تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799058399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش هیولای دست ساز ناتو در لیبی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: داعش هیولای دست ساز ناتو در لیبی
به وجود آمدن گروه تروریستی داعش در مداخله نظامی ناتو و به ویژه آمریکا در لیبی در سال 2011 ریشه دارد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وب سایت تحلیلی «کنسرسیوم نیوز» در تحلیلی نوشت: «هیلاری کلینتون» هنوز هم تغییر رژیم لیبی در سال 2011 را به عنوان یکی از دستاوردهای دوران کار خود در وزارت خارجه آمریکا می داند، اما خشونت های پس از سقوط «معمر قذافی»رهبر سابق لیبی این کشور  را به دست تروریست های داعش سپرد تا خشونت های خود را در این کشور گسترش دهند.
 
وقوع حملات تروریستی خونین در پاریس نه تنها ریشه در میدان جنگ سوریه، بلکه در عملیات ناتو برای سرنگونی معمر قذافی دارد. قذافی به غرب هشدار داده بود سقوط رژیم وی سرآغازی برای گسترش خشونت های افراطی است. از آنجایی که هیچ کس به این هشدارها توجهی نکرد، هزاران نفر در لیبی، سوریه، عراق، مالی و اخیرا در فرانسه جان خود را از دست دادند.
 
در میان بسیاری از گروه های افراطی که در حال حاضر در لیبی حضور دارند، گروه تروریستی داعش وجود دارد. زادگاه قذافی یعنی شهر «سرت» اکنون به مقر داعش با بیش از سه هزار عنصر خارجی تبدیل شده است.  داعش همچنین حضور پررنگی در حومه شهرهای «درنه» و «بنغازی» در شمال شرق لیبی دارد.
 
از زمان سقوط قذافی، لیبی هزاران نفر از افراط گرایان خود را برای پیوستن به گروه های تروریستی به دیگر کشورهای جهان صادر کرده است. یکی از مظونان طراحی حملات پاریس، یکی از همین لیبیایی ها است.
 
 گسترش خشونت
 
گزارش دو تن از اعضای بنیاد «کارنگی برای صلح بین المللی» در واشنگتن به نقشی می پردازد که تروریست های لیبیایی که از سوریه به کشور خود بازگشت اند در گسترش خشونت های تحت نام داعش از جمله خودروهای بمب گذاری شده، حمله به هتل ها و سفارتخانه ها، و کشتار بی رحمانه قبطی های مصر داشته اند.
 
در این گزارش آمده است: «لیبیایی های از سال 2011 به تروریست ها در جنگ سوریه پیوستند. در سال 2012، یکی از گروه های لیبیایی در سوریه گروه «بتار اللیبی» را راه اندازی کرد. این گروه بعدها به داعش اعلام وفاداری کرد و در جهت منافع آن گروه تروریستی در عراق و سوریه به جنگ – از جمله علیه القاعده – پرداخت. در بهار سال 2014، بسیاری از عناصر این گروه به لیبی بازگشتند و در درنه، نام خود را به مجلس شورای اسلامی جوانان (IYSC) تغییر دادند. در ماه سپتامبر، گروهای از تروریست های داعش وارد لیبی شدند و بیعت IYSC با «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش را گرفتند. آنها سپس شرق لیبی را به عنوان مقر داعش اعلام کردند.
 
برآورد شده است که 800 عنصر این گروه تروریستی در درنه اقدام به کشتار نظامیان و غیرنظامیان می کنند. آنها بمب گذاران انتحاری خود را به شهر «طبرق» مقر موقت مجلس ملی لیبی و به بنغازی و همچنین به سفارتخانه های مصر و امارات متحده عربی در طرابلس فرستاده اند.
 
پیش از این «جان لی اندرسون» خبرنگار روزنامه «نیویورکر» گزارش داده بود که تابستان امسال  یک گروه رقیب القاعده درنه را به کنترل خود درآورد. داعش درنه را از دست داد اما در چند ماه گذشته آنها شهر سرت و مناطق اطراف آن در لیبی را به کنترل خود درآورده اند.
 
در ماه مارس سال 2011، قذافی به دشمنان رژیم خود هشدار داده بود که چنین درگیری به شکست منجر خواهد شد. او به یک روزنامه فرانسوی گفت: «من تعجب می کنم که هیچ کس درک نمی کند که این مبارزه علیه تروریسم است و اگر مخالفان چیره شوند، تروریسم مقابل شما در مدیترانه خواهد بود.»
 
«نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور وقت فرانسه به همراه «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس و «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا این هشدارها را نادیده گرفتند و از اقدام ناتو علیه قذافی حمایت کردند؛ اقدامی که نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می شد.
 
 سرسختی هیلاری کلینتون
 
رهبران ناتو در 20 اکتبر سال 2011 پس از آنکه قذافی را کشتند به ظاهر به اهداف خود دست یافتند. «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا گفت: «وقتی ما رسیدیم دیدیم او مرده است.»
 
اما اکنون با انتشار ایمیل های هیلاری کلینتون، ما دیگر می دانیم که حقیقت این حملات چه بوده است و می دانیم که هدف از این اقدام روی کار آوردن دولت جدید لیبی به نفع شرکت های فرانسوی و منافع  آن، به ویژه در مورد صنعت نفت در لیبی بوده است. فرانسه تحت عنوان پروازهای بشردوستانه، مدیران بخش های نفت، ساخت و ساز و هوافضا خود را برای مذاکره با مخالفان به لیبی می فرستاد.
 
تا به امروز هم کلینتون به خاطر حمایت قوی خود از مداخله آمریکا در لیبی عذرخواهی نکرده است. با این حال، لیبی تبدیل به سرزمینی بی قانون با بیش از 1،700 تروریست شده است. حداقل یک سوم از جمعیت این کشور تحت تاثیر تبعات این جنگ قرار گرفته است و به گزارش سازمان ملل متحد به خدمات بهداشتی دسترسی ندارد.
 
یک کارشناس خاورمیانه به شبکه «پی بی اس» آمریکا گفت: « لیبی امروز - به رغم انتظارات ما در زمان انقلاب - خیلی، خیلی اوضاع وخیمی دارد. جرم و جنایت در این کشور بسیار چشمگیر است. ناامنی بر شهرهای این کشور حاکم است. اشتغال وجود ندارد. دستیابی به غذا و برق سخت شده است. در اینجا تنها ترس و جنگ حاکم است ... دورنمای روشنی برای آینده این کشور نمی بینم.»
 
نتیجه مداخله غرب در لیبی، گسترش تروریسم و سلاح های مرگبار در سراسر شمال آفریقا و خاورمیانه است. القاعده ی شمال آفریقا به فروشگاه های بزرگی از نارنجک های ضد تانک، مسلسل های سنگین، مواد منفجره، و حتی موشک های زمین به هوا از زرادخانه قذافی دست یافته است.
 
«بروس هافمن» مدیر مرکز مطالعات امنیتی در دانشگاه «جورج تاون» آمریکا گفت: تروریست ها در منطقه پس از فروپاشی لیبی به سلاح های بیشتری مجهز شدند.
 
در مالی، گروه وابسته به القاعده در حال گسترش قلمروی خود است. در ماه نوامبر، تروریست های القاعده به یک هتل لوکس در پایتخت مالی حمله کردند و پیش از دخالت نیروهای فرانسوی و مالیایی، شمار زیادی از گروگان های خود را کشتند.
 
در جای دیگری در شمال آفریقا، جان لی اندرسون گزارش داد که «افراد مسلحی که با عناصر داعش در لیبی آموزش دیده بودند، در قتل 20 گردشگر خارجی در موزه ای در تونس در ماه مارس و قتل 38 گردشگر دیگر در استراحتگاهی در این کشور در ماه ژوئن شرکت داشتند.
 
و پس از آن سوریه بود که لیبیایی ها به آنجا هجوم بردند. در سال 2012 آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا پیش بینی  کرد که تروریست های لیبی پس از سقوط قذافی سلاح های خود را در اختیار تروریست های سلفی در سوریه قرار دهند.
 
ابتدا عراق، سپس لیبی و در حال حاضر سوریه: رهبران غربی به همراه متحدان خود در کشورهای عربی و تل آویو هیولا های مختلفی را ایجاد کرده اند که جوامع ما را برای سال های آینده تهدید می کنند. با تمام معنی، اجازه دهید ما جنایات این تروریست ها، علیه غیرنظامیان بی گناه، در هر کجا که زندگی می کنند را محکوم کنیم. اما اجازه دهید همدستی رهبران ما را در کمک به آنها را برای اقدام علیه ما را فراموش نکنیم.




۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن