تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806357054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نيروهاي انصارالله يك قدم به نجران نزديك شدند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نيروهاي انصارالله يك قدم به نجران نزديك شدند
نيروهاي يمني در ادامه پيشروي خود به عمق خاك عربستان سه مركز نظامي را به كنترل خود درآوردند تا يك قدم ديگر به شهر نجران واقع در جنوب اين كشور نزديك شوند.
نيروهاي يمني در ادامه پيشروي خود به عمق خاك عربستان سه مركز نظامي را به كنترل خود درآوردند تا يك قدم ديگر به شهر نجران واقع در جنوب اين كشور نزديك شوند.
به گزارش «جوان» نيروهاي انصارالله پس از درگيري‌هاي فشرده موفق شدند كنترل سه مركز نظامي سعودي را در منطقه الشرفه واقع در نجران عربستان به كنترل خود درآورند. بنابر گزارش منابع محلي نظاميان سعودي در اين حملات تلفات سنگيني را متحمل شدند. شبكه تلويزيوني المسيره يمن با پخش تصاوير عمليات نيروهاي يمني در اين منطقه، گزارش داد در جريان اين عمليات، دو تانك ارتش عربستان از نوع آبرامز، سه خودروي برادلي، سه بولدوزر و هفت خودروي جنگي ديگر سعودي‌ها نابود شد. وزارت كشور عربستان اعتراف كرده در پي درگيري‌هاي نيروهاي نظامي عربستان با ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن در مناطق مرزي دو كشور دست كم سه نظامي سعودي كشته شدند. طي روزهاي شنبه و يك‌شنبه نيروهاي يمني به رهبري انصارالله پيشروي‌ مهمي در مسير شهر نجران داشته‌اند و همين مسئله باعث وحشت‌ سعودي‌ها شده است. وب سايت اينترنتي روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد در حالي كه دور تازه‌اي از گفت‌وگوها بين طرف‌هاي يمني ممكن است در آينده نزديك آغاز شود در 48 ساعت گذشته ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن موفق شدند كنترل پايگاه نظامي نهوقه در نجران را به دست بگيرند. منابع نظامي نزديك به الاخبار گزارش داده‌اند كه نيروهاي انصار الله و كميته‌هاي مردمي و ارتش يمن طي روز يك‌شنبه درگيري‌هاي سنگيني با نيروهاي نظامي سعودي در اين منطقه داشته‌اند. بر اساس اين خبر نيروهاي يمني موفق شده‌اند مناطق مرزي و پايگاه‌هاي نظامي استراتژيكي را در اين منطقه به كنترل خود درآورند كه پايگاه نظامي ملحمه، الرديف، الممعود و چند پايگاه ديگر از آن جمله‌اند. در همين حال، بعضي منابع خبري گزارش دادند كه نيروهاي يمني پس از تسلط بر اين مراكز، به دليل حملات جنگنده‌هاي سعودي مجبور شدند عقب نشيني كنند. از زمان شروع تهاجم عربستان سعودي به يمن نيروهاي انصارالله پيشروي در عمق خاك عربستان را در دستور كار خود قرار داده‌ و موفق شده‌اند ضربات مهلكي بر نيروهاي سعودي وارد كنند و بخش‌هاي جنوب عربستان را به كنترل خود درآورند. ماه گذشته نيروهاي يمني بر شهر استراتژيك الربوعه در جنوب عربستان مسلط شدند. خبرگزاري فارس به نقل از منابع نظامي يمني گزارش داد كه پيشروي ارتش و كميته‌هاي مردمي اين كشور در عمق خاك عربستان ادامه دارد و در ادامه اين پيشروي‌ها ارتش يمن كنترل منطقه نظامي الشبكه واقع در نجران در جنوب عربستان را به دست گرفته است.  ناكامي‌هاي عربستان سعودي در يمن باعث شده آل‌سعود براي خروج از باتلاق يمن از كشورهاي بانفوذ كمك بگيرد. منابع آگاه افشا كردند عربستان از روسيه خواسته است با ورود به پرونده يمن زمينه را براي خروج آبرومندانه سعودي از اين مهلكه هموار كند. بنابر گفته اين منابع يك هيئت سعودي كه اخيراً به مسكو سفر كرده است به طرف روس پيشنهاد داده كه با ورود به پرونده يمن، رياض را در توقف جنگ در يمن از طريق ديپلماتيك كمك كند.
  
تل‌آويو: عربستان شكست‌خورده
ناكامي‌هاي عربستان در يمن باعث نگراني جدي رژيم صهيونيستي شده است. مركز امنيت داخلي اسرائيل با ارائه يك پژوهش و ابراز نگراني از تراكم چالش‌هاي فراروي رياض، تأكيد كرد عربستان در جنگ يمن شكست خورده است. بر اساس گزارش صهيونيست‌ها درگيري داخلي در خاندان حاكم در عربستان بر سر قدرت به طور قابل ملاحظه‌اي در حال افزايش است، به ويژه كه قدرت شاهزاده محمد بن سلمان جوان و بي‌تجربه در حال افزايش است و در مقابل شاهزاده محمد بن نايف و ساير شاخه‌ها در داخل خاندان حاكم، از قدرتشان كاسته مي‌شود. «يؤال جوزنسكي» در اين پژوهش آورده است: «جنگ در يمن و اهداف نظامي از آغاز آن، دائماً در حال تغيير است و اين اهداف روشن و شفاف نيستند. همين امر موجب دست و پا زدن رياض در يمن شده است. درگيري با انصارالله در شمال يمن به رغم حملات هوايي مستمر عربستان، نتيجه‌اي نداشته و ورود نيروهاي ائتلاف سعودي به مناطق كوهستاني در شمال يمن نيز بي‌‌فايده بوده و با انتقادات بين‌المللي همراه بوده است. اگر عربستان به جنگ در يمن نيز پايان دهد، باز نمي‌تواند ثبات و استقرار را به خود بازگرداند، به ويژه كه حتي اگر با حوثي‌ها سازش و توافق سياسي صورت گيرد، باز اين گروه تهديدي براي جنوب عربستان به شمار مي‌رود.» در پايان اين گزارش با توجه به خطرهايي كه عربستان سعودي را تهديد مي‌كند، تأكيد شده است: «اسرائيل بايد پيش‌بيني‌هاي لازم را انجام و همكاري ميان رياض و تل‌آويو را افزايش دهد.»
 
«ابراهيم الحوثي» زنده است
سخنگوي جنبش انصارالله خبر منتشرشده برخي رسانه‎ها درباره كشته يا زخمي شدن برادر «عبدالملك الحوثي» رهبر جنبش انصارالله يمن در حملات ائتلاف سعودي را تكذيب كرد. «محمد عبدالسلام» سخنگوي جنبش انصارالله يمن در پي خبر منتشر شده شبكه سعودي «العربيه» درباره كشته يا زخمي شدن «ابراهيم بدرالدين الحوثي» اعلام كرد انتشار چنين خبري در راستاي فضاسازي رسانه‎هاي مغرض صورت مي‎گيرد. شبكه العربيه روز يك‌شنبه مدعي شده بود ابراهيم بدرالدين الحوثي برادر عبدالملك الحوثي رهبر جنبش انصارالله يمن در منطقه مرزي عربستان سعودي كشته شد. تلويزيون العربيه گزارش داد برادر عبدالملك بر اثر بمباران جنگنده‌هاي ائتلاف عربي در منطقه «آل صيفي» در شمال صعده كشته شده است.

منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن