تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804233881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدون مشارکت مردم و تعامل با کشاورزان مديريت منابع آب امکان‌پذير نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۲۰ب.ظ)
بدون مشارکت مردم و تعامل با کشاورزان مديريت منابع آب امکان‌پذير نيست موج - مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران گفت: به اين واقعيت رسيده‌ايم که بدون مشارکت و همفکري مردم و تعامل با کشاورزان مديريت منابع آب امکان‌پذير نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد حاج رسولي‌ها، در نشست مشترک با حسين مهندس صفايي، مديرعامل سازمان مرکزي تعاون روستايي ايران و نمايندگان کشاورزان و اعضاي هيأت مديره تعاوني‌هاي توليد کشاورزي استان فارس با عنوان اين مطلب اظهار داشت: برداشتن گام‌هاي اجرايي براي عملياتي ساختن مديريت مشارکتي منابع آب کشاورزي و آغاز کار به صورت پايلوت از برگزاري ده‌ها جلسه و مبادله تفاهم‌نامه‌هاي مختلف مؤثرتر است.
وي در اين جلسه که با هدف اجرايي کردن پروژه مديريت مشارکت منابع آب زيرزميني به عنوان يکي از پروژه‌ها طرح احيا و تعادل بخشي منابع آب زيرزميني برگزار شده بود، گفت: تعاوني‌هاي توليد و ساير تشکل‌هاي کشاورزي ظرفيت‌هايي هستند که حاصل سال‌ها کار فکري در سنوات گذشته است و بايد از ايجاد تشکل‌هاي موازي خودداري و از اين ظرفيت براي پيشبرد پروژه‌هاي طرح احيا و تعادل بخشي منابع آب زيرزميني استفاده کرد.
حاج رسولي‌ها در ادامه به گزارشي که در خصوص چالش‌هاي آب کشور تقديم مقام معظم رهبري شده بود اشاره کرد و اظهار داشت: اين گزارش شامل موضوعاتي مختلف از جمله، ساختار آب، مديريت منابع آب براساس حوضه‌هاي آبريز و همچنين صيانت از آب‌هاي زيرزميني بود که با توجه به هامش معظم له معلوم بود گزارش دقيقا مطالعه شده است و بر همين اساس آن که ايشان در نشست هيأت دولت خطاب به وزير نيرو عنوان نمودند سياست‌هاي وزارت نيرو مورد تأييد است و مقدمات تشکيل مجدد شوراي عالي آب و تعريف طرح تعادل بخشي منابع آب زير زميني فراهم شد.
مشاور وزير نيرو همچنين گفت: در حال حاضر شخص وزير نيرو تمرکز خاصي روي طرح احيا و تعادل بخشي مناسب آب زيرزميني دارند و به طور جزئي پروژه‌هاي اين طرح را پيگيري مي‌کنند.
حاج رسولي‌ها اظهار داشت: پياده‌سازي مديريت مشارکتي منابع آب زيرزميني از محورهاي مهم طرح احيا است و در همين ارتباط به پيشنهاد وزير کشاورزي 91 دشت به عنوان پايلوت انتخاب شده‌اند که 55 درصد بيلان منفي آب زيرزميني مربوط به اين دشت‌ها است.
مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران در ادامه گفت: نگاه ما به اجراي پروژه مديريت مشارکت منابع آب نگاه پروژه‌اي است، به طوري که وضعيت دشت‌ها از نظر منابع آب زيرزميني، تعداد چاه‌هاي مجاز و غيرمجاز و اضافه برداشت‌ها مورد مطالعه قرار مي‌گيرد و با مشارکت کشاورزان برنامه تعادل‌بخشي اجرا مي‌شود.
وي تأکيد کرد: مسوولان بخش آب وزارت نيرو اکنون ديگر به اين واقعيت دست يافته‌اند که بدون حضور مردم و کشاورزان و همفکري و تعامل با آنان نمي‌توان منابع آب را مديريت کرد.
حاج رسولي‌ها در ادامه اظهار اميدواري کرد: با همکاري بخش آب کشور، وزارت کشاورزي و کشاورزان منابع آب به گونه‌اي مديريت شود که با افزايش بهره‌وري از آب ضمن حفظ توليدات کشاورزي، افت سطح منابع آب زيرزميني کنترل و کاهش يابد.
مديرعامل سازمان مرکزي تعاون روستايي ايران به تشريح فرايند همکاري‌هاي وزارت نيرو و وزارت کشاورزي پرداخت و اظهار داشت: پس از نشست مشترک وزيران نيرو و جهاد کشاورزي که با موضوع طرح احيا و تعادل بخشي منابع آب زيرزميني برگزار شد، به منظور پيگيري مصوبات آن نشست و تداوم همکاري‌هاي مشترک مذاکراتي در سطح وزارت نيرو و شرکت مديريت منابع آب ايران به عمل آمد که موضوع اين جلسات ساختار سازي براي مشارکت مردم در مديريت آب بود.
حسين صفايي به اشاره به اين‌که در کشور ما نظام‌هاي بهره‌برداري آب و کشاورزي از گذشته‌هاي دور وجود داشته است، گفت: در حال حاضر نيز تعاوني‌هاي توليد و شرکت‌هاي سهامي زراعي را مي‌توان ظرفيت قابل توجهي دانست.
وي تأکيد کرد: در طرح احيا و تعادل بخشي منابع آب زيرزميني بايد بر مردم و کشاورزان تکيه کرد و با مشارکت آنان کار را پيش برد و براي کوتاه کردن اين مسير از ظرفيت تشکل‌هاي موجود بهره برد.
مديرعامل سازمان مرکزي تعاوني روستايي با اشاره به تصميمات آخرين جلسه با شرکت مديريت منابع آب ايران عنوان کرد:
در اين جلسه مقرر شد فهرست دشت‌هايي که در اولين مرحله قصد اجراي طرح تعادل بخشي منابع آب زيرزميني وجود دارد در اختيار ما قرار گيرد تا ما نيز فهرست تعاوني‌هاي فعال در آن دشت‌ها را اعلام نماييم که در حال حاضر اين کار انجام شده است.
وي با اشاره به اين که در حال حاضر استان فارس به عنوان استان پايلوت براي اجراي طرح مديريت مشارکت منابع آب زيرزميني انتخاب شده است، گفت: دليل اين انتخاب آمادگي خوب دو سازمان کشاورزي و آب منطقه‌اي فارس براي اين کار از يک‌سو و همچنين وجود بيشترين تعاوني‌هاي کشاورزي در اين استان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن