تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819452566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید مدیرکل امور موزه های کشور بر ایجاد موزه فرش در اراک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تاکید مدیرکل امور موزه های کشور بر ایجاد موزه فرش در اراک مدیرکل امور موزه های کشور بر ایجاد موزه فرش در اراک تاکید کرد و گفت: با اهدای 120 تخته فرش توسط ابراهیم حسین جانی از تولیدکنندگان و تاجران به نام فرش کشور، موزه فرش استان مرکزی ایجاد خواهد شد.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ آذر ساعت 10:55

خبرگزاری پانا+ تاکید مدیرکل امور موزه های کشور بر ایجاد موزه فرش در اراک

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، محمدرضا کارگر در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: فرش های اهدایی به اراک از نقاط مختلف دنیا خریداری شده و به عنوان یک گنجینه بزرگ محسوب می شود.
وی ادامه داد: به اهدا کننده این فرش ها پیشنهاد شده که اجازه دهد آنها در یکی از بهترین نقاط تهران به نمایش گذاشته شود ولی وی اصرار به نگهداری آنها در اراک دارد.
مدیرکل امور موزه های کشور بیان کرد: در صورت خرید و تهیه زمین، امور موزه های کشور آماده کمک در زمینه تامین تجهیزات موزه فرش در اراک است.
کارگر اظهار داشت: نباید به فرش دستباف به عنوان پر کردن کف زمین نگاه کرد بلکه نشانی از هنر، خلاقیت و جهانگردی ایرانیان است.
وی اضافه کرد: موزه در انتقال فرهنگ به جامعه نقش موثری برعهده دارد و این مکان باید در بهترین نقطه هر شهر باشد و در ایجاد یک موزه باید از بهترین طراحان، مصالح ساختمانی، شدیدترین سیستم های حفاظتی و امانتدارترین افراد استفاده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: ایجاد موزه فرش در اراک یک کار بزرگ و شایسته است و باید بهترین نقطه این شهر به آن اختصاص یابد.
سید محمد حسینی افزود: با توجه به اینکه شرایط نگهداری فرش از لحاظ نور و رطوبت از اهیمت ویژه ای برخوردار است باید در انتخاب مکان آن امکان سنجی صورت گیرد.
وی بیان کرد: ابراهیم حسین جانی که سال های زیادی از زندگی خود را در صنعت فرش سپری کرده 120 تخته فرش نفیس برای راه اندازی موزه فرش در اراک اهدا کرده و این موزه باید هر چه سریعتر ایجاد شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: ایجاد این موزه در پارک ملت اراک واقع در میدان ولی عصر (عج) و چند نقطه دیگر پیشنهاد شده که امید است هرچه سریعتر از سوی شورای اسلامی کلانشهر اراک، مکان ها بررسی و نتیجه اعلام شود.
حسینی بیان کرد: امیدواریم با ساخت این موزه به نوعی فرش ساروق و هنر فرش بافی این خطه را حفظ کرده و بیش از پیش احیا کنیم.
در این نشست مقرر شد کارگروهی متشکل از شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی، حوزه معاونت عمرانی استانداری و راه و شهرسازی تشکیل و نقاط پیشنهاد شده در خصوص ایجاد موزه فرش بررسی شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن