تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798920038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تربيت مبلغ بايد اساس فعاليت حوزه علميه خواهران باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۱ب.ظ)
آيت الله العظمي سبحاني: تربيت مبلغ بايد اساس فعاليت حوزه علميه خواهران باشد موج - قم - آيت الله العظمي سبحاني گفت: تربيت مبلغ بايد اساس فعاليت حوزه علميه خواهران باشد نه تربيت مجتهد. نسبت اهميت تربيت مبلغ در حوزه علميه خواهران نسبت به تربيت مجتهد 95 به 5 درصد است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم به نقل از مركز خبر حوزه، آيت الله العظمي سبحاني در دوازدهمين اجلاس مديران واحدهاي آموزشي حوزه علميه خواهران گفت: در نظام پهلوي اجازه برگزاري همايش هايي که طلاب در آن به سخن بپردازند داده نمي شد، ولي پس از انقلاب، خداوند در عرصه هاي مختلف اين فرصت را در اختيار روحانيت قرار داد.
وي گفت: مديران در اجراي فعاليت ها، بايد فن واحدي داشته باشند؛ مديران بايد يک کار داشته باشند و اگر مديران حوزوي مي خواهند در کار خود موفق باشند، نمي توانند چند شغل را همزمان با هم انجام دهند.
اين مرجع تقليد خاطرنشان کرد: مديران بايد داراي سعه صدر باشند و عجول و پرخاشگر نباشد؛ بايد چنان سعه صدري داشته باشند که اگر حتي توهين هم شنيدند از اين ميوه تلخ، شيريني بچينند؛ اگر مدير به خاطر يک ناهماهنگي در مدرسه عصبي شود، نمي تواند موفق باشد.
وي گفت: مردي به خدمت امام حسن(ع) رسيد و شروع به فحاشي کرد و امام حسن(ع) در پايان به او فرمودند، اگر مشکل و گرفتاري داري براي تو حل مي کنم که با اين کار، طرف مقابل کاملا از موضع خود کوتاه آمد و از علاقه مندان آن حضرت شد.
آيت الله العظمي سبحاني گفت: دختر شعيب پيامبر(ع) در قرآن ملاک بعدي مدير را بيان کرده است که اين دو شرط، قوت و امانت است؛ مدير ضعيف و ناتوان و بيمار و خيانت کار نمي تواند مدير باشد.
وي گفت: يکي از خصوصيات مدير امانت است که تنها در امانت مالي نيست؛ بلکه امانت امور نيز در اين باب قرار مي گيرد؛ يعني يک مدير بايد اسرار مجموعه را در درون اين مجموعه نگاه دارد و اين اسرار را براي ديگران بازگو نکنند.
اين مرجع تقليد خاطرنشان کرد: مديران حوزه علميه بايد اجازه ورود به طلابي که توان و هوش کافي براي طي مراحل درسي و روحي و اخلاقي حوزه را دارند بدهند؛ افرادي که وارد حوزه مي شوند بايد داراي اصالت باشند؛ نکته بعدي اين است که بايد گذشته تحصيلي و اخلاقي آنها را نيز در نظر بگيريم.
وي گفت: جامعه امروزه نيازمند افرادي هست که در خانواده هاي ما چشم ماهواره ها را کور کنند؛ متاسفانه امروزه با پول نفت کشورهاي اسلامي ماهواره هاي زيادي عليه تشيع راه اندازي کرده اند؛ ماهواره جبر زمان است و در اين زمينه بايد با علت بجنگيم نه با معلول؛ حوزه خود بايد داراي يک سخنگوي جهاني در اين زمينه باشد.
آيت الله العظمي سبحاني گفت: دشمنان در زمينه عاشورا و اربعين و بعثت و امامت به شدت تبليغ مي کنند و سعي مي کنند که اين معارف را در ديد مردم جهان تخريب کنند و در ذهن شيعيان نيز تشکيک ايجاد کنند.
وي با اشاره به پاسخ علماي حوزه نسبت به يک کتاب منحرف گفت: طلاب حوزه علميه خواهران بايد هر کدام يک مغز علمي باشند تا پاسخ اين شبهات داده شود؛ تربيت مبلغ، بايد اساس فعاليت حوزه علميه خواهران باشد نه تربيت مجتهد؛ نسبت اهميت تربيت مبلغ در حوزه علميه خواهران نسبت به تربيت مجتهد، 95 به 5 درصد است.
اين مرجع تقليد خاطرنشان کرد: در تدريس عقايد کتابي به نام منشور عقايد اماميه نوشته ام که 150 اصل است و به زبان انگليسي و فارسي و عربي و... موجود است که در اين حوزه بايد اين کتاب تدريس شود زيرا اين کتاب براي روز نوشته شده است.
وي گفت: 15 درس در زمينه وهابيت با عکس و صوت از بنده کار و توليد شده است که مي توان از اين مجموعه کامل در خصوص مباحث مرتبط با وهابيت استفاده کرد؛ امروز آنها دشمن انسانيت هستند که هر بار به يک نام فعاليت مي کنند.
آيت الله العظمي سبحاني گفت: در جنگ صفين فردي نزد امام علي(ع) آمد و گفت که خلفاي قبلي شما را از جايگاه خود پايين آوردند و حضرت بيان کردند که اين حرف ها را رها کن، زيرا امروز مساله ما مساله معاويه است نه گذشته، امروز ما نيز بايد به آسيب مهم تر بپردازيم و آن را از بين ببريم؛ امروز اسلام ستيزي در غرب شروع شده است و از حربه رفتار دشمن شادکن داعش استفاده مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن