تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیر شورای فرهنگ عمومی پلدختر: کتاب زیربنای تمدن بشری است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبیر شورای فرهنگ عمومی پلدختر:
کتاب زیربنای تمدن بشری است
دبیر شورای فرهنگ عمومی پلدختر گفت: کتاب زیربنای تمدن بشری است به ویژه در عصر حاضر که روزگار دانش، تعقل، فرهنگ و تکنولوژی است، کتاب از بهترین وسایل ایجاد ارتباط، تفهیم و تفاهم به شمار می‌رود.

خبرگزاری فارس: کتاب زیربنای تمدن بشری است



به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، ظهر امروز پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع تقویت فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در محل سالن کنفرانس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی پلدختر در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی موضوع جلسه ۵۶شورای فرهنگ عمومی را بررسی راهکارهای تقویت فرهنگ مطالعه قرار دادیم.
 فریدون کریمی‌فرد افزود: بحث کتاب مربوط به یک روز و یک هفته نیست، بلکه کتاب همیشه باید در کنار زندگی مردم و در سبد خانواده‌ها باشد، هرچند هفته کتاب و کتاب‌خوانی فرصت خوبی است، تا فرهنگ مطالعه در جامعه ترویج پیدا کند، ولی نباید در مبحث اهمیت مطالعه به این یک هفته اکتفا کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر گفت: برای ما مسلمانان همین بس که رسالت پیامبران، با امر به خواندن شروع شد و فرهنگی که در آن خدای متعال به قلم و حرمت آن سوگند یاد می‌کند.
کریمی فر تصریح کرد: فرهنگی که معجزه جاودانه آخرین پیام‌آور الهی را یک کتاب قرار داده است و همین نشانه اهمیت و ارجمندی کتاب و والایی نوشته‌های هدف‌دار است.
 وی افزود: بدون شک ماندگار و جاویدترین کتاب، قرآن کریم است، قطعا رشد کتاب‌خوانی شرط نخست توسعه فرهنگی و اقتصادی است، هیچ ملتی بدون توجه به امر کتاب و کتاب‌خوانی به شاخص‌های توسعه دست نیافته است، توسعه بدون بستر فرهنگی در هیچ جای دنیا به نتیجه‌ای مطلوب منتهی نشده است.
 کریمی‌فرد گفت: اهمیت نقش کتاب در توسعه فرهنگی تا آنجاست که امروزه میزان زمانی را که هر ملتی به خواندن کتاب اختصاص می‌دهد با میزان توسعه آن کشور مقایسه می‌کنند، اصولا می‌توان گفت که کتاب زیربنای تمدن بشری است به ویژه در عصر حاضر که روزگار دانش، تعقل، فرهنگ و تکنولوژی است، کتاب از بهترین وسایل ایجاد ارتباط، تفهیم و تفاهم به شمار می‌رود.
انتهای پیام/2304/

http://fna.ir/1RTXJT





94/09/10 - 14:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن