تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820218988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح جزئيات آيين نامه استفاده از ظرفيت بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۵۸ب.ظ)
تشريح جزئيات آيين نامه استفاده از ظرفيت بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي موج - دبير شوراي آموزش علوم پايه پزشکي، بهداشت و تخصصي گفت: آيين نامه استفاده از ظرفيت بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي در تربيت کارشناسان پرستاري را بسيار دقيق است و دغدغه‌هاي علمي همکاراني که به پرستاري دقيق و علمي مي‌انديشند، در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، جمشيد حاجتي در نشست معاونين آموزشي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي و روساي دانشکده‌هاي پرستاري که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، تأکيد کرد: کمبود پرستار مورد پذيرش همه همکاران نظام سلامت است اما در مورد تأمين اين نيروها ممکن است اختلاف نظرهايي وجود داشته باشد.
وي تصريح کرد: يکي از مکانيسم ها براي تأمين کمبود نيروي پرستاري، استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در کشور است.
حاجتي تأکيد کرد: در آيين نامه چندين بار به صراحت ذکر شده که کارشناسان پرستاري در همان بيمارستاني که تربيت مي‌شوند، به کار گرفته مي‌شوند، بنابراين تأمين اين نيروها براي بيمارستان‌هاي تربيت کننده صورت مي‌گيرد که خود يک عامل محدود کننده براي پذيرش است.
دبير شوراي آموزش علوم پايه پزشکي، بهداشت و تخصصي گفت: چون بيمارستان ها نيروهاي پرستاري را جذب خواهند کرد، پذيرش بايد دو مرحله اي (نيمه متمرکز) باشد و پذيرش از طريق تفاهم نامه بين دانشکده‌هاي پرستاري و بيمارستان‌هاي داراي ظرفيت و شرايط، انجام مي‌شود.
وي افزود: دانشکده پرستاري، مسووليت آموزشي و علمي دوره‌هاي تربيت کارشناسان پرستاري را به عهده خواهند داشت و در اين آيين نامه آموزش‌هاي آکادميک نيز مورد توجه است.
حاجتي در ادامه خاطرنشان کرد: کليه الزامات و پيش نيازهاي آموزش کارشناسان پرستاري، ضوابط گزينش دانشجو، گزينش اعضاي هيات علمي، استانداردهاي کالبدي مراکز، استانداردهاي اعتبار بخشي، پايبندي کامل به کريکولوم هاي مصوب و ساير موارد لازم بايد توسط مراکز مجري رعايت شود.
وي گفت: نظارت بر برنامه ريزي ها، اجرا، پايش و اعتبار سنجي مراکز مجري، بر عهده دانشکده‌هاي پرستاري و يا پرستاري مامايي مسوول است.
حاجتي در بخش ديگري از سخنان خود، تصريح کرد: اين ظرفيت ها که از طريق تفاهم نامه ها به دانشکده و دانشگاه ها و سپس به وزارت بهداشت اعلام مي‌شود از مسير شوراي گسترش، گذر مي‌کنند؛ چرا که در شوراي گسترش از پايش تخصصي براي هيچ دوره اي غفلت نمي‌شود.
وي با بيان اينکه پذيرش کارشناسان پرستاري از طريق سازمان سنجش آموزش کشور صورت مي‌گيرد، يادآور شد: مرکز سنجش پزشکي تنها به عنوان هماهنگ کننده کار خواهد کرد و پذيرش فقط توسط سازمان سنجش کشور انجام مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن