشر محسوب می‌شود و در انجام تعهدات بین‌المللی که نسبت به این فاجعه دارد، کوتاهی می‌کند و تاکنون هیچ کمیته حقیقت‌یابی برای بررسی فاجعه منا تشکیل نشده و عربستان نیز نسبت به نقض حقوق بشر که به صورت آشکار انجام شده است، هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

عربستان حافظ حقوق بی بشر است
"حقوق بشر" فقط برای غرب و متحدینش تعریف شده است
بحران جدی در خاندان سعودی؛ در عربستان کودتا خواهد شد!





۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن