تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814678282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزييات احداث پالايشگاه در خارج از کشور / آفريقاي جنوبي، برزيل و سيرالئون پاي ميز مذاکره آمدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۴ق.ظ)
يک مقام مسوول تشريح کرد: جزييات احداث پالايشگاه در خارج از کشور / آفريقاي جنوبي، برزيل و سيرالئون پاي ميز مذاکره آمدند موج - مديرعامل شرکت مهندسي و ساخت شرکت نفت ايران با اشاره به طرح احداث پالايشگاه در خارج از کشور عنوان کرد: در دوران تحريم امکان انجام اين کار را نداشتيم اما الان مذاکراتي در چند مقطع آغاز شده است و مذاکراتي هم با برزيل، آفريقاي جنوبي، مالزي و اندونزي انجام گرفته است.
ميرعلي اصغر ساجدي مديرعامل شرکت مهندسي و ساخت شرکت نفت ايران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج در رابطه با ميزان ظرفيت سرمايه گذاري در پالايشگاه هاي کشور گفت: از آنجا که اين تصميم به سياست هاي بخش خصوصي مربوط مي شود، به نظر مي رسد در طول پنج سال آينده نزديک به 17 تا 18 ميليارد دلار سرمايه نياز است که اين ميزان سرمايه گذاري شامل نوسازي واحدهاي موجود و بستر سازي و افزايش راندمان است.
وي ادامه داد: علاوه بر اين، احداث سه پالايشگاه جديد هم در دستور کار قرار دارد.
ساجدي در رابطه با خطوط لوله در دست اجرا گفت: در حال حاضر احداث 650 کيلومتر خطوط لوله سبزآب به ري است که اين خط لوله براي انتقال نفت خام مورد استفاده قرار مي گيرد تا نفت هاي ترش را از طريق خط لوله، از جنوب به شمال و مراکز تصفيه پالايشگاه تهران منتقل کند.
وي در ادامه با بيان اينکه خط لوله ديگري که در دست اجراست، خط لوله اي در مسير آبادان به ري است که بخشي از آن احداث شده و بخش ديگر آن هنوز به مناقصه نرفته است، اظهار کرد: اين خط لوله با وسعت 950 کيلومتر است که 79 تا 80 درصد آن تکميل شده و قرار است 24 کيلومتر آن به مناقصه گذاشته شود.
مديرعامل شرکت مهندسي و ساخت شرکت نفت ايران در ادامه گفت: علاوه بر اين خط لوله اي از بندرعباس به رفسنجان در دست داريم که با ضخامت 26 اينچ قرار است محصولات توليدي ستاره خليج فارس را منتقل کند.
وي با بيان اينکه کار احداث آن از اواخر سال گذشته شروع شده گفت: اميدواريم بعد از لغو تحريم ها مشکلات آن هم برطرف شود.
ساجدي در تشريح جزئيات اين خط لوله اظهار کرد: اين خط لوله 460 کيلومتر است که با يک انشعاب 8 اينچي به سيرجان مي رود و 36 کيلومتر طول دارد. علاوه بر آن خط لوله نايين-کاشان- ري با طول 420 کيلومتر و ضخامت 20 اينچ است که ابتدا به رفسنجان رفته و سپس به ري و مرکز توزيع تهران، مشهد و آذربايجان منتهي مي شود که فرآورده هاي توليدي پالايشگاه اصفهان را منتقل خواهد کرد.
وي در رابطه با طرح احداث پالايشگاه کوچک در خارج از کشور عنوان کرد: در دوران تحريم امکان انجام اين کار را نداشتيم اما الان مذاکراتي در چند مقطع آغاز شده است و مذاکراتي هم با برزيل، آفريقاي جنوبي، مالزي و اندونزي انجام گرفته است.
ساجدي تصريح کرد: قرار است با مشارکت کشورهاي مذکور سرمايه گذاري به صورت مشترک در سيرالئون انجام گيرد که بنابر نظر وزير نفت کشور اين سرمايه گذاري با هدف بازاريابي براي نفت ايران انجام مي گيرد.
وي تاکيد کرد: به نظر مي رسد اين گونه دستمان باز باشد که از توليدات استفاده و محصولات را به نقاط مصرف ارسال کنيم.
مديرعامل شرکت مهندسي و ساخت شرکت نفت ايران در ادامه در رابطه با احداث پالايشگاه هاي کوچک در سيرالئون گفت: از آنجا که سيرالئون نياز به مصرف بالايي ندارد در مرحله اول برنامه داريم که در حد انبار نفت باشد و سپس در مرحله دوم با مشارکت بخش خصوصي احداث پالايشگاه هاي کوچک را هم در دستور کار داريم.
وي تصريح کرد: در اين رابطه مذاکراتي به صورت جدي در ماه هاي اخير انجام گرفته که فعلا جزئيات آن مشخص نيست ولي تيم مذاکره کننده براي طرف سرمايه گذاري از سوي وزارت نفت در امور بين الملل معرفي شده است که مذاکرات را در دست دارند.
ساجدي در رابطه با احداث پالايشگاه در آفريقاي جنوبي و برزيل نيز افزود: احداث پالايشگاه جديد در اين دو کشور هم مطرح است که قصد خريد سهام پالايشگاه هاي ديگر را نداريم و اين اقدام مختص نفت ايران است که سرمايه گذاراني ورود پيدا کرده اند، ضمن اينکه سرمايه گذاراني هم از همان کشورها وارد شده اند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن