تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 13 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813809423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جايگاه هنر و موسيقي کرمانشاه در ارادت به ائمه اطهار منحصر به فرد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۴ق.ظ)
پيشکسوت هنر کرمانشاه: جايگاه هنر و موسيقي کرمانشاه در ارادت به ائمه اطهار منحصر به فرد است موج - کرمانشاه - محمدعلي چاووشي در نخستين آيين نکوداشت "چاوشان هنر و ادب عاشورايي" گفت: هنر وموسيقي اصيل کرمانشاه از ديرباز تاکنون بيانگر اوج ارادت به ائمه اطهار و بويژه عشق به امام حسين(ع) و 72 يار باوفاي آن حضرت بوده و است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ محمدعلي چاووشي رئيس موسسه در خصوص جايگاه ويژه و ديرينه ارادات کرمانشاهي به اهل بيت پيامبر(ص) ابراز داشت: اين استان به واسطه پرورش و حضور بزرگان ادب و هنر در رشته ها و حوزه هاي مختلف موسيقي، شعر و مداحي همواره جزء مناطق و استان هاي پيشرو در امر سوگ و سور بوده است.
وي در ادامه به نقش و جايگاه ويژه موسيقي کرمانشاه در شعر، ادبيات و مدح و سوگواري ائمه اطهار اشاره کرد و افزود: به جرات مي توان گفت که اين استان جزء برترين مناطق به لحاظ تنوع موسيقياي در اشعار سوگ و سور بويژه در مدح و منقبت ائمه اطهار است .
چاووشي خاطرنشان ساخت: هر يک از استان هاي کشور داراي يک و يا حداکثر چند آلت موسيقي تخصصي در اين باب هستند اما در اين خطه هنرپرور وجود 72 سبک موسيقي به نوبه خود بيانگر اين مهم است که کرمانشاه چه جايگاه رفيعي به لحاظ هنري در بين ساير نقاط کشور برخوردار است.
گفتني است که نخستين آيين نکوداشت "چاوشان هنر و ادب عاشورايي" با حضورعضو مجلس خبرگان رهبري، بزرگان ادب وهنر کرمانشاه، پيرغلامان و مداحان استان و جمع کثيري از ارادتمندان به اهل بيت عليهم السلام و بويژه عزاداران سيد و سالار شهدا در تالار انتظار برگزار شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن