تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819599860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منطق جمهوري اسلامي همکاري با ملت‌ها است/ رويش معنوي آرام و نامحسوسي در غرب در حال شکل‌گيري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۵۷ب.ظ)
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار نخست وزير مجارستان: منطق جمهوري اسلامي همکاري با ملت‌ها است/ رويش معنوي آرام و نامحسوسي در غرب در حال شکل‌گيري است موج - رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: سياست اعلامي دولت مجارستان در «نگاه به آسيا» سياستي درست است و مي‌تواند منشأ افزايش همکاريها باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، حضرت آيت الله خامنه‌اي در ديدار با «ويکتور اوربان» نخست وزير مجارستان، با اشاره به زمينه‌هاي متعدد ارتباط و همکاري بين دو کشور، منطق جمهوري اسلامي را همکاري با ملت ها خواندند و افزودند: ملت ايران از مجارستان هيچ خاطره ناخوشايندي ندارد و با توجه به هيئت همراه شما که از تراز خوبي برخوردار است اميدواريم با وجود اراده، اين سفر مقدمه‌اي براي افزايش همکاريها شود.
رهبر انقلاب، منطق جمهوري اسلامي را همکاري با همه انسانها و ملتها خواندند و گفتند: البته استثناهايي با دلايل مشخص وجود دارد اما به‌جز آن موارد خاص، ما عواطف و سياستهاي شرافتمندانه را با عواطف صادقانه پاسخ مي‌دهيم.
ايشان، با تأييد اظهارات نخست وزير مجارستان در خصوص ضرورت درک متقابل ملتها و دولتها به‌عنوان پايه همکاريها، افزودند: بايد شاکله و ساختاري اصولي براي همکاريها و تبادلات اقتصادي، علمي، فرهنگي و آموزشي ايجاد شود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي منشأ بسياري از دشمني‌ها و کينه‌جويي‌ها را نبود شناخت صحيح و متقابل برشمردند و گفتند: امروز در فضاي تبليغاتي حاکم بر دنيا واقعيت ها دگرگون نشان داده و اين فضاهاي غبارآلود به ضرر انسانيت و بشريت تمام مي‌شود.
رهبر انقلاب با اشاره به برقراري گفت‌وگوهاي خوب و مهربانانه بين دنياي اسلام و مسيحيت از سوي جمهوري اسلامي ايران، خاطرنشان کردند: استفاده از اين فرصت ها براي «افزايش نقاط مشترک و روشن کردن حقايق»، گامي در ايجاد شناخت صحيح و از جمله دستورات اسلام است.
ايشان تبليغات وسيع عليه انقلاب اسلامي در 4 دهه گذشته را نمونه ديگري از برخورد مزوّرانه دستگاه هاي تبليغاتي دنيا با حقايق خواندند و افزودند: «گفت‌وگو و رفت‌وآمد ميان متفکران و انديشمندان» به نفع حقيقت و در جهت روشن شدن آن است و بر همين اساس ما با اينگونه تبادلات موافق هستيم.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود، ارزيابي نخست وزير مجارستان از شرايط نامساعد غرب در بخشهاي مختلف اقتصادي و دفاعي و وجود بحرانهاي معنويت و مشکلات فرهنگي را ماهرانه و نزديک به واقعيت خواندند و گفتند: برخي متفکرين دلسوز غربي سالهاست که اين خطر را متوجه شده و در خصوص آن هشدار داده‌اند.
ايشان خاطر نشان کردند: البته اکنون يک رويش معنوي آرام و نامحسوس، هم در اروپا و هم در امريکا با محوريت جوانان در حال شکل‌گيري است و در آينده نيز احتمال دارد اروپا بتواند بين پيشرفتهاي «مادي، علمي و فناوري» با «معنويت» همگامي به‌وجود آورد.
در اين ديدار که آقاي جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور نيز حضور داشت، آقاي ويکتور اوربان نخست وزير مجارستان با ابراز خرسندي از حضور در ايران گفت: من با يک هيئت بزرگ تجاري و اقتصادي به منظور تقويت روابط دوجانبه به ايران آمده و معتقدم ظرفيتهاي زيادي براي همکاريهاي دو کشور وجود دارد.
نخست وزير مجارستان، ضرورت «تقويت ساختار همکاريها» را يادآور شد و افزود: «درک متقابل»، پايه و اساس همکاريهاي با دوام است و با توجه به جايگاه برجسته و محترم ايران در معادلات جهاني، اميدواريم با حمايت شما بتوانيم فرصت همکاريهاي دوجانبه را در سطوح مختلف ايجاد کنيم.
نخست‌وزير مجارستان، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامي درباره وارونه جلوه دادن حقايق توسط دستگاههاي تبليغاتي، خود و اعضاي کابينه‌اش را از عناصر انقلابي عليه اشغالگري خواند و افزود: تا زماني که در جريان مبارزات انقلابي بوديم، مشکلي نداشتيم اما همين که فهميدند بنا داريم نظام جديدي را براي ساختن کشور ايجاد کنيم، تبليغات منفي عليه ما شروع شد.
آقاي اوربان با اشاره به اينکه مناسبات جهاني در حال «تغيير» است، گفت: اين تغييرات سريع، به تصويري که غرب و قدرتهاي جهاني از خود ايجاد کرده‌اند، صدمه زده و آنان را در شرايط نامساعد روحي قرار داده است.
وي گفت: مبنا قرار گرفتن «توسعه»، معيارهاي گذشته غرب را در حوزه‌هاي اخلاق، سياست و دين در معرض فروپاشي قرار داده و شرايط سخت و حساسي را ايجاد کرده است.
نخست‌وزير مجارستان مشکلاتي نظير «کاهش جمعيت»، «از دست رفتن ارزش خانواده و تشويق به تشکيل خانواده‌هاي ناسالم»، «بحرانهاي پي‌درپي اقتصادي»، «تضعيف توان امنيتي و دفاعي» و «حضور تروريستها» را از مسائل فراروي اروپا در شرايط کنوني خواند و گفت: اين بحرانها غرب را وادار کرده است که رويکرد و نگاه خود را به شرق نزديک کند تا با يافتن ارزشهاي معنوي بتواند به راه حلهايي دست يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن