تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819855154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برادری از نخستین بانوسرا و پارکینگ هوشمند در شهر اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بهره برادری از نخستین بانوسرا و پارکینگ هوشمند در شهر اصفهان استان‌ها > اصفهان - «هر هفته چند افتتاح» با رویکرد جدیدی هر هفته به سراغ طرح هایی می رود که بهره برداری و افتتاح آن به نوعی پویایی و نشاط را برای شهر به همراه دارد موضوعی که مورد توجه بسیاری از مسئولان شهری نیز قرار گرفته واز آن با عنوان یک ابتکار برای دمیدن روحیه در شهر یاد می کنند.

به گزارش اداره اطلاع‌رساني شهرداري اصفهان،«هرهفته چند افتتاح» در هفته هاي گذشته به سراغ مناطق محروم در سطح شهر رفت تا در اين مناطق، مراكز فرهنگي و طرح هايي را به بهره برداري برساند تا به نوعي براي مردم افتتاح اين طرح ها نشاط و پويايي را در بخش هاي مختلف شهري، اجتماعي و فرهنگي به همراه داشته باشد؛ اما در اين هفته به سراغ طرح هايي رفت كه در نوع خود جزء اولين ها به شمار مي روند و در گذشته اصفهان شاهد نمونه اي از اين دست نبوده است.
افتتاح نخستين بانوسرا با اعتباري بالغ 98 ميليارد ريال در زميني به مساحت 800 متر مربع و زيربنايي بیش از يك‌هزار و 500 متر مربع در دو طبقه يكي از اين طرح ها بود؛ موضوعي كه در گذشته مورد توجه واقع نشده بود و اكنون با بهره برداري از اين مركز شاهد اهميت توجه شهردار اصفهان به معقوله فرهنگ خواهيم بود.
رئيس شوراي شهر اصفهان، در حاشيه بهره برداري از اين مراكز با بيان اينكه بانوسراي آفتاب به عنوان نخستين پروژه از اين دست در شهر اصفهان به بهره‌برداري رسيده است، ادامه داد: اين مركز قرار است به صورت اختصاصي خدمات رفاهي و اوقات فراغت را به بانوان ارائه دهد.
رضا اميني در ادامه با اشاره به اينكه برنامه‌هاي مراكز فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان نيز از اين پس با نظارت بيشتر سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري پيش‌بيني و اجرايي خواهد شد، اضافه كرد: در اين راستا قرار است با توجه به نيازسنجي صورت گرفته در صورت نياز نسبت به بهره‌برداري از پروژه‌هاي مختلف در مناطق اقدام شود.
وي با اشاره به اينكه رعايت حقوق اقشار مختلف جامعه در بازه زماني پنج ساله و يك ساله در اولويت سياست‌هاي برنامه‌ريزي شهرداري قرار گرفته است، اظهار داشت: در اين راستا در حال حاضر تامين خدمات سرانه‌اي بانوان در دستور كار قرار گرفته است.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اينكه بانوسراي آفتاب به عنوان نخستين پروژه از اين دست در شهر اصفهان به بهره‌برداري رسيده است، ادامه داد: اين مركز قرار است به صورت اختصاصي خدمات رفاهي و اوقات فراغت را به بانوان ارائه دهد
شهردار اصفهان نيز در خصوص افتتاح نخستين بانو سرا در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه پيش از اين قول به شهروندان قول داده بوديم كه شيب افتتاح پروژه‌ها زياد شود، اظهار كرد: ما توانستيم پروژه‌هاي زيادي را طي هفته هاي گذشته افتتاح كنيم كه اين پروژه‌ها طيف رنگارنگي از كاربرد‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، تفريحي و ترافيكي مراكز را در بر داشته است.
مهدي جمالي نژاد افزود: خوشبختانه يكي از مناطق مهم اصفهان، منطقه سه است كه اصفهاني‌هاي اصيل در آن منطقه زندگي مي‌كنند و يكي از قدامات بسيار مفيد آن ايجاد« بانوي سراي آفتاب» با رويكرد محله محوري است كه از اين پس به اولويت پروژه‌هاي شهري با اين نگاه بهره‌برداري خواهد شد.
شهردار اصفهان با اشاره به اينكه محلات پويا بايد خانواده پويا داشته باشد و محور هر خانواده پويا، مادران خوب هستند بيان داشت: در همين راستا اين مجموعه‌ها براي حفظ سلامتي و شادابي بانوان در محلات ايجاد مي‌شود كه نخستين آن در منطقه سه صورت گرفت.
جمالي‌نژاد در پاسخ به اينكه آيا نمونه ديگري چون اين بانوسراهايي در اصفهان ايجاد مي‌شود، بيان كرد: پيش از اين مراكز تخصصي بانوان در اصفهان داشتيم، اما اين نخستين بانوسراي اصفهان است كه قصد داريم جهت ايجاد فضاي آرام، شاداب و امن براي بانوان در تمامي محلات بانوسرا احداث كنيم چرا كه بانوان نمي‌توانند مسافت زيادي را طي كنند و بايد در محلات خود از اين ظرفيت استفاده كنند.
اما از ديگر طرح هايي كه امروز با حضور شهردار و جمعي از اعضاي شوراي شهر اصفهان به بهره برداري رسيد نخستين پاركينگ هوشمند شهر بود كه در اين خصوص نيز شهردار اصفهان بيان داشت: اين پاركينگ با ظرفيت حدود 400 خودرو مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
جمالي‌ن‍ژاد با تاكيد به اينكه بارگذاري و تردد در منطقه يك و سه اصفهان زياد است، بيان كرد: در اين محدوده كاربري‌هاي بهداشتي و خدماتي زيادي است كه با احداث اين پاركينگ حمل و نقل روان خواهد شد.
وي با بيان اينكه در آينده نزديك ده‌ها پروژه در شهر اصفهان افتتاح خواهد شد، هزينه كل پاركينگ هشت بهشت را 183 ميليارد و 250 ميليون ريال دانست كه 100 ميليارد ريال آن هزينه احداث پاركينگ و 83 ميليارد و 250 ميليون ريال آن هزينه تملك آن شده است.
شهردار اصفهان همچنين اصفهان هزينه احداث نخستين بانو سراي اصفهان را 14 ميليارد ريال،هزينه تملك را 84 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: كل اين مجموعه 98 ميليارد ريال هزينه در بر داشته است كه در زميني بالغ بر 800 متر مربع و زيربنايي بالغ بر يك هزار و 500 متر مربع در دو طبقه احداث شده است.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز در مراسم بهره برداري از پاركينگ هوشمند هشت‌ بهشت در خيابان بزرگمهر گفت: اين پروژه در يك‌هزار و 200 متر زمين و 12 هزار متر زيربنا به بهره‌برداري رسيده است و با توجه به تجهير شدن به سيستم هوشمند شهروندان مي‌توانند به محض ورود جانمايي خودرو را داشته باشند.
اميني با بيان اينكه راه‌اندازي پاركينگ هشت‌بهشت گره ترافيكي در محدوده اطراف بيمارستان شهيد آيت‌الله شيخ‌صدوق را باز مي‌كند،‌ افزود: محدوده اطراف اين بيمارستان محل پارك خوردوي پزشكان و مراجعه كنندگان بوده است كه با راه‌اندازي اين پروژه گره كور ترافيكي اين نقطه باز شده است.
وي با اشاره به لزوم توجه به تخصيص فضايي براي پاركينگ در هنگام صدور پروانه ساختمان را امري مهم خواند و ادامه داد: در حال حاضر بارگذاري جمعيتي به گونه‌اي استكه بايد بخشي از هزينه‌هاي ساخت و ساز به ساخت پاركينگ اختصاص يابد و در اين راستا فرهنگسازي براي استفاده از اين فضاها نيز بايد در دستور كار مسئولان باشد.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به اينكه از اين پس با شناسايي نقاط كور ترافيكي پاركينگ‌هاي اصفهان جانمايي مي‌شوند، گفت: اين امر در ساماندهي سفرهاي شهري تاثيربسزايي خواهد داشت.
اميني هم‌چنين با اشاره به اينكه مناسب‌سازي شهر براي تردد معلولان نيز از اولويت برنامه‌هاي مديريت شهري اصفهان قرار گرفته استگفت: از اين رو مناسب سازي در نقاط از قبل ايجاد شده در دستور كار است و براي نقاط جديد الاحداث نيز اين امر الزامي تعيين شده است.
ظهر شنبه در شهرداري منطقه سه اصفهان، دو پرو‍ژه فرهنگي و ترافيكي به بهره‌برداري رسيد، كه ابتدا پاركينگ هفت طبقه هشت بهشت توسط مادر شهيد حسين نظر كرده كه در عمليات بيت‌المقدس سال 62 به شهادت رسيد بهره‌برداري شد. و پس از آن نخستين بانوسراي اصفهان در دو طبقه توسط مادر دو شهيد سيد رضا و سيد رحيم حسام‌زاده از شهداي عمليات كربلاي چهار و خرمشهر افتتاح شد.

کلید واژه ها: استان اصفهان -




شنبه 14 آذر 1394 - 18:36:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن