تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805129094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديران غير مهندس هم بايد به مجموعه نفتي کشور ورود پيدا کنند / وزارت نفت بايد تبديل به وزارت تجارت نفت شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۲۷ق.ظ)
کارشناس بين المللي بورس نفت: مديران غير مهندس هم بايد به مجموعه نفتي کشور ورود پيدا کنند / وزارت نفت بايد تبديل به وزارت تجارت نفت شود موج - يک کارشناس بورس بين اللملل نفت در رابطه با وضعيت مجموعه نفتي کشور گفت: بدنه مديريتي مجموعه نفتي کشور از مهندسان تشکيل شده و اين موضوع باعث شده که کل نگاه به مجموعه نفتي کشور يک نگاه فني باشد و نه يک نگاه تجاري.
ناصر ربيعي کارشناس بورس بين الملل نفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج، در رابطه با فروش نفت و انتقاداتي که به نحوه فروش نفت و واردات آن در ايران شده گفت: در رابطه با مسائل ياد شده مباحثي وجود دارد اما اگر بخواهيم به صورت کلي تر به موضوع نگاه کنيم بايد ببينيم شرايط ايران در قرن بيست و يکم چيست و در چه جايگاهي در دنيا قرار دارد و وضعيت نفت چگونه ارزيابي مي شود و قرار است چه اتفاقاتي بيفتد؟
وي ضمن بيان اينکه به نظر مي رسد موضوع بسيار عميق تر از بحث فروش نفت و نبود تحليل مناسبي از نفت در مجموعه نفتي کشور وجود داشته باشد، تصريح کرد: مشکل اصلي ما همانطور که از اسم مجموعه نفت که آن را صنعت نفت خطاب مي کنيم، بر مي آيد صنعتي بودن آن است. اين نامگذاري به اين معناست که به طور کلي ديد جامعه، دولت و همه کساني که به نحوي با اين حوزه در ارتباطند و حتي رسانه ها به مجموعه نفت کشور صنعتي است و به همين خاطر هم است که مي بينيم اغلب مديران نفتي کشور مهندس هستند.
ربيعي با اشاره به اينکه البته اين موضوع فقط مربوط به نفت نيست و همه حوزه ها مانند وزارت نيرو و صنعت برق و ... نيز با اين مشکل مواجه هستند، اظهار کرد: به طور کلي اين فرهنگ در جامعه ما جا افتاده است که کساني که مي خواهند در بخش مديريت اين حوزه ها فعاليت کنند فکر مي کنند حتما بايد مهندس باشند. به بيان ديگر در رشته مديريت تحصيل نمي کنند که مدير شوند بنابراين مي بينيم که بدنه مديريتي مجموعه نفتي کشور از مهندسان تشکيل شده و اين موضوع باعث شده که کل نگاه به مجموعه نفتي کشور يک نگاه فني باشد و نه يک نگاه تجاري.

دغدغه مديران فعال در مجموعه نفت افزايش توليد است
وي ادامه داد: بنابراين، ناشي از همين نگاه است که مي بينيم دغدغه مديران فعال در مجموعه نفت افزايش توليد است و مدام در رابطه با آن صحبت و فعاليت مي کنند و آن را به مرحله اجرا مي رسانند ولي توجه آنها به بخش تجارت صنعت نفت بسيار کم است و براي همين هم است که جاي خالي تحليل گر نفتي در مجموعه نفتي کشور به خوبي قابل مشاهده است.
اين کارآفرين حوزه نفت در ادامه با اشاره به اينکه وزير نفت دولت يازدهم که به اعتقاد من بهترين وزير نفت بعد از انقلاب اسلامي است هم مهندس است و با ديد فني مجموعه وزارت نفت را مديريت مي کند گفت: اگر صحبت ها و مصاحبه هاي ايشان را ارزيابي کنيد مي بينيد که مدام راجع به افزايش توليد و مباحث فني مربوط به آن صحبت مي کنند.
ربيعي در ادامه با بيان اينکه البته افزايش توليد موضوع مهمي است خاطرنشان کرد: اما بايد به اين پرسش پاسخ داده شود که چرا از زمان مصدق تا کنون کارمان فقط اين بوده که زمين را حفر کنيم و نفت را استخراج کنيم و بفروشيم و پول حاصل از فروش آن را براي کالاهاي مصرفي در کشور هزينه کنيم؟ چرا صنعت نفت به جاي اينکه صرفا صنعت نفت باشد، صنعت تجارت نيست؟
وي افزود: در پاسخ به اين سوال بارها و بارها ادعا شده که در کشور ما شرکت نفتي بين المللي وجود ندارد و اين ملي بودن دست و پاگيري و مشکلات حقوقي خاص خودش را دارد و نمي تواند مانند شرکت هاي بين المللي آزادانه رفتار کند.
ربيعي در ادامه تصريح کرد: اين ادعا به هيچ وجه درست نيست چراکه، بسياري از شزکت هاي ملي نفتي در دنيا وجود دارند که اينگونه مانند ما عمل نمي کنند. شرکت هاي صعودي، پتروناس، روس نفت، پتروبراس خيلي بهتر از ما عمل مي کنند.
وي با بيان اينکه شرکت «پدرسا» سال گذشته 10 ميليارد دلار از طريق بازار بورس نيويورک براي تامين پروژه هاي مالي خود اوراق قرضه فروخت، اظهار کرد: در کشور ما چرا چنين اتفاقاتي نمي افتد؟ چرا هيچ گاه براي فاينانس پروژه هاي نفتي اوراق قرضه نفروختيم.
ربيعي در ادامه صحبت هايش افزود: بنابراين بحث به اينجا مي رسد که ديدگاه صنعت نفت بايد عوض شده و تبديل به صنعت تجارت نفت شود. اين موضوع هم عملي نخواهد شد مگر اينکه مديران غير مهندس هم به مجموعه نفتي کشور ورود پيدا کنند وگرنه هيچکس قادر نيست از بيرو اين زاويه ديد را تغيير دهد.
اين کارشناس بورس انرژي تاکيد کرد: اگر در اين مقطع تغييري حاصل شود که مي توان اميدوارد بود وگرنه همين داستان ادامه خواهد داشت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن