تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820279307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح بازپرداخت اقساط خريداران مسکن بايد توسط يک نهاد مالي تضمين شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۵ق.ظ)
دبير کانون انبوه‌سازان ايران: طرح بازپرداخت اقساط خريداران مسکن بايد توسط يک نهاد مالي تضمين شود موج - ساير رسانه ها؛ دبير کانون انبوه‌سازان ايران گفت: در طرح جديد فروش اقساطي واحدهاي مسکوني، از منابع بانکي دولتي استفاده نمي‌شود، بلکه يک نهاد مالي بازپرداخت اقساط خريداران را تضمين مي‌کند.
ايرنا نوشت:
فرشيد پورجاحت افزود: در اين طرح متناسب با ويژگي‌هاي واحد مسکوني، خريدار 30 درصد قيمت يا بيش از آن را پرداخت مي‌کند بقيه به صورت تسهيلات از انبوه‌سازان و فروشندگان به خريداران اختصاص مي‌يابد.
وي با بيان اينکه در اين طرح بازپرداخت اقساط خريداران بايد توسط يک نهاد مالي تضمين شود، گفت: در اين راستا جلسه‌هاي متعددي با مسوولان بانک مرکزي، وزارت راه و شهرسازي و بانک مسکن برگزار کرده‌ايم تا بتوانيم با اخذ تضامين لازم، از بروز هرگونه مشکلي براي فروشندگان و خريداران جلوگيري کنيم.
دبير کانون انبوه‌سازان ايران يادآور شد: در مذاکراتي با مسوولان سازمان ثبت اسناد، اين سازمان به طور تلويحي موافقت کرده براي اطمينان خاطر، اسناد رسمي بين خريداران و فروشندگان تنظيم شود تا با نظارت يک نهاد مالي، سازندگان بتوانند اقساط خود را ماهانه از خريداران وصول کنند.
پورحاجت تصريح کرد: بانک مسکن به صورت تلويحي تا مبلغ 100 ميليون تومان از بازپرداخت تسهيلات سازندگان به خريداران را تضمين کرده، اما؛ اين در حد صبحت باقي مانده و هنوز هيچ قرارداد و يا تفاهم نامه در اين خصوص با بانک مسکن منعقد نشده است.
دبير کانون انبوه‌سازان ايران با بيان اين که ممکن است نهادهاي مالي ديگري بازپرداخت اقساط تسهيلات سازندگان به خريداران را در اين طرح تضمين کند، گفت: در اين طرح، براي رونق بازار پيشنهاد شده تا سازندگان بتوانند با اخذ بخشي از قيمت واحد مسکوني، بقيه آن را به صورت اقساطي با تضمين يک نهاد مالي از خريداران دريافت کنند.
عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، نيز ديروز اعلام کرد: در طرح فروش واحدهاي مسکوني انبوه‌سازان به متقاضيان، بانک مسکن نقش تضمين‌کننده پرداخت اقساط خريداران به سازندگان را بر عهده دارد.
به گفته وي در اين طرح دولت نقشي ندارد بلکه تعدادي از انبوه‌سازان با بانک مسکن توافق کرده‌اند که بتوانند تعدادي از واحدهاي مسکوني خود را به صورت قسطي به خريداران عرضه کنند.
آخوندي گفت: سازندگان مسکن مدت‌ها بحث داشتند که توليدکنندگان امکان فروش واحدهاي مسکوني خود را به خريداران ندارند و بانک‌هاي عامل نيز به مقدار نياز تسهيلات در اختيار آنان قرار نمي‌دهند.
وزير راه و شهرسازي با بيان اين که توافق توليدکنندگان با بانک مسکن براي تضمين پرداخت اقساط خريداران به سازندگان مي‌تواند بر رونق بخشي از بازار مسکن کشور تأثيرگذار باشد، گفت: اين توافق به دولت مربوط نيست، بلکه توافقي بين انبوه‌سازان و بانک مسکن است.
به گفته وزير راه و شهرسازي، اين طرح مي‌تواند درفروش تعدادي از واحدهاي مسکوني نقش مهمي ايفا کند؛ زيرا توليدکنندگان با فروش واحده‌اي‌هاي خود مي‌توانند در مناطق ديگر ساخت واحدهاي مسکوني جديد را آغاز کنند و اين در رونق بازار مسکن مؤثر خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن