تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805122627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيانيه سومين کارگروه تخصصي بهسازي مناطق نابسامان شهري آسيا-اقيانوسيه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۴۰ب.ظ)
بيانيه سومين کارگروه تخصصي بهسازي مناطق نابسامان شهري آسيا-اقيانوسيه موج - بيانيه سومين کارگروه تخصصي منطقه‌اي بهسازي مناطق نابسامان شهري آسيا-اقيانوسيه در ۱۸ بند به تصويب اعضاي شرکت‌کننده در اجلاس رسيد تا دستور کاري براي اجلاس‌هاي آتي باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، بيانيه سومين کارگروه تخصصي منطقه‌اي بهسازي مناطق نابسامان شهري آسيا-اقيانوسيه بر اساس جمع‌بندي اعضاي کارگروه‌هاي برگزار شده در دو روز نخست اين نشست‌ها منتشر شد. اين بيانيه در جلسه جمع‌بندي نشست‌هاي کارشناسي طي روزهاي هشتم و نهم آذر در پايان دومين روز برگزاري نشست‌ها توسط فرزين فردانش به شرح زير قرائت شد:
ما به عنوان شرکت‌کنندگان در سومين کارگروه منطقه‌اي بهسازي مناطق نابسامان شهري آسيا-اقيانوسيه به نمايندگي از کنفرانس وزراي مسکن و شهرسازي در کشور جمهوري اسلامي ايران در تاريخ ۲۸ نوامبر الي اول دسامبر ۲۰۱۵ در خصوص تبادل اطلاعات و تجارب و چالش‌ها در بهسازي مناطق نابسامان و همچنين شناسايي فرصت‌هاي مسکن و شهرسازي در منطقه آسيا-اقيانوسيه مطابق با مفاد برنامه اجرايي سئول مصوب ۲۰۱۴ به نتايج زير رسيديم.
دبيرخانه کارگروه تخصصي مناطق نابسامان جهت برگزاري اين ديدار و نشست ضمن ابراز تقدير و تشکر خود از دولت جمهوري اسلامي ايران به ويژه شرکت عمران و بهسازي شهري ايران، وزارت راه و شهرسازي به عنوان دبيرخانه کارگروه منطقه‌اي بهسازي مناطق نابسامان شهري (RSUWG) براي ساماندهي اين نشست‌هاي تخصصي و از مردم جمهوري اسلامي ايران به خاطر ميهمان‌نوازي بسيار گرم آن‌ها سپاسگزاري مي‌کند.
همچنين اعضاي اين دبيرخانه مراتب صميمانه تقدير و تشکر خود را از کشورهاي هند، عراق، جمهوري کره و جمهوري اندونزي به خاطر رهبري بسيار خوب و موفقيت‌آميز اين جلسات ابراز مي‌کند و همچنين از کشورهاي هند، تايلند، عراق، کره، اندونزي، جمهوري اسلامي ايران و برنامه اسکان بشر ملل متحد جهت ارائه سخنراني‌ها در سومين کارگروه منطقه‌اي تخصصي بهسازي مناطق ايران سپاسگزار است.
در ادامه اعضاي اين دبيرخانه از برنامه اسکان بشر ملل متحد؛ به ويژه‌ برنامه مشارکت بهبود وضعيت مناطق نابسامان و دفتر منطقه‌اي آن‌ها در تهران به خاطر حمايت آن‌ها در اين نشست سپاسگزار است و همچنين ضمن تشکر از حمايت‌هاي مداوم دولت هند به عنوان ميزبان کميته دايمي (RSUWG) به خاطر حمايت‌هاي آن‌ها براي برگزاري اين ملاقات و با اطلاع از اهداف توسعه جديد مصوب به ويژه هدف يازدهم آن يعني تبديل شهرها به مناطق مسکوني انساني به مکان‌هاي جامع، ايمن، مقاوم و پايدار و هدف‌هاي ۱۱ و ۱-۱۱ و ۳-۱۱ سپاسگزاري مي‌کند.
با در نظر گرفتن توصيه‌هاي اين نشست منطقه‌اي و با در نظر گرفتن کمک‌هايي که اين مشاوران در نظر گرفتند خواهان اين هستيم که اين مطالب در برنامه آتي شهري در نظر گرفته شوند.
بهترين اسناد تمرين شده
۱. شرکت‌کنندگان در اين نشست از برنامه‌هاي ارائه شده توسط تايلند در خصوص برنامه‌هاي بهسازي مناطق نابسامان شهري بر اساس فعاليت‌هاي موسسه تحول سازمان‌هاي جوامع محور توسط هند و توسط شرکت‌کنندگان جمهوري کره که مطالب بسيار خوبي درباره مطالب خود ارائه کردند تقدير و تشکر مي‌کند.
۲. اجراي موفق سياست باززنده‌سازي شهري؛ شرکت‌کنندگان در اين جلسه ضمن اهميت ايجاد اين مشوق‌ها جهت مشارکت جوامع جهت ايجاد مکانيزم‌هاي تأمين سرمايه قابل اقتباس و منعطف، مشاوره و مشارکت با سازمان‌هاي جامعه محور به نقش زنان، جوامع، شهرها و همچنين شهرهاي دوستدار کودک و صلح توجه کردند.
۳. شرکت‌کنندگان همچنين از اهميت اتخاذ و افزايش رويه‌هاي موفق از طريق ايجاد کيفيت با توجه به دانش غني و تجارب قوي موجود در منطقه تأکيد کردند.
۴. شرکت‌کنندگان در اين جلسه از تمامي کشورهاي عضو APMCHUD دعوت مي‌کنند تا با ايجاد نوعي همکاري نسبت به ارائه جوايز براي برخي رويکردهاي موفق در اين منطقه اقدام کنند.
شاخص‌هاي شناسايي مناطق نابسامان
۵. شرکت‌کنندگان در اين جلسه ضمن شناسايي گستردگي و رشد سريع مناطق نابسامان در عراق و نقشه راه ايجاد شده از طريق دولت عراق جهت مقابله با اين چالش و همچنين اسناد استراتژي ملي مصوب دولت جمهوري اسلامي ايران جهت توانمندسازي مناطق مسکوني غيررسمي و ايجاد باززنده‌سازي شهري تأکيد مي‌کند.
۶. شرکت‌کنندگان در اين جلسه با در نظر گرفتن مطالعات ارائه شده از طريق جمهوري اسلامي ايران در خصوص شاخص‌هاي شناسايي مناطق نابسامان بر نياز به شناسايي مجموعه محدوده شاخص‌هاي کلي قابل اجرا در برخي کشورها که بسيار مقرون به صرفه بوده تأکيد مي‌کند.
۷. شرکت‌کنندگان در اين نشست کارشناسي و همچنين برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد و سازمان‌هاي تحقيقاتي خواستار کمک جهت اجراي اين تمرين از طريق مشارکت و همکاري آن‌ها در زمينه‌هاي مختلف و ايجاد رويه‌هاي جمع‌آوري اطلاعات در زمينه‌هاي شاخص‌هاي شناسايي اطلاعات در زمينه‌هاي مناطق نابسامان است.
کميته مجازي علمي
۸. شرکت‌کنندگان در اين جلسه ضمن اطلاع و استفاده از سخنراني‌هاي ارائه‌شده از طريق نمايندگان جمهوري کره بر ايجاد سياست‌هاي باززنده‌سازي شهري در اين کشور تأکيد کردند و همچنين از اين ارائه که توسط دبيرخانه کميته مجازي علمي ارائه شده استقبال کردند.
۹. شرکت‌کنندگان ضمن رضايت خود بر لينک‌هاي موجود در اين کميته علمي مجازي با APMCHUD و برنامه اسکان ملل متحد و بر پلتفرم‌هاي آنلاين تأکيد کردند و بر نياز بيشتر براي ايجاد چنين روابط مقرون به صرفه‌اي به عنوان موتور محرکي به جهت همکاري‌هاي بين‌المللي، منطقه‌اي و درون منطقه‌اي مؤثر و سازنده و چنين گفتگوهايي به ويژه به صورت تبادل آنلاين، غيرآنلاين اطلاعات و تجارب خود تأکيد کردند.
۱۰. شرکت‌کنندگان در اين جلسه از تمامي کشورهاي عضو APMCHUD دعوت کردند تا به طور فعال در نشست‌هاي کميته مجازي علمي و از طريق سازمان‌هاي خود و آژانس‌هاي دولتي، بخش خصوصي، دانشگاه‌ها، سمن‌ها و جوامع محلي تأکيد کنند.
۱۱. شرکت‌کنندگان در اين جلسه با توجه به برنامه‌هاي ارائه‌شده از سوي دولت جمهوري اسلامي ايران در خصوص روش‌هاي توسعه بهسازي شاخص‌هاي نابسامان به عنوان قدم اول و بسيار مهم بر روي برخي از شاخص‌هاي قابل اجرا در حوزه‌هاي مختلف و کشورهاي مختلف و همچنين روش‌هاي ارزيابي معتبر تأکيد کردند.
۱۲. شرکت‌کنندگان در اين جلسه از تمامي کشورهاي عضو دعوت مي‌کنند تا در فرآيند توسعه شاخص‌هاي بهسازي مناطق نابسامان از طريق مشارکت تجارب و اطلاعات خود در اين حوزه از طريق کميته مجازي علمي فعاليت نمايند.
۱۳. شرکت‌کنندگان در اين نشست کارشناسي از UN-Habitat PSUP درخواست مي‌کنند تا به اين روش از طريق تبادل تجارب خود از طريق ايجاد چنين شاخص‌ها و همچنين کاربرد آن‌ها در سياست‌هاي توسعه محلي و ملي کمک کند.
ساير مسائل
۱۴. با توجه به افزايش فجايع طبيعي و بشري در جهان که بيشتر آن‌ها در مناطق نابسامان شهري رخ مي‌دهند کشورهاي شرکت‌کننده از کشورهاي APMCHUD و کشورهاي عضو آن مي‌خواهند تا اولويت خود را بر برنامه‌هاي باززنده‌سازي اين مناطق در سياست‌هاي ملي خود قرار دهند و شهرها و جوامع آسيب‌پذير را مقاوم‌تر سازد.
۱۵. شرکت‌کنندگان از کشورهاي عضو مي‌خواهند تا در شاخص‌هاي شناسايي و شاخص‌هاي بهسازي مناطق نابسامان فعاليت مشترک داشته باشند و بر اين موضوع تأکيد کردند که شهر تبريز در کشور جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک داوطلب جهت اين سياست اعلام آمادگي کرده است.
۱۶. شرکت‌کنندگان در اين جلسه ضمن ابراز تشکر از سازمان‌هاي بين‌المللي به ويژه‌برنامه اسکان بشر ملل متحد جهت تقويت ساز و کارهاي همکاري‌هاي جنوب به جنوب جهت تشويق يادگيري مشترک و درخواست از تمامي شرکت‌کنندگان جهت همکاري بيشتر در اين طرح را داشت.
۱۷. در محيط مناطق نابسامان شهرهاي بزرگ که جمعيت حاشيه‌نشين از جمله کودکان در آن حضور دارند لازم است تا تلاش‌هايي جهت توسعه صلح در جامعه از طريق حمايت و سياست‌هاي مرتبط انجام بگيرد.
۱۸. تقويت حمايت برنامه اسکان بشر ملل متحد با توجه به درس‌ها و تجارب جهاني فراگرفته شده به صورت جهاني، مطالعات موردي، ابزارها، روش‌ها و همچنين جمع‌آوري شاخص‌هاي شناسايي مناطق نابسامان و شاخص‌هاي بهسازي مناطق نابسامان.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن