تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820998438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باد محلي، جمعه به کمک هواي تهران آمد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۳ب.ظ)
باد محلي، جمعه به کمک هواي تهران آمد موج - با توجه به شرايط حاکم بر منطقه در هفته گذشته دو روز در شرايط سالم (شنبه و يکشنبه) و بقيه روزهاي هفته در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس قرار داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، پايداري جوي از عوامل تأثيرگذار بر تجمع و ازدياد آلاينده‌ها در شهرها از جمله تهران است؛ چرا که در شرايط پايدار جوي، هوا نمي‌تواند به صورت افقي (وزش باد) يا قائم حرکت و آلاينده ها را پراکنده کند. در چنين شرايطي آلاينده ها در شرايط سکون قرار مي‌گيرند و موجب افزايش شاخص کيفيت هوا و آلودگي بيشتر هواي تهران مي‌شوند.
طبق بررسي‌هاي کارشناسان شرکت کنترل کيفيت هوا، عمق لايه وارونگي در روز سه‌شنبه هفته گذشته به کمترين مقدار رسيده و همين امر سبب کاهش چشم‌گير عمق ميدان ديد در اين روز شده است.
«مريم نادري»، مدير واحد پايش و پيش بيني شرکت کنترل کيفيت هوا، درباره جزييات کيفيت هواي تهران در هفته گذشته گفت: «مطالعه ميانگين تغييرات ساعتي غلظت ذرات معلق کمتر از 10 ميکرون و 5/2 ميکرون و پارامترهاي هواشناسي، اثر معکوس شرايط جوي پايدار را در کيفيت هواي تهران به صورت مشخص‌تري نشان مي‌دهد. همچنين طبق نتايج حاصله افزايش غلظت ذرات معلق در روزهاي دوشنبه تا پنجشنبه ناشي از سکون نسبي هوا، وقوع پديده وارونگي دما و به تبع تجمع آلاينده‌ها بوده است.»
بر اساس اين گزارش، بيشينه ميانگين غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 2.5 ميکرون در روزهاي مذکور به ترتيب به بيش از 190 و 70 ميکروگرم بر متر مکعب رسيده و عمق ميدان ديد در تهران برخي ساعات به حدود 3 کيلومتر کاهش يافته است. در چنين شرايطي وزش باد آرام هم در پراکندگي ذرات معلق و بهبود شرايط مؤثر نبوده است.
«نادري» درباره کيفيت هواي تهران در جمعه اي که گذشت، گفت: «از بعدازظهر روز جمعه افزايش دماي سطحي در منطقه، افت فشار هوا در سطح زمين را به همراه داشته و همين امر سبب شده سرعت باد محلي با جهتي متغير بين شمال غربي تا جنوب غربي روند افزايشي داشته باشد و به پراکنش آلاينده‌ها از سطح شهر کمک کند.»
اطلاعات غلظت آلاينده‌ها بر اساس داده ايستگاه‌هاي شرکت کنترل کيفيت هوا و اطلاعات هواشناسي اندازه‌گيري شده در ايستگاه مهرآباد از پايگاه اطلاعات دانشگاه وايومينگ تهيه شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن