تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812652987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر خارجه یونان: اقتصاد ایران و یونان مکمل یکدیگرند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وزیر خارجه یونان: اقتصاد ایران و یونان مکمل یکدیگرند
وزیر خارجه یونان در سخنانی بر گسترش و توسعه روابط با ایران خاصه در حوزه‌های فرهنگ، آموزش و اقتصاد تأکید کرد.


به گزارش تسنیم، همایش «ایران و یونان؛ فرصت‌های کشف ناشده» صبح امروز (دوشنبه) با حضور وزیر خارجه یونان، معاونان وزرای گردشگری و همکاری‌های اقتصادی یونان، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل بنیاد روکی و دیگر تجار و نمایندگان شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری ایران و یونان در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد.


در این همایش نیکوس کوتزیاس، وزیر خارجه کشور یونان در سخنرانی خود گفت: سیاست خارجی یونان و متقابلا ایران می‌تواند چارچوبی را تعیین کند که به روابط بیشتر کمک کند که البته توسعه این روابط به تحمل و شکیبایی دو طرف بستگی دارد.


وی افزود: یونان یک کشور اروپایی است و سیاست چندجانبه انرژی را پیگیری می‌کند. نکته مهم در این سیاست توسعه روابط با ایران است از جمله در حوزه روابط گسترده فرهنگی، آموزش و توسعه اقتصادی.


وزیر خارجه یونان با اشاره به اینکه امروز با وزیر نفت و راه و شهرسازی ایران ملاقات دارد اظهار داشت: به وزیر امور خارجه ایران طرح فعالیتی را پیشنهاد داده‌ام که دربرگیرنده همه حوزه‌های فعالیتی باشد.


وی افزود: ما دارای تاریخ مشترک هزاران ساله هستیم که برای بسیاری، این روابط دیرینه و کهن بین ایران و یونان قابل درک نیست.


وزیر خارجه یونان خاطر نشان کرد: اقتصاد دو کشور مکمل یکدیگر است و به این ترتیب همکاری هم راحت‌تر می‌شود. توسعه روابط اقتصادی دو کشور به امنیت منطقه نیز کمک می‌کند و این مهم است که سرمایه‌گذاران و تجار بتوانند به این همکاری ثبات ببخشند.


وی خاطر نشان کرد: ما باید در این همکاری طولانی از خود انسجام، ثبات و آرامش نشان دهیم.


کوتزیاس ادامه داد: ملاقات وزیر امور خارجه و همراهان بیانگر روابطی گسترده‌تر در آینده است و دیدار امروز گامی برای بهتر شدن و بیشتر شدن روابط اقتصادی است. توافق‌نامه‌های خوب و با انسجام می‌توانند باعث گسترش روابط دو کشور شود.


شرکت‌های یونانی می‌توانند در زمینه تولید مواد شیمیایی و خوراکی در ایران فعالیت کنند


در ادامه همایش، دیمیتریس مرداس، معاون وزیر خارجه یونان در همکاری‌های اقتصادِ بین‌الملل در سخنانی گفت: روابط تجاری دو کشور یونان و ایران و همچنین زمینه‌های سرمایه‌گذاری موجود در ایران موجب شده است که توجه خاصی نسبت به روابط دو کشور وجود داشته باشد.


وی ادامه داد: کشور یونان دارای جایگاه استراتژیک ویژه در منطقه است که کمربند بالکان، دریای سیاه و کشورهای شمال اژه را در برمی‌گیرد و همچنین یونان عضو اتحادیه اروپا است و این یکی از عناصری است که هر سرمایه‌داری می‌تواند از آن بهره‌برداری کند.


معاون وزیر خارجه یونان خاطرنشان کرد: در روابط تجاری دو کشور کالاهای یونان نقش ویژه‌ای دارند و محصولات تکنولوژیکی و کالاهای  بسته‌بندی شده یونان در سطح جهانی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. همچنین در زمینه حمل‌ونقل، تجارت و کشتیرانی و انرژی نیز ایران می‌تواند در این روابط مفید باشد.


وی تصریح کرد: در بخش گردشگری یونان، مقصد توریستی بسیار خوبی است. هم‌اینک شرکت‌های بزرگی از یونان در ایران هستند که می‌توانند در زمینه تولید مواد شیمیایی، خوراکی و .... فعالیت کنند.


مرداس گفت: در صادرات شرکت‌هایی با رقابت بالا وجود دارند و هم اینک بخش‌ها و شرکت‌های اقتصادی و تجاری برخی از کشورها در تهران مستقر شده‌اند و ما آرزومند اتفاقات خوبی برای پیشرفت همکاری‌های بین دو کشور هستیم.


وجود زمینه‌های مساعد برای همکاری‌های ایران و یونان در حوزه  فرهنگ و هنر


بهرام جمالی، مدیر عامل بنیاد رودکی نیز با حضور در این مراسم به روابط تاریخی ایران و یونان اشاره و فعالیت‌های بنیاد رودکی برای توسعه روابط فرهنگی با کشورها را تشریح کرد.


جمالی همکاری و تعامل مؤسسات فرهنگی داخلی و خارج از کشور در جهت تبادل آثار هنری، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های هنری و ادبی در سطح بین‌المللی و تولید و عرضه آثار ایرانی به صورت شنیداری و چند رسانه‌ای به صورت مستقل یا با همکاری سازمان‌های بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه‌ها با مشارکت سازمان‌ها را از جمله همکاری‌هایی برشمرد که بنیاد رودکی در زمینه توسعه روابط فرهنگی با یونان طراحی کرده است.


او خاطرنشان کرد: در ایران سالانه 90 فیلم تولید می‌شود، در حوزه هنرهای تجسمی 20 درصد از فعالیت‌های منطقه خاورمیانه در ایران است و آثار هنری ایران از گران‌ترین آثار هنری منطقه هستند. در حوزه فعالیت‌های علمی و دانشگاهی نیز ایران دارای سیستم آموزشی هنری مقتدری است که این سرانه دانشگاهی در زمینه هنر را بیشتر از تمام نقاط منطقه می‌کند.


وی تأکید کرد: زمینه‌های مساعدی برای هر دو کشور وجود دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند به عنوان همکار در سطح مشارکت‌های فرهنگی هنری در همکاری با سازمان‌های یونانی تفاهمنامه‌هایی را به امضا برساند.


جمالی با اشاره به دو نظریه موجود بیان کرد: یک نظریه این است که روابط سیاسی باعث برقراری روابط فرهنگی می‌شود اما نظریه دیگری نیز وجود دارد که توسعه روابط فرهنگی می‌تواند روابط سیاسی را تقویت کند. ما امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد برنامه‌های بهتر و امضای تفاهم‌نامه‌های عملیاتی با کشور یونان باشیم.


آمادگی یونان برای تسهیل شرایط را برای تجار و شرکت‌های ایرانی


در ادامه این همایش، تئودورا تزاکری، معاون وزیر اقتصاد، توسعه و توریسم یونان در امور توسعه صنعتی گفت: ما از دولت ایران تشکر می‌کنیم که با وجود هزاران مایل فاصله تاریخ نزدیکی بین دو کشور وجود دارد.


وی افزود: مطمئن هستیم در آینده نیز می‌توانیم شراکت‌های بیشتری با ایران داشته باشیم و مطمئنیم که ایران و یونان می‌توانند مذاکرات قابل قبولی داشته باشند.


معاون وزیر اقتصاد یونان تصریح کرد: خرسند هستیم که همکاری اقتصادی ایران و یونان گسترش پیدا کنند. ارتباطات هیأت‌های یونانی با همتایان خود در ایران، ما را به این نتیجه رساند که هر دو طرف متمرکز بر گسترش روابط هستند و می‌توانیم همکاری‌های اقتصادی را گسترش دهیم. وی از تجار ایرانی دعوت کرد تا در بخش‌های مختلف اقتصادی با یونان وارد همکاری‌های مشترک شوند و گفت که یونان این آمادگی را دارد که شرایط را برای تجار تسهیل کند. تزاکری برای همکاری در زمینه صنعت، محیط زیست، صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی از شرکت‌های ایرانی دعوت به همکاری کرد.


تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - 30 November 2015





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن