تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821033071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ام اس کمبود دارويي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۴ (۱۷:۵۶ب.ظ)
ام اس کمبود دارويي ندارد موج - مدير کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بيان اينکه در حوزه دارو کمبود پايداري نداريم، گفت: در اين حوزه 30 قلم کمبود دارويي داريم که به صورت ماهانه متفاوت است و به سرعت برطرف مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي پيرصالحي در حاشيه پنجمين کنگره تخصصي استانداردهاي تجهيزات پزشکي و مواد حوزه کنترل عفونت و استرليزاسيون با حضور در جمع خبرنگاران با بيان اينکه در زمينه عفونت‌ها ما بيشتر روي بحث کيفيت داروها و نحوه مصرف اظهار نظر مي‌کنيم. تصور مي‌شود که مصرف دارو در ايران بالا است؛ اما اين در حالي است که ما در اکثر حوزه‌هاي دارو کاهش مصرف را داريم، اما در حوزه آنتي بيوتيک‌ها مصرف ما بالا است. اميدواريم مصرف دارو را در حوزه‌هايي مانند آنتي بيوتيک‌ها کاهش داده و در مقابل آنرا در برخي حوزه‌ها مانند ديابت افزايش دهيم.
وي مصرف دارو را در کشور به طور متوسط 54 دلار دانست و گفت: اين ميزان در مقايسه با نرم جهاني که 120 دلار است، پايين است؛ اما در آنتي بيوتيک‌ها نسبت به کشورهاي ديگر مصرفمان بالاتر از نرم جهاني است.
وي در پاسخ به سوالي درباره موضوع خمير مرغ گفت: واقعيت اين است که استفاده از خمير مرغ از نظر سازمان غذا و دارو مجاز نيست و بايد از گوشت مرغ به جاي آن استفاده کنند.
پيرصالحي در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره کمبود داروهاي خاص گفت: ما امروز کمبود داروي خاص نداريم و 30 قلم کمبود دارويي داريم که ماهانه متفاوت است و به سرعت برطرف مي‌شود. بنابراين کمبود پايداري در اين زمينه نداريم.
وي درباره داروهاي ام اس نيز گفت: عمده داروهاي ام اس توليد داخل و با پوشش بيمه‌اي بيش از 95 درصد هستند، اما محدوديت‌هايي را براي واردات در اين زمينه داريم. اين در حالي است که کمبود هيچ داروي ام اسي در کشور وجود ندارد و موضوع اختلاف قيمت داروهاي ام اس وارداتي با داروهاي ام اس توليد داخل است.
پيرصالحي تاکيد کرد: از نظر کيفيت بايد بگويم در زمينه داروهاي ام اس صادرات بين‌المللي داريم.

هيچ نقطه‌اي از کشور کمبود داروخانه ندارد
وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره کمبود داروخانه در کشور گفت:‌ در ايران طبق آيين نامه به ازاي هر 5000 نفر در شهرهاي بالاي يک ميليون نفر و به ازاي هر 6000 نفر در شهرهاي کوچک يک داروخانه وجود دارد و اين استاندارد کشور ماست؛ چرا که ما با محدوديت‌هاي فاصله‌اي و جمعيتي مواجهيم. امروز در هيچ کجاي کشور کمبود داروخانه نيست و اين در حالي است که همه جا با اعتراض داروخانه‌ها مواجهيم که مي‌گويند چرا داروخانه زياد است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن