تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814696542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتیجه انتخابات در گرو تغییر مدیران نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار فارس: نتیجه انتخابات در گرو تغییر مدیران نیست استاندار فارس گفت: توسعه فرآیندی زمان بر بوده و صبر و حوصله لازمه فرآیند توسعه سیاسی است.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ آذر ساعت 15:29

خبرگزاری پانا+

به گزارش پاتا از فارس، سید محمد علی افشانی دیدار با تشكل های سیاسی و فرهنگی دانشجویان دانشگاههای دولتی شیراز، اظهار داشت: باید از دانشجویانی كه علاوه بر درس خواندن مسائل جامعه برایشان مهم بوده و احساس مسئولیت اجتماعی دارند تقدیر نمود. استاندار فارس افزود: ما به جامعه ای نیاز داریم كه در آن انسان ها بتوانند در كنار یكدیگر با كمی آرامش زندگی كنند و تا زمانیكه شكاف اجتماعی كه بین جریان های سیاسی كشور ایجاد شده به حداقل نرسد و آزاد اندیشی به معنای پذیرش اندیشه های طرف مقابل خود، شكل نگیرد این امر محقق نمی شود.
مهندس افشانی خطاب به دانشجویان گفت: شما به عنوان كسانی كه تلاش می كنند فضای جامعه توام با نشاط و سلامت و انگیزه باشد نباید زود رنج باشید و تحت تاثیر حرف و فشار دیگران قرار بگیرید.
وی ادامه داد: باید هنرتان این باشد كه بتوانید با دانشجویانی كه از لحاظ فكری با شما زاویه ای دارند و یا اختلاف سلیقه ای دارید تعامل و گفتگو كنید و این نیاز امروز جامعه ماست.
استاندار فارس خاطر نشان كرد: باید تلاش كنیم تا كم كم و با آرامش فضای دانشگاه را به فضای سیاسی تبدیل كنیم و هیچگاه كارهایی كه در یك بازه زمانی ده الی 15 ساله شكل می گیرند در طول یك سال و دو سال به حالت اولیه بر نمی گردد و باید با صبر و حوصله حل شود.
مهندس افشانی با بیان اینكه بسیاری از مشكلات امروز ناشی از شتابزدگی و تصمیمات عجولانه گذشته است اظهار داشت: اگر در گذشته كارها با تدبیر بیشتری انجام می شد امروز تحت فشار نبودید و اعتقاد دارم اكر انسان با سرعت خیلی ضعیف حركت كند بهتر از سرعت سینوسی خواهد بود چرا كه آفت آن خیلی بیشتر است.
استاندار فارس گفت: برای داشتن جامعه ای توام با نشاط، تلاش و كار، فضای جامعه باید آزاد باشد.
وی ابراز داشت: در تعریف توسعه پایدار آمده است كه توسعه آن است كه به نیازهای امروز پاسخ دهد بدون هدر دادن حقوق نسل های آینده و برای پاسخ به نیاز امروز بخشی از محیط زیست آسیب خواهد دید.
وی ادامه داد: جامعه به فولاد و جاده و راه آهن و ... نیاز دارد و برای تامین بسیاری از این نیازها لازم است تا منابعی از محیط زیست برداشت شود اما این نباید به قیمت تخریب كل محیط زیست انجام شود.
استاندار فارس افزود: شخصاً بین انجام پروژه های عمرانی و تخریب محیط زیست قطعاً از محیط زیست با نگاه توسعه گرا حمایت خواهم كرد.
مهندس افشانی در خصوص صدور مجوز سخنرانان در دانشگاهها اظهار داشت: دانشگاهها مستقل می باشند و مجوز سخنرانی در آنها توسط هیئت نظارتشان صادر می شود و استاندار و مجموعه استانداری هیچگونه دخالتی در این كه چه كسی بیاید و چه كسی نیاید نداشته و نخواهد داشت.
وی ادامه داد: همچنان بر سر حرف خود هستیم كه هركس كه در ایران حق سخنرانی دارد در استان فارس هم می تواند سخنرانی كندو ما هم وظیفه داریم امنیت آنها را تامین كنیم.
مهندس افشانی خطاب به تشكل ها در خصوص دعوت از سخنرانان در دانشگاهها اظهار داشت: باید بیاندیشیم با چه هدفی از سخنرانی دعوت می كنیم، هدف باید ایجاد شور و بالا بردن انگیزه مردم در انتخابات باشد.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی هدف به تنهایی نباید سخنرانی باشد بلكه هدف باید بالا رفتن مشاركت مردم در انتخابات و انتخاب نمایندگانی باشد كه دغدغه رفع مشكلات مردم در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را دارند.
وی گفت: حتی كسانی كه زندان رفته و برگشته اند و اجازه فعالیت اجتماعی دارند اجازه سخنرانی خواهند داشت.
استاندار فارس افزود: اگر با مردم همراه بودیم رای خواهند داد.
مهندس افشانی در پاسخ به مطالب ارائه شده گفت: اگر آزادی می خواهیم باید دوطرفه و همگانی باشد و اگر دوست داریم به فكر ما احترام بگذارند و باید از سخنرانی كسانی كه با شما هم عقیده نیستند استقبال كنید.
وی افزود: قضاوت و انتخاب با مردم است و باید به رای مردم احترام بگذاریم.
استاندار فارس گفت: باید اجازه دهیم فضا برای همه باز باشد و زمانیكه فضا رقابتی باشد و همه سلایق توان رقابت داشته باشند اگر طرف مقابل هم با یك رای اضافی هم بالا بیاید باز من خوشحال خواهم بود چرا كه رعایت قانون مهم است.
مهندس افشانی اظهار داشت: اگر مردم نمایندگانی انتخاب كنند كه به آینده بیاندیشند و شعاری نباشند و بدانند در دنیای رقابتی امروز باید سهمی از بازار داشته باشند و برای رونق صادرات و تولید و اشتغال تلاش كنند و هم به لحاظ علمی و فنی و آشنایی به مسائل حقوقی و بین المللی توانمند و دارای تجربه باشند مجلس خوبی خواهیم داشت و ما باید به دنبال چنین مجلسی باشیم.
وی به این بیت" آسایش دوگیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا" از حافظ اشاره كرد و افزود: این شعر حافظ یك دكترین برای جامعه بشری است و بایددر شهر خود حافظ حداقل آن را رعایت كنیم.
در این جلسه نمایندگان تشكل های سیاسی فرهنگی دانشجویان دانشگاههای دولتی شیراز به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن