تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820346275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت بدهي دولت به تأمين اجتماعي بابت بيمه رانندگان از محل هدفمندي يارانه ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۴ (۲۰:۱۳ب.ظ)
پرداخت بدهي دولت به تأمين اجتماعي بابت بيمه رانندگان از محل هدفمندي يارانه ها موج - رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با بيان اين که بدهي دولت به سازمان تأمين اجتماعي بابت بيمه رانندگان بايد از محل هدفمندي يارانه ها پرداخت شود، گفت: دولت بايد مشکلات عدم پرداخت بيمه رانندگان به تامين اجتماعي را حل وفصل کند.
به گزارش خبرگزاري موج، داود کشاورزيان در نشست روساي کانون هاي انجمن صنفي رانندگان و شرکت هاي حمل و نقل جاده اي با وزير راه و شهرسازي، اصلي ترين مشکل رانندگان حوزه حمل و نقل جاده اي را موضوع بيمه فعالان اين حوزه دانست.
کشاورزيان، گفت: متاسفانه نپرداختن بدهي دولت به بيمه ها مشکلاتي براي بيمه شدگان در بخش حمل و نقل و هم در بخش کارگران ساختماني به وجود آورده است.
وي افزود: در شرايط کنوني به صلاح نمي دانم که دولت بخواهد در اين زمينه تعللي داشته باشد و بيمه رانندگان پرداخت نشود، اين بدهي بايد از محل هدفمندي يارانه ها پرداخت شود.
کشاورزيان با بيان اين که تامين اجتماعي نيز در اين زمينه حق دارد، افزود: در حال حاضر اين سازمان 13 ميليون بيمه شده دارد ولي فقط از 6 ميليون نفر حق بيمه دريافت مي کند و مابقي بلاتکليف هستند که بخشي از اين افراد، رانندگان هستند.
معاون وزير راه وشهرسازي بخشي از بيمه شدگان را افراد غيرفعال در حوزه حمل و نقل عنوان کرد و گفت: مي توان با شناسايي اين افراد آنها را از ليست بيمه شدگان حذف کرد ولي به هر حال بايد بيمه ساير افراد اصلاح شود.
وي در ادامه در خصوص بحث نوسازي ناوگان جاده اي يادآورشد: در حال حاضر بخش حمل و نقل ظرفيت مازاد دارد و نبايد در اين شرايط به ازاي هر دستگاه خودروي فرسوده يک خودروي صفر جايگزين شود و بايد با مطالعه اين نسبت کاهش يابد.
کشاورزيان بر خروج خودروهاي قديمي از شبکه حمل ونقل تاکيد کرد و گفت: اگر مشکلات اقتصادي کشور برطرف و ايجاد اشتغال در کشور به صورت گسترده اي انجام شود بسياري از افراد که به طور جدي و حرفه اي در حوزه حمل و نقل فعال نيستند به سراغ شغلي هاي ديگري مي روند.
وي با بيان اين که سرمايه گذاري در اين بخش توجيه اقتصادي ندارد، بيان کرد: البته ما در نرخ گذاري دخالتي نداريم و دست فعالان اين بخش را باز گذشته ايم، ولي؛ بازار کشش ندارد که قيمت ها بيش از اين افزايش يابد، براي مثال براي ميني بوس ها وام با بهره پايين 4 درصدي در نظر گرفته ايم ولي باز هم عنوان مي کنند توان پرداخت هاي اقساط 2 تا 3 ميليون توماني در ماه را نداريم و شايد راهکار اصلاح اين وضعيت واقعي کردن نرخ سوخت باشد.
معاون وزير راه و شهرسازي تصريح کرد: اصلاح قيمت انرژي موجب مي شود خود به خود خودروهاي فرسوده از رده خارج شوند و شرايط براي کار ناوگان جديد فراهم مي شود، همان طوري که دولت ترکيه با اصلاح نرخ سوخت، ناوگان حمل و نقل اين کشور را نوسازي کرده است.
براساس آمارهاي موجود هم اکنون حدود 91 هزار کاميون فرسوده با بيش از 25 سال سن در کشور تردد مي کنند و سالانه تنها يک کاميون از نظر مصرف سوخت 31 ميليون تومان به اقتصاد ملي خسارت وارد مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن