تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815327863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقف در غرب و آمریکای لاتین هم جایگاه ویژه ای دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سفیر سابق ایران در ونزوئلا؛ وقف در غرب و آمریکای لاتین هم جایگاه ویژه ای دارد سفیر سابق کشورمان در ونزوئلا با تاکید براین نکته که وقف از ذات بشری سرچشمه می گیرد، گفت: در آمریکای لاتین این سنت در بین مردم جایگاه ویژه ای دارد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر ساعت 16:57

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا شهر تهران ،احمد سبحانی سفیر سابق ایران در ونزوئلا در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری هفته وقف ، گفت: وقف در کشورهای غربی جایگاهی ویژه و مهم دارد تا جایی که به نظر می رسد یکی از دلایل رشد و توسعه اقتصادی در این کشورها توجه ویژه مردم به وقف است.

وی با بیان این که نحوه وقف کردن در کشورهای آمریکای لاتین با جمهوری اسلامی ایران متفاوت است، عنوان کرد: در این کشورها برای فعالیت در زمینه وقف، مردم به ایجاد انجمن های خیریه می پردازند و در اقدامی دیگر صدقات جاریه دارند که می توان نام این اقداماتشان را وقف گذاشت.

سبحانی ادامه داد: همچنین مردم این کشورها در کنار صدقات جاریه و احداث انجمن های خیریه، بخشی از اموالشان که به صورت مملوکات است را نیز می بخشند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا با اشاره به اینکه وقف به دین خاصی تعلق ندارد، اظهارداشت: این سنت به ذات بشر اختصاص دارد چرا که انسان در هر جایی از جهان که باشد دوست دارد بخشی از اموال و دارایی خود را در بین نیازمندان تقسیم کند.

وی با اشاره به مشاهدات و تجربیات خود در آمریکای لاتین یادآور شد: در گوام که کشور فقیری است پیرزن فقیری روزانه لقمه نانی درست می کرد و به فقرا می داد.

سبحانی در بخش دیگری از سخنانش در این گفت و گو به نگاه کشورهای غربی به وقف پرداخت و توضیح داد: در آمریکا هزاران موقوفه کوچک و بزرگ وجود دارد که بیش از2400 موقوفه، در امور علمی و مراکز پژوهشی وقف شده اند که برخی از آنها با قدمتی بیش از یک قرن هنوز به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی در پایان عنوان کرد: علاوه بر آمریکا؛ در دیگر کشورها و مجامع غربی (جوامع اروپایی) نیز وقف و اهداف خیریه سهم بزرگی در حل مشکلات اجتماعی واقتصادی و سیاسی و فرهنگی مردم دارد













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن