تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816028028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتش روسیه قدرتمندتر است یا ترکیه؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ارتش روسیه قدرتمندتر است یا ترکیه؟




روسیه در رتبه‌بندی کلی نظامی کشورهای جهان، بعد از امریکا در رتبه دوم قرار دارد و این در حالی است که ترکیه رتبه دهم را در اختیار دارد.





خبرگزاری تسنیم: روسیه در رتبه‌بندی کلی نظامی کشورهای جهان، بعد از امریکا در رتبه دوم قرار دارد و این در حالی است که ترکیه رتبه دهم را در اختیار دارد.

با اینکه احتمال کمی وجود دارد که ترکیه و روسیه وارد رویارویی مستقیم نظامی شوند و مقامات هر دو کشور نیز بر این مسئله تاکید کرده‌اند اما بحث قدرت نظامی نسبی دو کشور به هم در فضای مجازی رونق گرفته است.


ارتش روسیه قدرتمندتر است یا ترکیه؟


 
با بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط پایگاه اینترنتی شاخص قدرت‌آتش جهانی (Global Firepower Index) می‌توان فهمید که کدام کشور در صورت بروز هرگونه جنگ یا رویارویی نظامی پیروز از میدان بیرون آمده و کدام چیزی جز ویرانی و فنا نصیبش نخواهد شد. در این گزارش بخشی از مقایسه‌ اطلاعات نظامی دو کشور ارایه شده است.
 
بر اساس اطلاعات این پایگاه، روسیه در رتبه‌بندی کلی نظامی کشورهای جهان، بعد از امریکا در رتبه دوم قرار دارد و این در حالی است که ترکیه رتبه دهم را در اختیار دارد. این رتبه‌بندی میانگینی از امتیازهای کسب شده در بخش‌های مختلفی مانند نیروی انسانی، تجهیزات و ذخایر نظامی می‌باشد.
 
در صورت بروز رویارویی نظامی، روسیه قادر خواهد بود تا بیش از 69 میلیون نفر نیروی انسانی موجود را به خدمت درآورد و این مقدار برای ترکیه 41 میلیون نفر خواهد بود. این در حالی است که روسیه 766هزار و ترکیه 410 هزار خدمه نظامی فعال دارند. نیروهای ذخیره نیز برای روسیه 2.5 میلیون نفر و برای ترکیه فقط 186هزار نفر خواهد بود.


ارتش روسیه قدرتمندتر است یا ترکیه؟


 
از نظر تجهیزات نظامی روسیه بیش از 15هزار دستگاه تانک در اختیار داشته که این مقدار برای ترکیه فقط حدود 3700 عدد می‌باشد. خودروهای نظامی و نفربرهای زرهی نیز با همین نسبت برای روسیه بیش از 31هزار دستگاه و ترکیه حدود 7500 عدد می‌باشد.
 
طبق اطلاعات این وبگاه، شکاف قدرت در بخش توپخانه‌های خودکششی مشهودتر می‌باشد بگونه‌ای که روسیه نزدیک به شش هزار توپخانه و ترکیه فقط هزار عدد از این ادوات نظامی را در اختیار دارد. سامانه‌های موشکی معروف روسیه نیز حدود 2800 عدد در مقایسه با 811 سامانه پرتاب موشک‌های متعدد ترکیه می‌باشد.
 
برتری نظامی مشهود روسیه در بخش دریایی و هوایی آشکارتر نیز می‌شود. هواپیماهای جنگی و نظامی روسیه تقریبا 3400 فروند بوده که این رقم برای ترکیه حدود هزار عدد می‌باشد. از نظر دریایی نیز روسیه 352 و ترکیه 115 شناور نظامی در اختیار دارد.
 
از نظر عوامل و فاکتورهای لوجستیکی نیز روسیه تولید کننده و صادرکننده نفت و گاز بوده درحالی که ترکیه وارد کننده صرف فرآورده‌های نفتی می‌باشد. بودجه نظامی 18 میلیارد دلاری ترکیه هم قابل مقایسه با بودجه 60 میلیارد دلاری روسیه نمی‌باشد.
 
در روزهای اخیر و درپی سرنگون شدن جنگنده سوخو 24 نیروی هوافضای روسیه توسط ارتش ترکیه در مرز سوریه، تنش‌های سیاسی میان دو کشور به بالاترین حد خود رسیده؛ بگونه‌ای که روسیه حتی بخش‌های بزرگی از اقتصاد ترکیه را نیز تحریم کرده و وعده انتقام سختی را از ترکیه داده است.


ارتش روسیه قدرتمندتر است یا ترکیه؟









تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن