تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805188296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست مشترک وزير ارشاد و رئيس سازمان محيط زيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۵۱ب.ظ)
با موضوع جشنواره بين المللي فيلم سبز؛ نشست مشترک وزير ارشاد و رئيس سازمان محيط زيست موج - نشست مشترک وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به منظور هم انديشي براي برگزاري هر چه بهتر پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد، ضمن ابراز خرسندي از احياي جشنواره بين المللي فيلم سبز پس از يک دهه وقفه گفت: بي شک محيط زيست مسأله و دغدغه اي جهاني است و از همين رو ضرورت دارد، اين مهم در سطح ملي نيز در همه ابعاد مورد حمايت و توجه قرار گيرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به سهم قابل توجه فعاليت‌هاي سبز مبتني بر اقتصاد خلاق و اقتصاد فرهنگ و هنر در توليد ناخالص ملي کشورها، خاطرنشان کرد: از جمله تکاليف ما تشويق و حمايت از کليه فعاليت‌هاي علمي و کاربردي در اين زمينه است.

وزارت ارشاد خود را مکلف به حمايت از فعاليت‌هاي محيط زيستي مي‌داند
وي افزود: حمايت و پشتيباني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از توليد و ساخت فيلم، موسيقي، کتاب و هنرهاي تجسمي علاوه بر جنبه فرهنگي و هنري، جنبه اقتصاد سبز و مشاغل غيرآلاينده محيط زيست را نيز در بر مي‌گيرد.
جنتي حفظ محيط زيست را وظيفه همگاني دانست و اظهار کرد: هر کس در هر جايگاه و موقعيتي مکلف به تلاش براي حفظ محيط زيست است و وزارت ارشاد نيز موظف به حمايت از هر نوع فعاليت محيط زيستي از جمله چاپ و نشر نشريات و کتب با مضمون محيط زيست يا اجرا و نمايش تئاتر و فيلم در اين زمينه است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره اي هم به اهميت جشنواره بين المللي فيلم سبز داشت و تاکيد کرد: جشنواره فيلم سبز براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از همان اهميتي برخوردار است که جشنواره‌هاي فجر و حقيقت برخوردار هستند.

جشنواره بين المللي فيلم سبز فرصتي نو براي توسعه صلح و دوستي در منطقه و جهان
بنابراين گزارش، معصومه ابتکار ضمن ابراز خرسندي از احياي مجدد جشنواره بين المللي فيلم سبز پس از ده سال خاموشي، گفت: با توجه به چالش ها و مشکلاتي که در ابعاد مختلف حوزه محيط زيست، بهره مندي از عرصه هنر براي فرهنگ سازي و بيدارسازي در عرصه محيط زيست بسيار مهم است.
معاون رئيس جمهور ادامه داد: همزمان با فعاليت دولت‌هاي هفتم و هشتم، چهار نوبت جشنواره دو سالانه فيلم سبز برگزار شد که استقبال بسيار خوب ملي و بين المللي از اين جشنواره منجر به آن شد که در دوره چهارم، فيلم‌هاي جشنواره در 1100 نقطه کشور به نمايش درآمد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با يادآوري شرايط جنگ و خشونت در منطقه، برگزاري جشنواره بين المللي فيلم سبز در ايران را نشان دهنده رويکرد جهاني و مثبت کشور و حاوي پيام صلح به دنيا دانست و اظهار کرد: اين جشنواره يکي از راه‌هاي مهم ورود ايران به عرصه‌هاي بين المللي هنر خواهد بود.

هنر و محيط زيست محصور شدني نيست
وي ضمن تاکيد بر فرامرزي و فرامليتي بودن محيط زيست، تصريح کرد: هنر و محيط زيست از جمله موضوعاتي که در قالب هيچ مرز و زباني محصور نمي‌شود و به همين دليل جشنواره بين المللي فيلم سبز مي‌تواند فرصتي بي بديل براي ايران باشد.
ابتکار افزود: حمايت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از برگزاري پنجمين دوره جشنواره بين المللي فيلم سبز، موقعيتي براي ظهور و نمايش استعداد هنرمندان کشور و ارسال پيام صلح و دوستي و فرهنگ ايرانيان به جهان به وجود خواهد آورد.
معاون رئيس جمهور اشاره اي هم به ابلاغ سياست‌هاي کلي محيط زيست توسط مقام معظم رهبري داشت و خاطرنشان کرد: حمايت‌هاي ايشان و نگاه و عزم رئيس جمهور و مجموعه دولت نويدبخش روزهاي خوب براي محيط زيست ايران است.
ابتکار ضمن تقدير از همکاري ارزنده وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مجموعه همکاران وي براي برگزاري اين جشنواره، ابراز اميدواري کرد: اجراي جشنواره فيلم سبز با رعايت کليه استانداردها و شاخص ها و حفظشان فرهنگي و محيط زيستي کشور، منجر به بسط و توسعه همکاري‌هاي دو مجموعه در زمينه‌هاي مختلف شود.

جشنواره بين المللي فيلم سبز نشان دهنده نگراني ايران براي محيط زيست منطقه است
حجت الله ايوبي، معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، نيز ضمن ابراز خرسندي از حضور عوامل قوي و پرتوان هنري در کادر فني و اجرايي پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز، گفت: برگزاري اين جشنواره مي‌تواند يک برند جهاني براي کشور به همراه داشته باشد.
وي افزود: در حالي که کشورهاي منطقه درگير تروريسم، جنگ و خشونت هستند، برگزاري جشنواره اي با اين اهداف يک اتقاق بزرگ براي ايران و منطقه است.
معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزاري جشنواره بين المللي فيلم سبز با مضمون محيط زيست را نشان دهنده نگراني و تلاش ايران براي حفظ محيط زيست منطقه در کنار محيط زيست کشور دانست.

جشنواره فيلم سبز، مسووليتي است که هنرمندان در قبال محيط زيست احساس مي‌کنند
فرهاد توحيدي دبير پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبزنيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از حضور عوامل اجراي اين جشنواره در خانه اصلي هنر و هنرمندان، گفت: سابقه و کارنامه تيم اجرايي و هنري و اعضاي شوراي سياست گذاري جشنواره فيلم سبز، نشان دهنده مسووليتي است که هنرمندان در قبال محيط زيست براي خود قائل شده‌اند.
وي ضمن تقدير از خدمات وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه اقتصاد هنر، نظريه پردازي آن و به کار گماردن گروهي کارشناس براي پرداختن به مقوله علمي اين حوزه، گفت: نخستين بار پس از تحليل‌هاي شما، توجه و نگاه اهالي هنر به اين حوزه جذب شد و اين موضوع بسيار مهمي است.
حجت الله ايوبي، معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، فريد فرخنده کيش، مدير عامل انجمن سينماي جوان ايران، مهناز مظاهري، رئيس شوراي سياست گذاري پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز، فرهاد توحيدي دبير پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز، مهدي توحيدپور دبير اجرايي پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز، امير عابدي، جعفر صانعي مقدم، محسن هاشمي و غلامرضا کاظمي دينان از ديگر حاضران در اين نشست بودند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن