تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1816428777
برادرانی که تاریخ سینما وامدار آنهاست
واضح آرشیو وب فارسی:بولتن نیوز: تاریخ سینما از تولد تا به امروز شاهد همکاری خلاقانه چندین برادر سینمایی بوده است ، از برادران فرانسوی که سینما را اختراع کردند تا آنهایی که به تاریخ سینمای کلاسیک و معاصر غنا بخشیدند و فیلم های ماندگاری را در اذهان سینمادوستان به یادگار گذاشتند.به گزارش بولتن نیوز به نقل از ایسنا، «برادران لومیر» در 11 جولای 1895 با تولید تصویر متحرک و پایه گذاری اولین نمایش عمومی در سالن نمایش سینما به شکل امروزی، نام خود را در تاریخ به عنوان پدران سینما ثبت کردند. «آگوست» و «لوئیس لومیر» در سال های 1862 و 1864 در شهر «بزانسون» فرانسه متولد شدند و در سال 1870 برای تحصیل در بزرگترین مدرسه فنی «لیون» عازم این شهر شدند. «آنتونی لومیر»، پدر برادران لومیر صاحب یک کارخانه ی عکاسی بود که لوئیس به عنوان فیزیکدان و آگوست به عنوان مدیر در آن کار می کردند. پس از بازنشستگی پدر برادران لومیر، در سال 1892 آنها شروع به ساخت تصاویر متحرک کردند و در 13 فوریه 1895 دستگاه ابداعی خود را به نام «سینماتوگراف» ثبت کردند. «سینماتوگراف» دستگاهی بود که هم برای نمایش فیلم و همچنین برای تصویربرداری از آن استفاده می شود و بر خلاف دستگاه «کینتوسکوپ» اختراع ادیسون قابلیت نمایش تصاویر متحرک را برای چنین نفر بصورت همزمان داشت و اولین فیلم سینما نیز در 19 مارس 1895 کارگران کارخانه ی لومیر را به تصویر کشید که در حال ترک کارخانه بودند. برادران «لومیر» در اولین نمایش فیلم عمومی به شکل امروزی در 28 دسامبر 1895، 10 فیلم کوتاه شامل اولین فیلم خودشان را در «گراند کافه» پاریس به نمایش گذاشتند که مدت زمان هر فیلم حدود 50 ثانیه بود. از برادان «لومیر» چند فیلم کوتاه باقی مانده است که نه تنها اولین فیلم های سینمایی جهان، بلکه اولین فیلم مستند و کمدی دنیا نیز در میان آنها یافت می شود. اگرچه آنها در ابتدا به اختراع خود با نوعی تردید می نگریستند و سینما را اختراعی بدون آینده قلمداد می کردند اما اختراع آنها تمام مردم جهان را به خود جلب کرد و امروزه در مقیاسی وسیع تر، هنرهای تصویری و رسانه های تصویری نقطه ای از جهان را بی تاثیر نگذاشته است. «برادران داردن» «ژان پیرداردن» و «لوک داردن» برادران بلژیکی هستند که علاوه بر این که نویسندگانی متبحر ند، کارگردانی و تهیه کنندگی نیز می کنند و بیشتر به ساخت فیلم های طبیعت گرایی می پردازند که به کاوش در وضعیت جوانان و قشر محروم و به حاشیه رانده شده جامعه می پردازد. افرادی از طبقه پایین و مهاجران ، بیکارها و بی خانمان ها از افرادی هستند که در فیلم های برادران دارن مجال خودنمایی و حرف زدن می یابند. برادران «داردن» که از دهه 70 میلادی فعالیت سینمایی خود را آغاز کردند تا کنون دو بار با فیلم های «روزتا» (1999) و «بچه» (2005) موفق به کسب جایزه معتبر نخل طلای کن شده اند و در شمار معدود کارگردانانی مانند «فرانسیس فورد کاپولا»، «بیل اوگوست»، امیر کوستوریتسا» و «شوهی ایمامورا» قرار گرفتند که دو نخل طلا کسب کرده اند. از دیگر ساخته های این برادران بلژیکی می توان به «عهد» (1996)، «پسر»(2002)، «سکوت لورنا» (2008)، «پسری با دوچرخه» (2011) و فیلم «دو روز و یک شب» (2014) نام برد. «برادران کوئن» «جوئل» و «اتان کوئن» کارگردانان سرشناس هالیوودی از موفق ترین برادران سینمایی محسوب می شوند که نگارش فیلم نامه، کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم هایشان را مشترکا عهده دار هستند، هرچند طی سال های اخیر «اتان» بیشتر در امر تهیه کنندگی و «جوئل» در زمینه کارگردانی فعال بوده . پس از ساخت چند فیلم، اولین درخشش این دو برادر در سال 1991 با فیلم «بارتون فینک» رقم خورد که نخل طلای جشنواره کن و نامزدی در سه بخش از جوایز اسکار را برای آنها به همراه آورد. فیلم «فارگو» محصول 1996 دیگر فیلم موفق برادران «کوئن» بود که جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره کن و جوایز بافتا و دو جایزه اسکار بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کرد. اما بدون شک سال 2005 نقطه عطف کارنامه سینمایی برادران کوئن بود، سالی که با ساخت فیلم بسیار موفق و البته پرفروش «جایی برای پیرمردها نیست» همراه شد و این فیلم در جوایز اسکار 2008 موفق به کسب چهار جایزه اسکار، از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. سینمای برادران کوئن چندان به سبک و ژانر خاصی پایبند نیست و انواع مختلف فیلم ها در کارنامه این دو برادر دیده می شود از کمدی هایی چون «بزرگ کردن آریزونا» و «قاتلین پیرزن» تا فیلم گنگستری «گذرگاه میلر»، جنایی «فارگو»، «پیرمردها کشوری ندارند» تا اثر رمانتیک «سنگدلی بی نهایت» و سیاسی جاسوسی «پس از خواندن بسوزان». برادران تاویانی «پائولو تاویانی» و «ویتوریو تاوایانی» برادران اهل ایتالیا هستند که فعالیت خود را از خبرنگاری آغاز کردند و سپس به سمت ساخت فیلم های بلند به سبک مستند روی آوردند. این دو کارگردان اولین فیلم خود را در سال 1960 ساختند و تاکنون به ساختن فیلم در کنار یکدیگر ادامه داده اند و در شصت سال گذشته جوایز سینمایی متعددی از جشنواره های معتبر سینمایی چون کن، ونیز، برلین و جایزه «دیوید دی دوناتلو» ایتالیا را کسب کرده اند. از مهمترین فیلم های آن ها می توان به «خرابکاران»(1967)،«زیر نشان عقرب»(1969)،«شب سنت لورنزو»(1982) و همچنین «پدر سالار» (1977) برنده نخل طلا و «سزار باید بمیرد» برنده خرس طلای برلین (2012) اشاره کرد. «برادران فارلی» «پیتر جان فارلی» و «رابرت لئو فارلی» معروف به برادران «فارلی» را برای ساخت فیلم های معروفی چون «احمق و احمق تر»، «Kingpin»، «من، خودم و آیرین» و «چیزی درباره مری» می شناسند. این دو فیلمنامه نویس و کارگردان آمریکایی پس از دوران اوج هنری خود در میانه دهه 90 میلادی برای مدتی طولانی از صحنه سینما دور بودند تا ان که سال گذشته با دنباله کمدی «احمق و احمق تر» با بازی «جیم کری» و «جف دنیلز» دوباره به سینما آمدند، فیلمی که هرگز موفقیت نسخه اصلی خود را تکرار نکرد. «برادران کوریسماکی» «میکا» و «آکی کوریسماکی» برادران اهل فنلاند هستند که هر کدام به صورت مستقل کارگردانان پرکاری هستند. گرچه در فیلم هایی با هم همکاری داشته اند که «آکی» در نقش بازیگر و «میکا» به عنوان دستیار و یا فیلمنامه نویس حضور داشته است. «میکا» سالهاست در برزیل زندگی می کند و بسیاری از فیلم های او از جمله «آمازون»،«تیگردو»، «ریتمی» و... دارای مضامینی برزیلی است. «آکی کوریسماکی» که کارگردان توانمندتری است تمامی فیلم های خود را در شهر هلسینکی می سازد که از آن جمله می توان به «دختر کارخانه کبریت سازی» (1990)،«ابرهای شناور» (1996)،«مردی بدون گذشته»(2002) و «لو آور» اشاره کرد. «آکی کوریسماکی» در سال 2003 که فیلمش «مردی بدون گذشته» نامزد نهایی اسکار بهترین فیلم خارجی شد، به سبب دخالت آمریکا در جنگ خاورمیانه از حضور در مراسم اسکار امتناع کرد. «برادران اسکات» دو برادر، یکی «ریدلی اسکات» کارگردانی رویاگرای آمریکایی که همچنان ژانر علمی تخیلی سینما را شکل می دهد و در طیف وسیعی از دیگر ژانرهای سینمایی نیز یک استاد است و برادر دیگر «تونی اسکات» که ساخت فیلم های «رومنس واقعی»، «اسلحه برتر» و چندین و چند فیلم اکشن دیگر را در کارنامه سینمایی دارد. «تونی اسکات» در تاریخ 19 اوت با پریدن از پل «وینسنت توماس» در کالیفرنیا خودکشی کرد و «ریدلی اسکات» که تاکنون فیلم های معروفی چون «گلادیاتور» ،«تلما و لئویس»، «سقوط شاهین سپاه»، «بیگانه» و «بلید رانر» را ساخته است، اخیر فیلم «مریخی» را به سینما آورده که تاکنون نزدیک به نیم میلیارد دلار در سطح جهان فروخته است. «برادران نولان» «کریستوفر نولان» یکی از برترین کارگردانان قرن بیست و یکم است که زندگی جدیدی به مجموعه فیلم های «بتمن» بخشید و عصر طلایی فیلم های ابرقهرمانی را به اوج رساند. فیلم «میان ستاره ای» نمونه ای از توانایی بالای «کریستوفر نولان» در پیوند دادن درام هوشمندانه و ژانر علمی-تخیلی است. «کریستوفر» در طول دوران فعالیت سینمایی خود همکاری گسترده ای با برادرش «جاناتان» داشته و فیلمنامه فیلم هایی چون «شوالیه تاریکی»، «شوالیه تاریکی بر می خیزد» و «میان ستاره ای» را با همکاری او نگاشته است. فیلم «ممنتو» که منتقدین از آن به عنوان یکی از برترین فیلم های دهه 1990-2000 سینمای جهان یاد می کنند و نام «کریستوفر نولان» را به عنوان کارگردانی موفق در عرصه سینما تثبیت کرد نیز براساس داستان کوتاهی از «جاناتان نولان» ساخته شده است. «برادران مارکس» «چیکو»، «هارپو»، « گروچو»، « زپو» و «گومو»، پنج برادر با نام خانوداگی «مارکس» بودند که از موسسان سینمای آمریکا محسوب می شوند و ساخت برترین آثار کمدی تاریخ سینما از جمله «سوپ اردک» (1933) و «شبی در اوپرا» (1935) در کارنامه آنها دیده می شود. در طول تاریخ سینما تا به امروز شاید بتوان تنها نبوغ کمدی «چارلی چاپلین» را همتای برادران «مارکس» دانست. «چیکو»، «هارپو» و « گروچو» بیشترین تمرکز را بر سینما داشتند اما «زپو» و «گومو» پس از مدتی دیگر زمینه های کاری را دنبال کردند. برادران «مارکس» در سال ۱۹۲۹ با قراردادی با شرکت «پارامونت» رسما وارد دنیای بازیگری شدند و پس از بازی در چندین فیلم از شرکت های «پارامونت» و «متروگلدوین مایر»، در ۱۹۴۱ از بازیگری دست کشیدند و پس از آن نیز برخی از برادران گاها در فیلم و تلویزیون ظاهر می شدند. منبع: ایسنا
سه شنبه ، ۱۰آذر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: بولتن نیوز]
[مشاهده در: www.bultannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]
صفحات پیشنهادی
بهترین فیلمهای سهبعدی تاریخ سینما
بهترین فیلمهای سهبعدی تاریخ سینما امروزه برای دیدن فیلمهای سینمایی سهبعدی تنها گزینهتان سینما رفتن نیست میتوانید با رو کردن چند میلیون ناقابل تجهیزاتِ لازم آن را در خانهتان ردیف کنید وب سایت زومجی - رضا حاجمحمدی اگر قصد خرید تلویزیون سهبعدی دارید یا یکی از آنها راعصر روز یکشنبه 8 آذر تقدیر نیکی کریمی از اولین کارگردان زن تاریخ سینمای ایران
عصر روز یکشنبه 8 آذرتقدیر نیکی کریمی از اولین کارگردان زن تاریخ سینمای ایراننیکی کریمی از شهلا ریاحی به عنوان اولین کارگردان زن تاریخ سینمای ایران تقدیر میکند به گزارش خبرگزاری فارسکریمی که بیش از سه دهه در سینمای ایران به عنوان بازیگر و کارگردان مشغول به فعالیت است همزمان با اغبرایی: روایتی شیرین از تاریخ سینمای ایران را در «از سینما تک پاریس تا کانون فیلم تهران» بخوانید
مهدی غبرایی در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران ایبنا در باره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه مخاطبان گفت کتابی که در حال حاضر خواندن آن را در دست دارم و بیش از نیمی از آن را خوانده ام از سینما تک پاریس تا کانون فیلم تهران به کوشش پرویز جاهد است که با عنوان فرعی رو در رو با فرخبهترین فیلمهای سه بعدی تاریخ سینما + تصاویر
ما در این فهرست بدون رتبه بندی نگاهی به ۲۰تا از محبوب ترین و سه بعدی ترین فیلم های سینمایی انداخته ایم که برای برطرف کردن اشتیاق سه بعدی تان و گرم کردن موتورِ تلویزیون جدیدتان عالی هستندامروزه برای دیدن فیلم های سینمایی سه بعدی تنها گزینه تان سینما رفتن نیست می توانید با رو کماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (73)
ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما 73 ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما تاریخ انتشار ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷ ۱۳بهترین فیلم های سه بعدی تاریخ سینما
امروزه برای دیدن فیلم های سینمایی سه بعدی تنها گزینه تان سینما رفتن نیست می توانید با رو کردن چند میلیون ناقابل تجهیزاتِ لازم آن را در خانه تان ردیف کنید وب سایت زومجی – رضا حاج محمدی اگر قصد خرید تلویزیون سه بعدی دارید یا یکی از آن ها را در اتاق پذیرایی تان دارید حالا وقتنیکی کریمی از اولین کارگردان زن تاریخ سینمای ایران تقدیر می کند
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو کریمی که بیش از سه دهه در سینمای ایران به عنوان بازیگر و کارگردان مشغول به فعالیت است همزمان با اکران شیفت شب به عنوان آخرین تجربه فیلمسازی اش از شهلا ریاحی اولین کارگردان زن سینمای ایران و بازیگر پیشکسوتی که در فیلم های زیادی به ایفای نقش پردغبرایی: روایتی شیرین از تاریخ سینمای ایران را در «از سینما تک پاریس تا کانون فیلم تهران» مطالعه کنید
مهدی غبرایی از مترجمین با سابقه کشور کتاب از سینما تک پاریس تا کانون فیلم تهران را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و گفت خواندن این کتاب خواندن روایتی شیرین از تاریخ سینمای ایران از سال 1324 تا کنون است و خواندن آن را به علاقه مندان به سینما و تاریخ پیشنهاد می کنم به گزارشخود زندگی، در سوگ بزرگترین منتقد تاریخ سینما
خود زندگی در سوگ بزرگترین منتقد تاریخ سینما یک مستندِ پرتره ترکیبیِ دیدنی با ریتمی تند پر از عکس و تصاویر قدیمی پر از موسیقی دیالوگ ها و تکه کلام های شنیدنی خود زندگی داستان زندگی راجر ایبرت است مستندی که از ماه های آخر زندگی ایبرت در مرکز بازپروری ای آغاز می شود ماهنامهشهر فرنگ/ اظهارات قابل تامل فخیم زاده درباره علت فساد سینمای ایران
شهر فرنگ اظهارات قابل تامل فخیم زاده درباره علت فساد سینمای ایران مهدی فخیم زاده با حضور در شهر فرنگ درباره علت استعفای سید ضیاءالدین دری گفت استعفای آقای دری از شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینما بی معناست زیرا او استخدام نشده بود که استعفا بدهد و تمامی اعضای شورا بر اساس دغدغه-
گوناگون
پربازدیدترینها