تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813022052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق آسمان آبي و زمين پاک با کاهش گازهاي گلخانه‌اي ممکن مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۸ق.ظ)
معاون شهردار تهران: تحقق آسمان آبي و زمين پاک با کاهش گازهاي گلخانه‌اي ممکن مي‌شود موج - کنفرانس بين‌المللي تغييرات اقليمي در حال برگزاري است که به باور اغلب صاحب‌نظران حمل‌ونقل و ترافيک، بسياري از راهکارهايي که با محوريت گسترش حمل‌ونقل عمومي در اين کنفرانس پيشنهاد شده، همان سياست‌ها و راه‌حل‌هايي است که مديريت شهري طي سال‌هاي اخير در تهران اتخاذ کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي معاونت حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران، سيد جعفر تشکري هاشمي در اين ارتباط گفت: امروز چالش زيست محيطي تهران يک کنش بزرگ بين‌المللي است و آن‌قدر اهميت دارد که در واکنش به آن، رهبران 150 کشور جهان را در کنفرانس بين‌المللي تغييرات اقليمي در پاريس گرد هم آورده تا براي نجات زمين به عنوان تنها زيستگاه بشر، اختلافات را کنار بگذارند و با تشريک مساعي با يکديگر به چاره انديشي بپردازند.
وي با اعلام اين‌که هدف اين نشست، رسيدن به توافقي مشترک به منظور مقابله با توليد گازهاي گلخانه‌اي است، تصريح کرد: امروزه نه تنها انديشمندان، بلکه دولتمردان جهان نيز به اين نتيجه رسيده‌اند که اگر در نخستين زمان ممکن، گام‌هاي اساسي براي کنترل گازهاي گلخانه‌اي برداشته نشود، آثار آن حيات کره زمين و ساکنان آن را مورد تهديد قرار خواهد داد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين‌که هفته گذشته شاهد حضور سران کشورهاي کوچک و بزرگ دنيا در کنفرانس مقابله با تغييرات اقليمي در پاريس بوديم، اظهار کرد: در شرايطي در سال 2015 شاهد اين کارزار جهاني هستيم که سال‌هاست مديريت شهري تهران، اين کارزار را در جهت کاهش گازهاي گلخانه‌اي و آلاينده‌هاي هوا از طريق افزايش امکانات و توسعه تجهيزات حمل‌ونقل عمومي آغاز کرده و اقدامات خود را از سال گذشته در قالب کمپين «آسمان آبي ـ زمين پاک» تشديد کرده است.
تشکري هاشمي با بيان اين‌که امروز مردم در شهرها و کشورهاي مختلف جهان با اين شعار که سياره دومي وجود ندارد، خواستار تشديد تلاش‌ها براي نجات سياره زمين شده‌اند، تصريح کرد: اين در حالي است که ما نيز اعتقاد داريم «تهران دومي وجود ندارد» و اگر امروز براي کاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي شهرمان اقدام نکنيم، فردا ديگر خيلي دير است.
وي با تأکيد بر اين‌که اخيرا اتحاديه اروپا، دو استراتژي خود در حوزه انرژي را «گسترش حمل‌ونقل عمومي» و «عدم وابستگي به سوخت‌هاي فسيلي» اعلام نموده، اضافه کرد: کشورهاي اروپايي نيز به اين اعتقاد رسيده‌اند که راه حل نجات کلان‌شهرها، توسعه حمل‌ونقل عمومي است و مديريت شهري تهران نيز بر اين باور است که نجات تهران از آلودگي هوا از مسير توسعه حمل‌ونقل عمومي مي‌گذرد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين‌که علاوه بر رهبران سياسي جهان، رهبران تکنولوژي دنيا نيز به کمپين کاهش گازهاي گلخانه‌اي پيوسته‌اند و سرمايه مالي و فکري خود را به اين منظور به کار گرفته‌اند، اظهار کرد: صاحبان صنايع تکنولوژي در ائتلافي معنادار، اعلام نموده‌اند فعاليت خود را بر روي کاهش استفاده از سوخت‌هاي فسيلي و حمايت از پروژه‌هاي مربوط به انرژي‌هاي پاک و تجديدپذير متمرکز کرده‌اند.
تشکري هاشمي با بيان اين‌که در چنين شرايطي، در کشور ما موضوع کاهش استفاده از سوخت‌هاي فسيلي در قالب بازسازي سيستم حمل‌ونقل شهري و نوسازي ناوگان حمل‌ونقل عمومي، سال‌هاست که از حمايت‌هاي دولتي محروم نگه‌داشته شده و کمک به توسعه کيفي و کمي حمل‌ونقل عمومي به دست فراموشي سپرده شده، تصريح کرد: با اين وجود، مديريت شهري تهران تمام توان علمي و ظرفيت اجرايي خود را به اين منظور به کار گرفته است.
وي در ادامه با تأکيد بر اين‌که انبوه گازهاي گلخانه‌اي، اکوسيستم پايتخت را دچار دگرگوني و پيکره محيط زيست آن را بيمار نموده است، خاطرنشان کرد: براي درمان اين بيماري، نسخه‌اي ساده که نه تنها هر پزشک عمومي بلکه هر شهروند عادي نيز مي‌تواند آن را تجويز و توصيه کند وجود دارد که شامل سه قلم داروي «خروج وسايل نقليه آلاينده و فرسوده»، «نوسازي و بازسازي ناوگان حمل‌ونقل شخصي و عمومي» و «گسترش شبکه حمل‌ونقل همگاني با محوريت مترو» است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن