تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820288881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انباشت بدهي شرکت هاي هوايي، آنها را در شرايط بد اقتصادي قرار داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۲۷ق.ظ)
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري: انباشت بدهي شرکت هاي هوايي، آنها را در شرايط بد اقتصادي قرار داد موج - رئيس سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينکه بدهي پنج ميليارد توماني، بنيه مالي شرکت هاي هوايي را بسيار تضعيف کرده، گفت: آزادسازي نرخ بليت پروازها، تا حدودي مشکلات مالي اين شرکت ها را رفع مي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي عابدزاده افزود: تاکنون قيمت بليت پروازهاي داخلي به صورت تکليفي تعيين مي شد و انباشت بدهي شرکت هاي هوايي، آنها را در شرايط بسيار بد اقتصادي قرار داده است.
وي ادامه داد: قيمت تمام شده يک ساعت صندلي در ايران حدود 40 دلار است، اما؛ اکنون متوسط قيمت پرواز با صندلي هواپيما در کشورهاي مختلف جهان حدود 80 دلار است.
عابدزاده با اشاره به برنامه اين سازمان براي آزادسازي کامل قيمت حمل و نقل هوايي بر اساس برنامه پنجم توسعه و مصوبه مجلس شوراي اسلامي افزود: عليرغم ابلاغ دستورالعمل طرح آزادسازي نرخ بليت پروازهاي هوايي، شرکت هاي هواپيمايي تاکنون اقدام به افزايش قيمت پروازها نکردند و قرار است اين دستورالعمل از هفته آينده در مسيرهاي تعيين شده داخلي در 170 مسير اعمال شود.
معاون وزير راه وشهرسازي از نظارت کامل بر عملکرد شرکت هاي هواپيمايي پس از آزادسازي قيمت ها خبر داد و گفت: سازمان هواپيمايي کشور با برنامه ريزي مناسب نظارت بر شرکت هاي هوايي را در دستور کار خود قرار داده و شرکت ها خود راسا قيمت بليت مسيرهاي تعيين شده داخلي را مشخص خواهند کرد.
وي با بيان اين که با رقابتي شدن عرضه بليت بين شرکت هاي هوايي طي يک سال اخير نرخ بليت پروازها در بسياري از مواقع زير قيمت بوده است، يادآور شد: سن ناوگان هوايي کشور زياد است و اين مساله مي تواند در کاهش سن هواپيماهاي شرکت هاي هوايي بسيار تاثيرگذار باشد، زيرا با نرخ هاي تکليفي سودي عايد شرکت ها نمي شد.
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري افزود: پس از پيروزي انقلاب نرخ بليت پروازها 200 برابر شده در حالي که هزينه هاي حمل ونقل هوايي با 700 تا 800 درصد افزايش از دلار هفت توماني اکنون به دلار 3500 توماني رسيده است.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به تعداد ناوگان هوايي کشور گفت: اکنون 250 فروند هواپيما در کشور فعال هستند که حدود يک ميليارد دلار ارزش آنها است در حالي که پنج فروند هواپيماي بوئينگ 777 با ظرفيت يک هزار و 300 صندلي هم يک ميليارد دلار قيمت دارد.
عابدزاده افزود: در صورتي که طرح آزادسازي قيمت بليت پروازها به درستي اجرا شود، شاهد تحولات اساسي در ارائه خدمات هوايي در کشور خواهيم بود، ضمن اين که در صورت تاخير پروازها شرکت ها موظف به پرداخت خسارت به مسافران خود هستند.
اين مقام مسوول يادآور شد: سالانه سه ميليون ايراني با استفاده از حمل و نقل هوايي در 250 مسير داخلي پرواز مي کنند در حالي که اکنون شرکت هاي هوايي براي برقراري پرواز به 40 فرودگاه کشور آن چنان تمايل ندارند.
وي با بيان اين که آزادسازي قيمت بليت پروازها باعث مي شود تا تعداد بيشتري از هموطنان از حمل و نقل هوايي استفاده کنند، گفت: با اين کار پروازها با نرخ هاي متفاوت عرضه مي شود و مسافران حق انتخاب بيشتري خواهند داشت.
بر اساس برنامه پنجم توسعه دولت موظف شد براي تقويت بنيه مالي شرکت هاي هوايي، طرح آزادسازي قيمت بليت پروازهاي هوايي را به اجرا بگذارد که سال گذشته سازمان هواپيماي کشوري بخشي از طرح آزادسازي را به اجرا در آورد و از نهم آذر سال جاري اين سازمان دستورالعمل آزاد سازي نرخ بليت پروازهاي هوايي را در 170 مسير داخلي به شرکت ها ابلاغ کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن