تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815679154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر جديد طالبان كشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رهبر جديد طالبان كشته شد
سخنگوي معاون اول رئيس جمهور افغانستان روز جمعه گفت كه بر اساس آخرين گزارش‌ها ملا اختر منصور، رهبر جديد طالبان بر اثر شدت جراحات وارده پس از درگيري با يكي از سركردگان طالبان در بيمارستان جان داده است.
سخنگوي معاون اول رئيس جمهور افغانستان روز جمعه گفت كه بر اساس آخرين گزارش‌ها ملا اختر منصور، رهبر جديد طالبان بر اثر شدت جراحات وارده پس از درگيري با يكي از سركردگان طالبان در بيمارستان جان داده است. اين حادثه در حالي اتفاق افتاده است كه گروه طالبان پس از قرار گرفتن ملا اختر در سمت سركردگي طالبان به شدت دچار اختلاف شده بود.
تلاش چهار ماهه رهبر جديد طالبان براي بيعت گرفتن از اعضاي مخالف اين گروه و ايجاد وحدت در بدنه طالبان راه به جايي نبرد و در نهايت اين اختلافات به كشته شدن ملا اختر منصور منجر شد. سلطان فيضي، سخنگوي معاون اول رئيس جمهور افغانستان روز جمعه به خبرگزاري بخدي افغانستان گفت كه گزارش‌هاي دريافتي نشان مي‌دهد ملا منصور در بيمارستاني در شهر «كويته» پاكستان، جان باخته است.
خبرگزاري ايرنا، روز چهارشنبه به نقل از يك منبع در دولت افغانستان، خبر زخمي شدن شديد رهبر طالبان را منتشر كرده بود. اين منبع در ادامه گفته بود كه ملا منصور براي گفت و گو با يكي از فرماندهان ارشد طالبان به نام عبدالله سرحدي، به منزل وي در 25 كيلومتري شهر كويته پاكستان عزيمت كرده و گفت و گوهاي آنان به مشاجره و درگيري لفظي و نبرد مسلحانه كشيده مي‌شود كه در اين درگيري سرحدي كشته و اختر منصور پس از شدت جراحات به بيمارستان منتقل مي‌شود. به گزارش خبرگزاري آوا، رئيس اجرايي حكومت افغانستان نيز روز پنج‌شنبه با نشر اعلاميه‌اي در صفحه فيس‌بوك، حال ملا منصور را وخيم اعلام كرده بود.  
گروه انشعابي طالبان به رهبري ملا محمد عبدالرسول نيز كه حدود يك ماه پيش ملاعبدالمنان نيازي، برادر ملا عمر، رهبر سابق طالبان را به عنوان يكي از معاونان خود و سخنگوي اين گروه برگزيده است، مرگ اختر منصور را تأييد و اعلام كرد كه وي در درگيري با اعضاي ارشد گروه طالبان زخمي شده و سپس در بيمارستان جان باخته است. پس از اعلام مرگ ملا عمر، ملا اخير كه از دستياران وي بود به عنوان سركرده جديد طالبان معرفي شد اما برخي از اعضاي بلندپايه طالبان با جانشيني ملا اختر مخالفت كردند و اين مسئله باعث اختلاف و كشمكش شديد در درون اين گروه ستيزه جو شد. در ماه‌هاي اخير بارها درگيري‌هايي بين نيروهاي تحت فرمان ملامنصور و مخالفان وي انجام شد و دهها تن از اعضاي دو طرف كشته و زخمي شدند.
 
طالبان: منصور سالم است
خبر مرگ ملامنصور واكنش طالبان را در پي داشت. ذبيح الله مجاهد، سخنگوي طالبان به رسانه‌ها گفته است كه اين خبر دور از حقيقت است و مدعي شده كه نه منصور به خانه سرحدي رفته و نه درگيري ميان آنان رخ داده و اين اخبار ساخته و پرداخته دستگاه امنيتي افغانستان مي‌باشد. پس از تأييد خبر مرگ ملا عمر از سوي مقامات پاكستاني، طالبان آن‌را تكذيب كرد ولي يك روز بعد مجبور شد مرگ ملاعمر را تأييد كند. از سوي ديگر، برخي منابع آگاه مرگ ملا منصور را توطئه دستگاه امنيتي پاكستان مي‌دانند كه مخالف روند مذاكرات صلح ميان افغانستان و طالبان است.  اينك با تأييد خبر مرگ اختر منصور كه از معدود افرادي بوده كه سال‌ها با ملا عمر از نزديك ارتباط داشته است، موضوع انتخاب رهبري طالبان مي‌تواند به يك بحران تبديل شود و چند پاره شدن در اين گروه را افزايش دهد.
 به باور برخي ناظران، انتشار خبر مرگ منصور بار ديگر مي‌تواند سرنوشت مذاكرات صلح افغانستان را كه در روزهاي اخير نشانه‌هايي ازسرگيري آن مطرح شده بود، در مسيري نامعلوم قرار دهد. دور دوم گفت وگوهاي صلح ميان طالبان و افغانستان، پس از انتشار خبر مرگ ملا عمر متوقف شد و عمليات انتحاري و درگيري‌ها در افغانستان افزايش يافت و اين گروه پس از 14 سال بركناري از قدرت، شهر قندوز در شمال شرق افغانستان را تصرف كرد.


منبع : ايــرنا









تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن