تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812847833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه جديد توانير براي خروج و تعطيل کردن نيروگاه‌هاي برق فرسوده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۴۳ب.ظ)
برنامه جديد توانير براي خروج و تعطيل کردن نيروگاه‌هاي برق فرسوده موج - مديرعامل توانير از برنامه جديد خروج و تعطيل کردن نيروگاه‌هاي برق فرسوده و با راندمان پايين و کاهش ۵۰ درصدي مصرف گازوئيل نيروگاه‌ها در سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، آرش کردي با اشاره به ذخيره مطلوب سوخت مايع در نيروگاه‌ها همزمان با ورود به فصل زمستان گفت: از ابتداي سال جاري با افزايش تحويل گاز طبيعي به نيروگاه‌هاي برق، متوسط مصرف گازوئيل در اين واحدها حدود ۵۰ درصد کاهش يافته است.
مديرعامل توانير با اعلام اينکه از ابتداي سال جاري تاکنون ۸۶ درصد سوخت مورد نياز نيروگاه‌ها از طريق گاز طبيعي تأمين شده است، تصريح کرد: در سال جاري رکورد کاهش مصرف سوخت مايع شامل گازوئيل و نفت کوره در واحدهاي نيروگاهي کشور شکسته شده است.
اين مقام مسوول با اشاره به نياز روزانه به ۱۵۰ ميليون مترمکعب گاز طبيعي براي تأمين سوخت زمستاني نيروگاه‌ها، اظهار داشت: در سال جاري با افزايش تحويل گاز طبيعي در کنار کاهش مصرف گازوئيل، مصرف نفت کوره هم در واحدهاي نيروگاهي کاهشي ۳۰ درصدي را تجربه کرده است.
وي با يادآوري اينکه چنانچه گاز مصرفي نيروگاه‌ها به‌طور کامل تأمين شود، سوخت مايع از چرخه سوخت نيروگاهي حذف خواهد شد، تبيين کرد: از ابتداي سال جاري تا پايان مهر حدود ۸۶ درصد مصرف نيروگاه‌ها از گاز، ۸ درصد نفت کوره و ۶ درصد آن با گازوئيل تأمين شده است.
مديرعامل توانير با اشاره به برنامه افزايش راندمان در شبکه توليد، انتقال و توزيع برق کشور، تاکيد کرد: با کاهش تلفات امکان افزايش ذخيره‌سازي برق بيشتري فراهم مي‌شود و اين پايداري شبکه برق ايران را تقويت مي‌کند.
اين مقام مسوول با بيان اينکه به منظور افزايش راندمان شبکه برق نيازمند ايجاد ۵ هزار مگاوات نيروگاه جديد و از رده خارج کردن نيروگاه‌هاي قديمي با راندمان ۲۰ درصد خواهيم بود، يادآور شد: در شرايط فعلي ۱۷ هزار مگاوات نيروگاه گازي قابل‌ تبديل به سيکل ترکيبي با راندمان ۳۱ تا ۳۲ درصد موجود را مي‌توانيم، به راندمان تا ۴۷ درصد افزايش دهيم.
وي با بيان اينکه افزايش بهره‌وري نيروگاه‌هاي موجود اجتناب‌ناپذير است، افزود: نيروگاه‌هايي با راندمان بين ۵۸ تا ۶۲ درصد وجود دارند که مي‌توان روي آنان سرمايه‌گذاري کرده و نيروگاه‌هاي قديمي با راندمان پايين را از شبکه خارج کرد.
کردي ادامه داد: علاوه بر اين چنانچه رشد اقتصادي ۵ تا ۷ درصدي را به عنوان هدف در نظر بگيريم، قطعا با رشد مصرف، برق عددي نزديک به ۸ درصد را تجربه خواهد کرد که اين موضوع با توجه به کاهش سرمايه‌گذاري‌ها در صنعت برق مي‌تواند مولد چالش‌ها و مشکلاتي براي تأمين انرژي برق شود.
وي همچنين در تشريح برنامه پرداخت مطالبات پيمانکاران و توليدکنندگان بخش خصوصي صنعت برق، توضيح داد: با استفاده از اسناد خزانه اسلامي بخشي از مطالبات بر اساس ميزان مطالبات پيمانکاران پرداخت خواهد شد و تلاش بر اين است که مجوز ارائه يک هزار ميليارد تومان اسناد نيز از دولت اخذ شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن