تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810439693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت نفت چتری که برای اشتغال جوانان گچساران سایه ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: صنعت نفت چتری که برای اشتغال جوانان گچساران سایه ندارد
صنعت نفت چتری که برای اشتعال جوانان گچساران، "دومین تولیدکننده طلای سیاه ایران" سایه ای نگسترانیده است.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، وجود 20 هزار نفر جوان بیکار از سویی و فعالیت بیش از چهار هزار کارگر که به صورت حجمی و قراردادی کار می کنند از سوی دیگر و ظرفیت هایی که به اذعان کارشناسان می تواند حداقل سه هزار فرصت شغلی ایجاد کند مردم این خطه را ناخرسند کرده است.


امری که نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی را ناچار به بازدید از تاسیسات نفتی و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی را به این خطه کشاند.


تامین نیرو نشدن شدن سه طرح تولیدی بالای 80 درصد با توجه به قانون تامین نیرو در مرحله رسیدن پیشرفت فیزیکی به 70درصد برای جوانان گچسارانی جای سوال دارد.


یک مسئول در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران که خواست نامش فاش نشود نبود مجوز استخدام را پاسخ پیگیری های مسئولان برای تامین نیروی انسانی این واحدهای در حال ساخت ذکر کرد.


یک کارگر حجمی صنعت نفت گچساران گفت: حقوق بسیار پایین تر کارکنان قراردادی و حجمی از کارگران رسمی مهمترین گلایه این کارگران است.


کاظم کشاورز افزود: همسان سازی حقوق کارگران از مهمترین درخواست های کارگران شرکت نفت گچساران است.


وی با بیان این که آلودگی های صوتی و هوا ،گوش و ریه بسیاری از کارگران شاغل در تاسیسات نفتی را تحت تاثیر قرار داده است از مسئولان خواست برای بهره مندی کارگران حجمی و قرارداد موقت از خدمات درمانی نفت چاره اندیشی کنند.


یک کارگر قرارداد موقت شرکت نفت گچساران با اشاره به این که مجتمع های رفاهی شهرهای شمالی استراحتگاه نیروهای رسمی شرکت نفت است و کارگران حجمی و قراردادی از این مزایا بی بهره هستند، تصریح کرد: این افراد حتی از استفاده امکاناتی مانند استخرها و رستوران های نفت که به طور رایگان خدمات می دهند، بی بهره هستند.


یک کارشناس اقتصادی با اشاره به ظرفیت های منطقه گردشگری رود رونه از توابع باشت در نزدیکی شهرستان گچساران گفت: این منطقه محل مناسبی برای تبدیل به یک منطقه گردشگری با احداث مجتمع رفاهی و تفریحی است.


مرتضی کشاورز افزود: در صورت احداث این مجتمع افزون بر ایجاد یک هزار و 500 نفر فرصت شغلی جدید از سفر کارکنان مناطق نفتخیز به شهرهای شمالی با صرف هزینه و وقت بیشتر جلوگیری می شود.


دبیراجرایی خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح یکسان سازی حقوق و مزایا بهترین راهکار برای حمایت از کارگران است.


علیرضا جنتی افزود: کارگران حجمی و قراردادی در سخت ترین شرایط با صداقت و پشتکار در حال فعالیت اقتصادی هستند اما از کمترین حقوق و مزایای کارگری بهره مند نیستند.


وی با انتقاد بر تحمیل قراردادهای موقت که از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز ،مخابرات و آب و برق به کارگران ، تصریح کرد: نابرابری در ارایه خدمات به کارگران با عدالت اجتماعی به عنوان مهمترین هدف نظام مردم سالاری دینی همخوانی ندارد.


وی با اشاره به وجود 14هزار نفر کارگر عضو خانه کارگر در این استان ابراز داشت: کمترین اعتراضی از سوی کارگران باعث اخراج آنها از کارخواهد شد.


وی بی توجهی کارفرما نسبت به مشکلات جامعه کارگری را از مهمترین گلایه های کارگران کهگیلویه و بویراحمدی ذکر کرد.
جنتی خواستار حمایت مسئولان و تمام ارگان ها برای رفع مشکلات کارگران شد.


فرماندار گچساران با اشاره به وجود بیش چهار هزار نفر کارگر حجمی و قرارداد موقت در این شهرستان گفت: تبدیل وضعیت یا افزایش خدمات رفاهی به این کارگران نیازمند حمایت تمام مسئولان شهرستانی و استانی است.


عبدالرحیم رحیمی افزود: نبودن یک مجتمع رفاهی برای کارگران در گچساران اوج نابرابری خدمات رفاهی کارگران رسمی و قراردادی است که نیازمند بازنگری در بستن قراردادها و حمایت جدی است.


وی اظهار کرد: راه اندازی واحدهای تولیدی صنایع پایین دستی راهکاری برای بهره وری بهینه از صنعت نفت برای اشتغال جوانان است.


رحیمی به ظرفیت های گچساران در صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: راه اندازی مجتمع های رفاهی با هدف تبدیل این نقاط به استراحتگاه کارکنان مناطق نفتخیز جنوب راهکار دیگری برای بهره گیری از ظرفیت های صنعت نفت در اشتغال است.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: قراردادهای استخدامی کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز نیازمند ساماندهی است.


غلامرضا تاجگردون با اشاره به سفر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به گچساران افزود: قرار است این مشکلات با وزیر نفت مطرح و برای رفع آن چاره اندیشی شود.


وی بکارگیری نیروی انسانی در قالب نیروهای قراردادهای موقت،حجمی و رسمی در شرکت بهره برداری نفت و گاز افزود: تفاوت در نوع خدمات رفاهی، حقوق و مزایای کارگرانی که با شرایط یکسان در عرصه تولید فعالیت می کنند، نیازمند بازنگری است.


وی اظهار کرد: برخی از این کارگران با وجود خدمت در صنعت نفت زیر پوشش قانون کار هستند که اصلاح قوانین از سوی نمایندگان مجلس، بازنگری در بعضی لایحه ها با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تلاش بیشتر شرکت نفت در قالب افزایش خدمات رفاهی به این نیروهای زحمتکش از راهکارهایی است که می تواند گره گشای این مشکلات باشد.


تاجگردون محدودیت بودجه را عامل این نا بسامانی ها دانست.


وی با یادآوری مهم ترین اهداف حکومت مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران که عدالت اجتماعی است، خواستار عزم بیشتر مسئولان وزارت نفت برای رفع مشکلات جامعه کارگری شرکت های بهره داری نفت و گاز شد.


تاجگردون با اشاره به تاریخچه افتخارات کارگران صنعت نفت گچساران در مبارزه با رژیم ستم شاهی و اعتصای کارگران نفت برای شکستن حکومت پهلوی بر عزم مسئولان برای رفع این مشکلات تاکید کرد.


وی تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی گچساران که هم اکنون در حال تصویب اعتبار است، بهره وری از صنایع پایین دستی نفت مانند پتروشیمی یک و دو و کلنگ زنی یک کارخانه تولیدی بزرگ را از برنامه های دولت برای رونق اشتغال در این شهرستان دانست.


شرکت نفت گچساران حدود هفت هزار نفر کارگر رسمی، قرارداد موقت و رسمی دارد. منطقه نفت خیز گچساران در سال 1302 هجری شمسی مورد مطالعه قرار گرفت و در سال 1318 تولید نفت از مخزن گچساران با چاه شماره 13 آغاز شد .


میدان نفتی گچساران در فاصله 220 کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار گرفته و تاریخچه بهره برداری از مخزن نشان می دهد که به جز یک دوره کوتاه بین سال های 1330 تا 1332 ، تولید از مخزن گچساران همواره ادامه داشته و میزان تولید نیز همیشه سیر صعودی داشته است.


شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که با تولید متوسط 640هزار بشکه نفت در روز، سهم عمده ای در تامین درآمدهای اقتصادی ایران دارد.


این شرکت وظیفه استخراج و بهره برداری از 18 میدان نفتی را بر عهده دارد که بخش اعظم آن مربوط به میدان نفتی گچساران است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


انتهای پیام/س




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

توسعه شهرک های صنعتی راهکار خروج از بحران بیکاری در آذربایجان شرقی
ضرورت فراهم کردن امنیت و امکانات زیر بنایی برای سرمایه گذاران خارجی در آذربایجان شرقی
معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی به هیئت‌های خارجی





۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن