واضح آرشیو وب فارسی:صبحانه آنلاین: در جریان کنفرانس بتسدا در E3 2015، خالقین اسکایریم و آبلیویون از یک بازی موبایل به نام Fallout Shelter پرده برداشتند. کسانی که آیفون داشتند، پس از مراسم سریعا از اپ استور، بازی را دانلود کردند و تجربه شان را با میلیون ها طرفدار Fallout که آیفون یا آیپد نداشتند به اشتراک می گذاشتند.به گزارش صبحانه ، در جریان کنفرانس بتسدا در E3 2015، خالقین اسکایریم و آبلیویون از یک بازی موبایل به نام Fallout Shelter پرده برداشتند. کسانی که آیفون داشتند، پس از مراسم سریعا از اپ استور، بازی را دانلود کردند و تجربه شان را با میلیون ها طرفدار Fallout که آیفون یا آیپد نداشتند به اشتراک می گذاشتند. فضای دلگیری بود، خصوصا اگر طرفدار سری Fallout هم می بودید؛ اما اندرویدی ها تقریبا به این مسئله عادت کرده اند. عمدتا بازی ها برای اندروید ماه ها بعد منتشر می شود و تا آن زمان، کاربران iOS تقریبا همه چیز را زیر و رو کرده اند. گاهی اوقات هم بازی های محبوب هیچگاه برای اندروید منتشر نمی شوند و در انحصار iOS باقی می مانند، مثل Oceanhorn که به زلدای iOS معروف است. تقریبا عمده ژورنالیست ها و نویسندگان این حوزه ترجیح می دهند که آیفون داشته باشند تا کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. این ماجرا، هر بار اندرویدی هایی که موبایل شان را پیش از هر چیز ابزار بازی می بینند آزار می دهد و سوژه یادداشت اخیر بن کوچرا از وبسایت Polygon نیز همین است. در ادامه مقاله ای به قلم وی می خوانید. انتشار The Room 3 شیشه صبر من را شکست. دیشب به فروشگاه محلی AT&T رفتم، لحظات اجتناب ناپذیری را در صف به انتظار نشستم و دست آخر گلکسی نوت 4 خودم را با یک آیفون 6 اس پلاس تعویض کردم. منظورم این نیست که از دستگاه های اندرویدی یا سخت افزار آن ها خوشم نمی آید. تلفن ها هر بار بهتر و بهتر می شوند و تلفن های سامسونگ چیزهای بسیاری دارند که یا اپل نمی تواند داشته باشد یا اگر دارد، با آن قابل قیاس نیست. من یک S6 Edge بدون سیم کارت از سوی سامسونگ دریافت کردم تا روی Gear VR از آن استفاده کنم و باید بگویم که دستگاهی فوق العاده است. اندروید انعطاف پذیرتر بوده و اگر زمان کافی را در اختیار داشته باشید، این سیستم عامل قابلیت های شخصی سازی بسیار بیشتری دارد. اما اگر به بازی های جدید علاقه دارید، اندروید پلتفرمی افتضاح برای گیمینگ است، و من هم دیگر طاقتم طاق شده. من تنها کسی نیستم که تلفن همراهم را بیشتر ابزار بازی می بینم تا وسیله ای ارتباطی، و برای این افراد، اندروید یک انتخاب نامناسب است. نمی خواهم همانطور که برای Prune منتظر ماندم، باز هم برای ورژن اندرویدی The Room 3 منتظر بمانم. خسته شدم از دست کمپانی هایی همانند بتسدا که بازی هایی مثل Fallout Shelter را معرفی می کنند، تماشا کنم مردم آیفون های شان را از جیب شان بیرون می آورند و بازی را دانلود می کنند و من باید همانطور منتظر بمانم. این مسئله در مورد ابزارهای دیگر سرگرمی هم صادق است. ورژن اندرویدی اپلیکیشن Playmation دیزنی (که برای کنترل اسباب بازی های فیزیکی مورد نیاز است) قرار بود «به زودی» عرضه شود اما ورژن iOS آن از همان ابتدا در دسترس بود. به همین سبب، قادر نبودم جنبه های مختلف محصول را بررسی کنم، به این دلیل که اندروید داشتم. تقریبا تمام بازی های جذاب از توسعه دهندگان و طراحانی که من به آن ها اهمیت می دهم و کارهای شان را دنبال می کنم، ابتدا روی iOS عرضه می شود و ورژن اندرویدی آن چند هفته بعد فرا می رسد، تازه اگر خوش شانس باشیم. گاهی اوقات به ماه هم می کشد. چرا این اتفاق می افتد؟ می شود در مورد تعداد دارندگان تلفن های اندرویدی صحبت کرد اما همه این حرف ها بی فایده است. هر چقدر هم که این جمعیت بزرگ تر از تعداد دارندگان آیفون باشد، باز هم باید منتظر عرضه بازی های جدید روی دستگاه خود باشند. من با Barry Meade، مسئول استودیو سازنده سری The Room در مورد علت عرضه دیرهنگام نسخه اندروید صحبت کردم و پاسخ وی کاملا قابل انتظار بود. Barry Meade به ما گفت: «دلیلش کاملا مشابه دلیلی است که همه دارند. اندروید به دلیل تنوع در دستگاه ها، مدت زمان بیشتری را در مرحله تست می گذراند. برای iOS، شاید هشت الی 10 دستگاه مختلف را لازم باشد تست کنید. علت [بالا بودن تعداد تست ها] این است که ما ترجیح می دهیم دستگاه های قدیمی تر را هم پشتیبانی کنیم، اما بسیاری دیگر این لزوم را نمی بینند. اما در مورد اندروید، شما باید صدها دستگاه را مورد تست و بررسی قرار دهید که هر کدام سخت افزار و نمایشگر متفاوتی دارند.» جنبه دیگر ماجرا، مسئله تست شدن بازی توسط پلیرهای iOS برای اندرویدی ها است. وی در ادامه می گوید: «بنابراین با استراتژی ‘اول iOS’، می توانید بازی را برای کاربران کثیری منتشر کنید و شانس اندکی وجود دارد که باگ ها سرازیر شوند، چون سخت افزارها چندان متفاوت نیستند. یعنی، اگر یک باگ روی نسخه iOS خودش را نشان دهد، احتمالا مربوط به سخت افزار نخواهد بود و اگر این باگ روی iOS برطرف شود، نسخه اندرویدی هم این مشکل را نخواهد داشت. آنچه کاربران اندرویدی فراموش می کنند این است که اگرچه دیرتر به بازی دسترسی می یابند اما کم باگ ترین نسخه را هم دارند و به نسبت بیشترین عملکرد را دریافت می کنند. به عبارتی دیگر، کاربران iOS، موش آزمایشگاهی ورژن های دیگر هستند.» امیدوارم این گفته ها باعث شود که کاربران اندرویدی احساس بهتری داشته باشند اما من از منتظر ماندن خسته شده ام. ناراحت کننده است که یک توسعه دهنده ایمیل می دهد و می گوید بازی اش فقط برای iOS منتشر شده و ورژن اندرویدی آن تاریخ مشخصی برای عرضه ندارد. به شکلی غیر مستقیم، اکوسیستم اندروید باعث شده که من نتوانم کارم را به درستی انجام دهم. من با Joel McDonald، توسعه دهنده بازی Prune تماس برقرار کردم تا متوجه شوم که چرا باید برای ورژن اندرویدی بازی منتظر بمانم. بخشی از تصمیم گیری به این خاطر بوده که دل شان خواسته بازی را اول روی iOS عرضه کنند. باید تصمیم می گرفتند کدام پلتفرم اول باشد، بنابراین نگاهی به اطراف انداخته و آیپد را آن نزدیکی دیده، پس بازی اول برای آیپد می آید. اما دلایل دیگری هم وجود داشته. جول مک دونالد می گوید: «بسیاری از بازی سازان مستقل با بازی های با کیفیت، پیش از من روی iOS موفقیت کسب کرده اند، در حالی که این مسئله روی اندروید کمتر رخ داده.» مک دونالد معتقد است که کاربران اکوسیستمی که اپل ساخته، به پرداخت برای داشتن محتوای بیشتر، شهرت دارند اما اندرویدی ها در این زمینه به پای iOS نمی رسند و ترجیح می دهند محتوای رایگان داشته باشند، بدون پرداخت یک پنی. اندروید پلتفرم بدی نیست، اما با توجه به این دلایل، منطقی است که توسعه دهندگان بخواهند اول روی iOS حاضر باشند. مک دونالد سپس سریعا سیستم عامل گوگل را تحسین می کند: «در حقیقت، از دید یک توسعه دهنده، اندروید دلچسب ترین تجربه ای بوده که تا به حال از یک پلتفرم داشته ام.» اما ماجرا این است که کاربران اندرویدی عادت به پرداخت ندارند و Prune به عنوان یک بازی پولی، نمی تواند موفقیت بالایی روی این سیستم عامل با کاربرانی که دارد را تجربه کند. 95 درصد اندرویدی ها ترجیح می دهند بازی های پولی را به صورت رایگان دریافت کنند. با این حال، مک دونالد کاملا مودبانه مبحث نقض کپی-رایت توسط کاربران اندرویدی را مطرح می کند. دلایل و حقایق دلیل انتشار دیرهنگام بازی ها روی اندروید، بین توسعه دهندگان متفاوت است. بعضی بازی ها هم در یک روز برای هر دو پلتفرم منتشر می شود، برای مثال اپلیکیشن پیپ-بوی فال آوت 4. اما این اتفاق هر از چندگاهی رخ می دهد و چرایی آن برایم اهمیتی ندارد. حقیقت آن است که بازی ها روی iOS زودتر عرضه می شوند و من هم خسته شده ام. بنابراین حالا آیفون جدیدم را دارم و اولین کاری که کردم دانلود The Room 3 بود و حالا خوشحالم، می دانم هر بازی جدیدی که در آینده قرار است منتشر شود، می توانم در روز اول بازی کنم. رویکرد اپل به فضای بازی های موبایل کامل نیست و هر از چندگاهی توسط توسعه دهندگان مورد انتقاد قرار می گیرد اما نتیجه نهایی آن است که بازی ها اول برای آیفون منتشر می شود و خوشحالم که برای چنین شرایطی آماده ام.
پنجشنبه ، ۱۲آذر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: صبحانه آنلاین]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]