تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798663054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت ما از احمدی‌نژاد در شرایط نابسامان سیاسی بود/ دولت‌ها با به به و چَه چَه می‌آیند و جور دیگر می‌روند/ احزاب؛ حلقه مفقود انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حمایت ما از احمدی‌نژاد در شرایط نابسامان سیاسی بود/ دولت‌ها با "به به و چَه چَه " می‌آیند و جور دیگر می‌روند/ احزاب؛ حلقه مفقود انتخابات
"حمایت ما از احمدی‌نژاد در شرایط نابسامان سیاسی بود"، "دولت‌ها با به به و چَه چَه می‌آیند و جور دیگر می‌روند"، "احزاب حلقه مفقود انتخابات"؛ اینها شاه‌بیت‌های گفت‌وگوی باشگاه خبرنگاران جوان با رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی است.
"حمایت ما از احمدی‌نژاد در شرایط نابسامان سیاسی بود"، "دولت‌ها با به به و چَه چَه می‌آیند و جور دیگر می‌روند"، "احزاب حلقه مفقود انتخابات"؛ اینها شاه‌بیت‌های مصاحبه یک ساعته باشگاه خبرنگاران جوان با حسن بیادی رئیس ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی است.

حسن بیادی عضو شورای شهر تهران، مدرک کارشناسی ارشد صنایع دارد و عضو شورای اسلامی دوم و سوم شهر تهران نیز بوده است. وی در دورهٔ اول کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۳۸۴ از وی حمایت کرد، اما بعد از به قدرت رسیدن احمدی‌نژاد سیاست‌های راهبردی او را مغایر با اهداف اولیه دانست و به انتقاد از سیاست‌های او پرداخت. بیادی در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ به جبهه ایستادگی و محسن رضایی پیوست. محسن رضایی هم طی حکمی بیادی را به عنوان مشاور انتخاباتی خود در امور شوراها و مدیریت شهری برگزید.
 
 آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفت‌وگوی یک ساعته ما با حسن بیادی است:
 
 * باشگاه خبرنگاران جوان: آقای بیادی، از نگاه شما جایگاه خانه احزاب در صحنه احزاب کشور چگونه است؛ نگاه به این جایگاه نگاه به یک نهاد عادی است یا یک نهاد تاثیر گذار؟

متاسفانه احزاب در جامعه ما کارکرد خاصی ندارند و خانه احزاب تنها یک نماد است چرا که ساختار اجرایی کشور ما پارلمانی نیست که حزب در آن دخیل باشد، بنابراین در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر احزاب نقشی ندارند، برگزاری انتخابات همخوانی با قانون احزاب ندارد و آنچه که در زمان انتخابات شکل می‌گیرد تنها به نام احزاب است اما در اصل به صورت یک نوع باند البته با دید مثبت تشکیل می‌شوند و فعالیتهای انتخاباتی را هدایت می‌کنند.

کسانی که قوانینی را در رابطه با احزاب در مجلس پیشنهاد و یا تصویب می‌کنند باید خودشان هم حزبی باشند، متاسفانه در جامعه امروزی ما حزبی بودن همانند یک مسئله امنیتی تلقی می‌شود و موضوع پسندیده‌ای نیست، مثلا یک رئیس جمهور می‌آید و می‌گوید "از افتخارات من این است که حزبی عمل نکرده‌ام" در حالیکه اکنون جهان سومی‌ترین کشورهای دنیا هم  به سمت حزبی شدن رفته اند چرا که لازمه یک جامعه امروزی است؛ خوشبختانه قانون اساسی ما با ساختار پارلمانی در دستگاه اجرایی یک کشور هیچ منافاتی ندارد. معتقدم انتخاباتی مناسب کشور ماست که به صورت حزبی و پارلمانی برگزار شود.

در حال حاضر مردم در تشکیل دولت، مجلس و شورای شهرها دخل و تصرفی غیر از رای دادن ندارند و حتی نمی‌توانند پرسشگری‌ای داشته باشند مگر در موارد خاص؛ در حالیکه احزاب می‌توانند در امر مشارکت مردم نقش به سزایی داشته باشند. اگر سعی کنیم کار مردم را به خودشان واگذار کنیم قطعا می‌توانند یار نظام و دولت باشند.
 
امروز نام احزاب در کشور ما خصوصی به نظر می‌رسد اما دولت بر 70 درصد آنها حاکم است، خانه احزاب نیز همانند سایر اصناف یک نوع صنف است البته از نوع سیاسی که قطعا می‌تواند موفق باشد.
 


حمایت ما از




* باشگاه خبرنگاران جوان: فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را چگونه می‌بینید و پس از انتخابات فضای مجلس را به کدام سمت پیش بینی می‌کنید؟
 
مردم ما به طور واقعی به نظام و مقام معظم رهبری و قانون اساسی علاقه‌مند هستند چرا که  برای این نظام و انقلاب خون داده‌اند و همیشه در بدترین شرایط کمک کرده‌اند، اگر می‌بینید به پای صندق‌های رای می‌آیند به خاطر عملکرد احزاب و دولت ها نیست بلکه به خاطر عملکرد صحیح رهبری و دوستداران واقعی نظام است اگرچه برخی از مسئولین باز هم پاسخگوی محبت‌ها و تلاشهای مردم نیستند و بعضا کسانی که باید بسترهای لازم را برای حضور مردم فراهم کنند متاسفانه از نجابت مردم سوء استفاده می‌کنند.
 
بنابراین فکر می کنم مردم به کسانی که میانه‌رو  و دارای حُسن شهرت و از افراط به دور هستند رای خواهند داد؛  که البته بخش دیگری هم بستگی به تبلیغات رسانه ها دارد.
 
* باشگاه خبرنگاران جوان: آقای بیادی پس از بازگشت محسن رضایی به سپاه، موضوع لیدری جبهه ایستادگی مجددا مطرح شد، شما از رایزنی با آقایان قالیباف و لاریجانی در این باره خبر داده بودید، کار به کجا انجامید؟
 
آقای رضایی همان موقع در جبهه ایستادگی همراه ما بود و البته در حال حاضر اگر کمکی بخواهیم کوتاهی نمی‌کند و فکر نمی کنم هیچ گروهی  از راهنمایی های وی  محروم باشد؛  محسن رضایی تفکراتی داشت که با ما هماهنگ بود و ما هم سعی می کردیم از پشتیبانی‌های مستقیم وی بهره مند شویم اما از زمانی که رضایی به سپاه بازگشت و همچنین به دلیل وجود یکسری ممنوعیت‌ها که افراد نظامی در رابطه با فعالیت در احزاب دارند، نتوانست با ما همکاری داشته باشد. 
 
* باشگاه خبرنگاران جوان: جبهه ایستادگی مجددا در زمان انتخابات فعال شده است درحالیکه پیش از این حضوری فعال نداشت، چرا این جبهه در سایه فعالیت می کند؟
 
جلسات ما در برخی مقاطع ضعف داشته اما هیچگاه تعطیل نشده است، البته همه احزاب اینطور هستند چون همانطور که در ابتدا هم مطرح شد، احزاب در کشور ما کارکرد مثبتی ندارند و اصولا در انتخابات‌ها نمود پیدا می کنند،  جبهه ایستادگی هم از این قضیه مستثنا نیست.

اخیرا جبهه ایستادگی جلسات خود را با قوت آغاز کرده است و بصورت هفتگی جلسات خود را برگزار می کند، در این جلسات شاخص‌های افرادی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند مشخص شده است. ما سعی کرده ایم مشی اعتدال را حفظ کنیم و اگر جبهه‌های سیاسی تمایل داشته باشند قصد داریم یک شورای هماهنگی میان جبهه‌های سیاسی ایجاد کنیم چرا که شورای هماهنگی جبهه‌ها از تشتت جلوگیری می کند.
 
 
* باشگاه خبرنگاران جوان: شما رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی هستید. چه اقداماتی را در جهت همگرایی اصولگرایان و رایزنی‌های انتخاباتی انجام داده‌اید؟
 
یکی از اقدامات ما برای وحدت در انتخابات، ایجاد یک شورای هماهنگی در جبهه‌های سیاسی است؛ تعداد احزاب زیاد است و اگر "منیت‌ها" از بین برود و بتوان یک شورا ایجاد کرد و  همچنین گفتمان‌ها با مردم افزایش یابد، حتما موفق‌تر خواهیم شد.

در حال حاضر نیز  این شورای هماهنگی جبهه سیاسی مشخص شده است اما هنوز به موفقیت واقعی نرسیده‌ایم البته در رابطه با شناسایی افراد در استانها در حال تقویت خودمان در استانها هستیم، فکر می کنم در 15 الی 20 استان قوی باشیم و در بقیه استانها ضعف داشته باشیم که سعی می‌کنیم آن را برطرف کنیم. مهمترین هدف جبهه ایستادگی شرکت گسترده مردم در انتخابات و پایین آوردن آسیب‌ها و تنش‌های انتخابات است.
 
* باشگاه خبرنگاران جوان: آقای بیادی لطفا درباره برنامه‌های جمعیت آبادگران جوان هم توضیح دهید.
 
جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی متشکل از نخبگان سیاسی و جوانانی است که پس از شکل‌گیری دولت احمدی نژاد تشکیل شد. جمعیت آبادگران همانند سایر احزاب در کشور فعالیتش را آغاز کرده است اما ما تنها در 10 استان فعالیت داشته ایم، ولی در همین مقیاس هم موفقیت‌هایی را کسب کرده ایم. ما 7 یا 8  نماینده  در مجلس داشته‌ایم اما سیاست حضورمان همیشه به صورت چراغ خاموش بوده و دلیل آن هم عدم وابستگی‌مان به قدرت و ثروت است.
 
* باشگاه خبرنگاران جوان: ائتلاف لاریجانی با طیف نزدیک به روحانی در انتخابات آینده را چگونه می‌بینید؟
 
هر نوع ائتلافی که برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی  و به دور از هرنوع شیطنت و تشتتی باشد، پسندیده است و فرقی نمی کند در کدام جریان سیاسی کشور اتفاق افتد چرا که نظام جمهوری اسلامی متعلق به همه گروهها و احزاب است.
 

 
حمایت ما از



* باشگاه خبرنگاران جوان: وضعیت جریان مقابل شما چگونه است؟
 
ما جریان مقابلمان را دشمن نمی بینیم، مقام معظم رهبری بعد از انتخابات این نکته را متذکر شدند و فرمودند که "بعد از انتخابات و رقابت‌ها باید رفاقت‌ حاکم شود حتی در تشکیل دولت‌ها".
 
آنچه مسلم است اینکه نباید انقدر کاستی‌ها را تکرار کنیم و اگر هم انتقادی هست باید سازنده بوده و تخریبی نباشد ؛ باید روحیه تخریبی را از خودمان خارج کنیم تا بتوانیم کشورمان را که به برکت خون شهدا به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است، در دنیا مطرح کنیم و این الگو صادر شود.
 
 * باشگاه خبرنگاران جوان: آقای بیادی، چرا اصولگرایان به سمت شخصیتی مانند احمدی نژاد رفتند؟ ایا در این جریان نامزدی بهتر از وی وجود نداشت؟
 
سال 82 که احمدی نژاد به عنوان شهردار انتخاب شد چند گروهی با هم تشکیل شدند و حدود 300 نفر را  از بین خودشان انتخاب کردند که بعدها از میان این افراد، 15 نفر از چهره‌های جدید به میدان آمدند.
 
زمانی وارد انتخابات شورای شهر شدیم که متاسفانه تحصن در مجلس و تکرار استعفاهای استانداران، وزرا و یا معاونین آنها را شاهد بودیم، همچنین شورای شهر اول منحل و یک نابسامانی اجتماعی حاکم شده بود. بنابراین ما به جریان انتخابات ورود کردیم و چون می‌خواستیم یک چهره جدید ارائه دهیم لذا احمدی‌نژاد بر اساس آرا انتخاب شد. البته چهره‌های سیاسی دیگری هم وجود داشتند اما این افراد حاضر نبودند آن موقع خودشان را مطرح کنند و حتی تمایلی برای شرکت در شورای شهر هم نداشتند چراکه این نابسامانی در آنها اثر کرده بود.
 
آن انتخابات یک انتخابات ویژه بود و خوشبختانه در مدت بسیار کوتاه یعنی در حدود شش ماه برنامه های انتخاباتی که از قبل تهیه شده بود، اجرایی شد و آرامش به کشور بازگشت اما بعد از انتخابات اعضای شورای شهر عمداً با احمدی‌نژاد به دلیل زاویه گرفتن وی با تفکرات شورا همکاری نکردند. برخی از ما هم تصمیم گرفتیم که با وی همکاری نکنیم البته بسیاری از کسانی که مثل من در انتخابات با احمدی نژاد بوده‌اند قبل از تنفیذ وی از سوی  مقام معظم رهبری از او جدا شدیم که دلیل آن هم ورود افرادی از طریق سازمان‌های غیر رسمی به دولت و این نوع پست و مقام گرفتنها بود.
 
* باشگاه خبرنگاران جوان: با گذشت دو سال از مسئولیت دولت یازدهم عملکرد  این دولت در عرصه اقتصادی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 
این دولت همانند دولت‌های قبلی با " به به و چه چه" آمده است و فعالیت می کند. متاسفانه در کشور ما دولتها به اندازه زمان آغاز بکارشان محبوب باقی نمی مانند، که این موضوع برای مردم یک سوال است که چرا یک دولتی با "به به" می آید و با جملات دیگر خداحافظی می‌کند و می رود. متاسفانه هر دولتی که بر سر کار می‌آید ابتدا دولت قبلی را نقد  و کارهای آن را تخریب می‌کند و سپس کارها را از صفر آغاز می‌کند؛ این نقصی است که در همه دولتها وجود داشته و در این دولت هم وجود دارد. لذا ما باید تفکر تخریبی را تغییر دهیم و اگر چشم‌اندازی وجود داشته باشد باید به آن به صورت ملی نگاه کنیم .
 
در حال حاضر سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است و مردم باید اجرایی شدن این سیاستها را احساس کنند اما متاسفانه کسی به دنبال اجرای واقعی آن نیست. البته در اجرای اقتصاد مقاومتی تنها دولت پاسخگو نیست بلکه سایر سازمانها نیز باید کمک کنند و پاسخگو باشند.
 
این دولت نسبت به دولت قبل به لحاظ اقتصادی هیچ پیشرفتی نداشته است اما حُسنی که داشته این است که نابسامانی های اقتصادی را کاهش داده است و آرامشی را ایجاد کرده است، مردم هم قبول کرده اند که بر اثر تحریم‌ها معضلاتی در اقتصاد وجود داشته و باید سعی کنند با دولت همکاری و این معضلات را رفع کنند.
 
بخش عمده نابسامانی‌های اقتصادی به دلیل برخی بی‌تدبیری‌ها در مدیریت است، 70 درصد مشکلاتی که باعث شده کارخانه‌ها تعطیل شوند به دلیل نابسامانی در مدیریت اجرایی و اقتصادی کشور است. مثلا بسیاری از نابسامانی‌هایی که در مسکن مهر وجود دارد بدلیل نابسامانی در مدیریت دریافت و پرداخت هزینه‌های آن است.
 
* باشگاه خبرنگاران جوان: وضعیت اقتصادی در دوران به اصطلاح پسابرجام را چگونه پیش بینی می‌کنید؟
 
متاسفانه تصمیم جدی برای برطرف کردن نابسامانی‌های مدیریتی وجود ندارد به همین دلیل فسادهای اقتصادی به وجود آمده است.  کشورهای جهان سومی به این نتیجه رسیدند که از مدیریتهای جزیره‌ای و امپراطوری فرار کنند و لذا همه به سمت مدیریت‌های یکپارچه روی می‌آورند. بنابراین تا زمانی که مدیریت‌ها یکپارچه نشود ما در دوران پسا تحریم هم مشکلات اقتصادی را خواهیم داشت.
 
* باشگاه خبرنگاران جوان: در صحبت‌هایتان به فساد اقتصادی اشاره کردید، در مورد عملکرد دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده بابک زنجانی صحبت بفرمایید؟
 
ما همیشه میگوییم فلانی انقدر وام گرفته و انقدر هم فساد کرده و باید محاکمه شود اما باید بررسی کنیم که چه کسی این پولها را در اختیار اینگونه افراد قرار داده است؟ اگر یک بانک خصوصی و یا دولتی  توانسته این پولها را در اختیار یک شخص قرار دهد سوال اینجاست که خود آن بانک این مقدار پول را از کجا اورده است؟  به نظر من به موازات محاکمه افرادی همچون بابک زنجانی پاسخ خواهی از این بانکها هم باید آغاز شود.
 
* باشگاه خبرنگاران جوان: عملکرد دولت در عرصه سیاست خارجی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 
مقام معظم رهبری در مسئله سیاست خارجی با درایت و هوشمندیشان که زبانزد دوست و دوشمن است، توانستند با یک مدیریت یکپارچه این موضوع را هدایت کنند. اگر دولت، مجلس و رهبری هرکدام کار خودشان را انجام می دادند حتما ما موفقیتی در این عرصه نداشتیم.
 
نتیجه مذاکرات ما با کشورهای عضو گروه 1+5 دو پیام را به همراه داشت؛ یکی اینکه ما پیروز شدیم و دیگر اینکه هم دنیا و هم ما باید به سمت اعتدال برویم.
 
* باشگاه خبرنگاران جوان: آیا دولت کارنامه درخشانی را در حمایت از محور مقاومت داشته است؟
 
نظام  جمهوری اسلامی ایران نظام  یکپارچه‌ای است که توسط مقام معظم رهبری اداره می‌شود؛ یکی از بسیجی‌هایمان "سید حسن نصرالله" است که یکی از شاگردان شهید چمران است. وی به عنوان شخص اول مقاومت حزب الله لبنان دفاع کننده خوبی است، قطعا همه دولتهای ما در حمایت از مقاومت موفق بودند. ما انقلابمان صادر شده است همانگونه که فرهنگمان صادر شده است.
 

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.






اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

بیادی: پراکندگی میان اصلاح‌طلبان شانس حضورشان را در مجلس کاهش داده است
رئیس و اعضای ستاد انتخابات جبهه ایستادگی مشخص شدند+ اسامی
برخی از جایگاه آیت‌الله مصباح سوءاستفاده می‌کنند/ اکثریت مجلس آینده به دست مستقلین می‌افتد
بیادی: دولت یازدهم در مسائل اقتصادی فرق چندانی با دولت قبل نداشته است





۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن