تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820544897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیعیان در اربعین رزمایش معنوی حسینی برگزار کردند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: شیعیان در اربعین رزمایش معنوی حسینی برگزار کردند


نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شیعیان امسال با راهپیمایی اربعین یک رزمایش معنوی حسینی برگزار کردند و بدون اغراق بزرگ‌ترین اجتماع بشری روی زمین به نام امام حسین(ع) بوجود آمد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، غلامعلی حداد عادل در ادامه سخنان خود در پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران افزود با بیان  اینکه رهبری هم از فعالیت مجلس در موضوع هسته ای و برجام تشکر کردند، افزود: مسائل اقتصادی دغدغه دیگر مجلس است و‌ مجلس تلاش کرد به دولت کمک کند تا مسائل اقتصادی و موضوعات مهمی از جمله نفوذ بیگانه و خطر دشمن کم شود.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس دهم در آینده نزدیک از مردم خواست کسانی را انتخاب کنند که اگر نه مثل مدرس، که نزدیک به او در اعتقاد به اسلام و ولایت فقیه باشند و مجلس دهم مجلسی باشد که پشت سر رهبری در خدمت نظام و انقلاب و میراث‌دار میراث جلیل‌القدری باشد که امام و شهداء برای ما به یادگار گذاشته‌اند.
او با موضوع اقدامات رضاخان در حذف مرحوم مدرس از جمله ترور فیزیکی آن مرحوم گفت: در انتخابات مجلس هفتم شهید مدرس با توطئه رضاخان به مجلس راه نیافت و آنجا جمله معروف خود را که یک رأی که خودم به خودم دادم کجاست، گفت.
حداد عادل اظهار داشت: پس از این مبارزه‌ها مرحوم مدرس به خواف تبعید شد و پس از شکنجه‌ها و آزار و اذیت بسیار که خود شرح آن را در کتابی به نام گنجینه خواف که به تازگی نیز منتشر شده جمع‌آوری کرده است، در دهم آذر 1316 به شهادت رسید.
او شهادت را مقامی دانست که مدرس در دعاها و نوشته‌های خود از خداوند می‌خواست و او را آیت زهد و بی‌اعتنایی به دنیا خواند و گفت: هر کس مدرس را دید از زهد و ساده‌زیستی او در تعجب بود و نظیری مانند او نمی‌شناسیم که در عالم سیاست باشد اما به دنیا بی‌توجهی کند.
حداد عادل مدرس را دارای خصوصیاتی چون شجاعت و آزادگی و صرف زندگی خود در خدمت به مردم در چارچوب دین خدا دانست و افزود: رجال سیاسی، سُفرای خارجی  و حتی نخست‌وزیر به منزل او می‌رفتند اما گاهی مدرس پول تهیه زغال برای گرم نکردن خانه خود را نداشت و با اینکه رضاخان ثروت زیادی در اختیار او قرار می‌داد اما نتوانست مرحوم مدرس را بخرد.
او مدرس را عالمی زمانه‌ شناس و روحانی با بصیرت دانست و گفت:‌ جمله معروف او که «سیاست ما عین دیانت ماست» ضد تفکر سکولاریسم و جدایی دین از سیاست است که امام راحل آن را در انقلاب خود به خوبی پیاده کردند.
حداد عادل با بیان اینکه‌ بی جهت نیست گروه‌هایی که امروز مروج سکولاریسم هستند به مدرس علاقه‌ای ندارند، افزود: امام خمینی (ره) هیچ شخصیت معاصری را به اندازه مدرس ستایش نکردند.
او گفت: وقتی می‌خواستند مزار مدرس را بازسازی کنند امام(ره) نامه‌ای به آیت‌الله طبسی دادند و به تولیت آستان قدس نوشتند بزرگداشت مجاهدی عظیم‌ الشان و عالمی بزرگوار لازم است چرا که وی از اظهار حق و ابطال باطل دریغ نمی‌کرد.
حداد عادل با قرائت بندهایی از نامه امام خمینی(ره) در تجلیل از شخصیت مدرس افزود: امام در وصیت‌نامه خود به شخصیت ممتاز مدرس اشاره کرده‌اند و به همین دلیل است که روز شهادت او را روز مجلس نامگذاری کرده‌اند چرا که وی الگوی نمایندگی است یعنی نمایندگان مجلس باید مدرس را الگوی خود بدانند و باید جهت‌گیری ما در ایفای وظایف نمایندگی جهت‌گیری مدرس باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند مجلس ما باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل تطمیع و زورگویی قدرت‌های جهانی بایستد و مصالح نظام را شناخته و دنبال آن برود.
 


جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن