تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819870988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از استقبال منحصر به فرد آملی‌ها از کربلایی‌‌ها استقبال از زائران کربلا در بیمارستان 17 شهریور آمل/‌کربلایی‌ها راهی سردخانه شدند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از استقبال منحصر به فرد آملی‌ها از کربلایی‌‌ها
استقبال از زائران کربلا در بیمارستان 17 شهریور آمل/‌کربلایی‌ها راهی سردخانه شدند
سقوط مینی‌بوس حامل 18 زائر حسینی اهل فریدونکنار که روز گذشته در محور هراز اتفاق افتاد سبب شد تا استقبال از زائران کربلا در بیمارستان 17 شهریور آمل صورت گرفته و پیکر بی‌جان تعدادی از کربلایی‌ها راهی سردخانه امام‌زاده عبدالله شود.

خبرگزاری فارس: استقبال از زائران کربلا در بیمارستان 17 شهریور آمل/‌کربلایی‌ها راهی سردخانه شدند



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، بعد‌ از‌ ظهر روز گذشته خبر تکان‌دهنده‌ای در رسانه‌ها مخابره شد که نه تنها قلب مردم مازندران بلکه قلوب همه هموطنان را آزرده کرده و سبب رنجش خاطر شد. سقوط مینی‌بوس حامل زائران پیاده اربعین حسینی از شهرستان فریدونکنار در راه بازگشت به استان مازندران، تیتر یک خبرگزاری‌ها بود و در مقابل نگرانی گسترده‌ای را در بر داشت. زائران پیاده کربلا ساعت 13 و 40 دقیقه روز گذشته در کیلومتر 65 محور مواصلاتی هراز آخرین منظره‌ای که دیدند طبیعت زیبا و پاییزی محور مواصلاتی هراز در منطقه وانا بوده و پس از آن شوق دیدار بستگان و زیارت اقوام را با خود به ته دره بردند.

18 زائر پیاده کربلای حسینی اهل روستای جزین فریدونکنار در این سفر همراه با خیل چند میلیونی زائران حرم تا حرم به زیارت شش‌گوشه اباعبدالله (ع)، بین‌الحرمین و گنبد نورانی قمر بین هاشم (ع) مشرف شدند و در راه بازگشت 12 نفر کربلایی‌ها به مقصد جاودانه خود پر کشیدند. از عصر گذشته تاکنون خیابان منتهی به بیمارستان 17 شهریور و مرکز اورژانس آن مملو از خانواده آسیب‌دیدگان این رویداد غم‌انگیز بوده و جمعیت زیادی در مقابل سردخانه امام‌زاده عبدالله (ع) آمل هم برای مشاهد و تحویل جنازه عزیزان خود با چشمانی اشک‌بار چشم‌انتظاری می‌کنند. رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران در مورد این حادثه دلخراش رانندگی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: بلافاصله پس از اطلاع واژگونی مینی‌بوس عوامل پلیس‌راه، نیروی انتظامی، راهداران و جمعیت هلال‌احمر وارد صحنه شده و کار انتقال مجروحان و اجساد جان‌باختگان را در دستور کار قرار دادند. علی نوری‌پور افزود: مینی‌بوس حامل این زائران که با اعلام پلیس‌راه سرعت مطمئنه نداشت، اسیر لغزندگی محور هراز شد و پس از لغزش سطح جاده شده به دیواره کناری برخورد کرده و به ته دره سقوط کرد.

به گزارش فارس، کاروان عاشقان پیاده اباعبدالله‎الحسین (ع) در روزهای پایانی ماه گذشته از روستای جزین بخش مرکزی فریدونکنار عازم کربلا شده بودند و دیروز قصد بازگشت به منازل خود را داشتند. از 18 مسافر مینی‌بوس همگی مرد بوده و دو نفر از آن‌ها مجرد و بقیه متاهل بودند که صحنه غم‌انگیز دیگر این ماجرا خش شدن همه وسایل و سوغاتی زائران در حاشیه دره و رودخانه منطقه وانا هراز است. محمد کاظمی راننده مینی‌بوس به همراه مهران زابلی، شمس‌الله، مهدی، پرویز و صمد نیک‌زاد، محمد و حسن کاظمی و حسن آغاسی‌پور از دیگر جان‌باختگان بودند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل نیز در اعلام آخرین آمار از این سانحه رانندگی در گفت‌وگو با فارس در شهرستان آمل، گفت: در مجموع این مینی‌بوس 18 مسافر داشت که هفت نفر از آنها مجروح شده و به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شدند که یک نفر از افراد مجروح منتقل شده به بیمارستان جان باخت. جمشید نیک‌زاد در مجموع فوتی‌های این حادثه را 12 فوتی دانست و گفت: تاکنون جسد هشت نفر از زائران کربلای حسینی پیدا شده و جست‌وجو برای یافتن چهار جان‌باخته دیگر ادامه دارد. رئیس جمعیت هلال احمر آمل خاطرنشان کرد: حادثه سقوط مینی‌بوس به همراه 18 سرنشین زائر کربلای حسینی که همگی مرد و اهل روستای جزین فریدون‌کنار بودند ساعت 13 و 40 دقیقه روز گذشته در منطقه وانا اتفاق افتاد. این مسئول یادآور شد: در این بین 12 زائر جان باخته و 6 نفر دیگر مجروح شدند البته تاکنون جسد هشت زائر در این حادثه پیدا شده و عملیات تجسس برای چهار جسد مفقود شده دیگر ادامه دارد. نیکزاد خاطرنشان کرد: به دلیل تاریکی هوا، عدم دید کافی، ریزش باران و برف به همراه سرمای شدید بخش لاریجان محور هراز شب گذشته مجبور به توقف عملیات جست‌وجو شدیم، هر چند این عملیات از ساعت 6 صبح امروز بار دیگر از سر گرفته شد.

نیکزاد با اشاره به اینکه عملیات تجسس در منطقه پنج‌آب حدود 15 کیلومتر پایین‌تر از محل حادثه آغاز شده و در این بین جسد یکی از جان‌باختگان صبح امروز از رودخانه خارج شد، تصریح کرد: به دلیل خروشان بودن رودخانه هراز، وجود ریشه‌ها و تنه درختان قطور به همراه سرعت بالای آب سبب شده تا عملیات تجسس به سختی انجام شود. وی اظهار کرد: هم‌اکنون جسد هشت جان‌باخته حادثه دیروز در محور هراز تحویل اداره کل پزشکی قانونی مازندران شده و عملیات تجسس برای یافتن جنازه چهار زائر دیگر در داخل رودخانه ادامه دارد. رئیس جمعیت هلال احمر آمل ادامه داد: عملیات یافتن مفقودان با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل، جمعیت هلال احمر، بخشداری و نیروهای مردمی در حال انجام است.  

به گزارش فارس، کربلایی رضا اصغری یکی از پرسنل فرمانداری شهرستان فریدونکنار در این حادثه دچار مصدومیت جدی شده و هم‌اکنون در بیمارستان 17 شهریور شهرستان آمل بستری است هر چند در این حادثه دلخراش که در روز اربعین حسینی اتفاق افتاد، کربلایی حسن کاظمی نائب‌رئیس شورای اسلامی روستای جزین دعوت حق را لبیک گفت. هم‌اکنون تلاش برای یافتن اجساد دیگر جان‌باختگان حادثه مینی‌بوس در محور هراز که مفقود هستند ادامه دارد. گزارش از قربانعلی مسافر انتهای پیام/86012/ش40

http://fna.ir/UXHSQT





94/09/12 - 15:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن