تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821104149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از ورود پیکر شهید رکن آبادی به تهران بازگشت سبکبار یک دیپلمات از آخرین ماموریت خود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از ورود پیکر شهید رکن آبادی به تهران
بازگشت سبکبار یک دیپلمات از آخرین ماموریت خود
دیپلمات شهید، حالا بعد از آخرین ماموریتش در مکه با سبکباری کامل، روی دوش همکاران و یاران خود راهی آرامگاهش می‌شود تا پس از سال‌ها مجاهدت در راه خدا، تنی بیاساید و روحش در کنار اولیای خدا به رضایت ابدی برسد.

خبرگزاری فارس: بازگشت سبکبار یک دیپلمات از آخرین ماموریت خود



به گزارش خبرگزاری فارس، ساعت 8 صبح است و قرار، به بدرقه مردی از دنیای فانی به دیار باقی، که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان او را بسیجی ممتاز نامید و مهمترین ویژگی‌اش فروتنی و خشوعی مثال‌زدنی‌، علیرغم مسئولیت‌های بزرگش. قرار است بر آمدن و تشیع دیپلماتی که از دوم مهر ماه برای عامه مردم نیز شناخته شد؛ وگرنه برای اهل سیاست از سال‌ها قبل و بخصوص دوران مسئولیتش در بیروت شناخته شده و به پاس خدمات فراوانش بارها از سوی مقامات ایرانی و لبنانی مورد ستایش قرار گرفته بود.


رکن آبادی در کنار مزار شهید رضوان فارس سرتیم حفاظت از سفارت ایران در بیروت که آبان ماه 92 به شهادت رسید امروز شهید دکتر غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان به خاک میهن بازمی‌گردد تا مورد استقبال خیل مردم، یاران و دوستان، دانشجویانش قرار و در جایی آرام گیرد که هر روز زائران زیادی دارد؛ یعنی امامزاده 5 تن که نوادگان چهارمین ستاره تابناک آسمان امامت هستند و بر بالای تپه‌ای در لویزان هر شب مانند زمردی زیبا می‌درخشد. طول مسیر خبرگزاری به فرودگاه مهرآباد در این فکرم که برخی آدمها در دوران زندگی‌شان چگونه می‌زیند که شایسته مرگی اینچنین می‌شوند و با شکوهی هر چه تمام‌تر دنیا را ترک می‌کنند. به فرودگاه که می‌رسیم، خیل خبرنگاران، مسئولان و خانواده‌هایشان بار دیگر بزرگی این مرد را به رخم می‌کشد. قرار است ساعت 9 صبح شهید رکن‌آبادی روی دوش منتظران به سمت نماز جمعه و بعد محل دفن راهی‌ شود.


پدر و برادر شهید رکن آبادی   منتظر زمان ورود هستیم که پدر و برادر شهید به جمع خبرنگاران آمده و پدر درباره خصائل نیکوی شهید و برادر درباره پیگیری‌های حقوقی و قضایی پرونده سخنانی می‌گویند. هنوز گرم صحبت‌های این پدر و پسر هستیم که سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم، فعالیت‌ها و پیگیری‌های سازمان حج و زیارت در این خصوص را به خبرنگاران گزارش می‌دهد. حسین جابر انصاری سخنگوی وزارت خارجه چهارمین حاضر این جمع می‌شود که مدت طولانی‌تری در بین خبرنگاران است. خبرنگاران می‌خواهند از هر دری سخنی بگویند که با یادآوری جابر انصاری روبرو می‌شوند که «سوالات متفرقه برای بعد». پس از جابر انصاری، حسین امیرعبداللهیان معاون خاورمیانه‌ای وزیر به جمع خبرنگاران می‌آید تا علاوه به صحبت در خصوص دیپلمات شهید، درباره نشست سوریه و نیز اقدام ترکیه در هدف قرار دادن هواپیمای روسی صحبت کند که ضمن اعلام دیدار جبیر و ظریف وزرای خارجه ایرانی و سعودی در حاشیه نشست وین، حادثه سقوط جنگنده روسی را نیز به شکلی تلویحی و دیپلماتیک محکوم می‌کند.

مدتی که می‌گذرد، اعلام می‌کنند، پیکر شهید رکن‌آبادی در محوطه بیرونی فرودگاه آماده تشیع است و از خبرنگاران، مقامات و خانواده‌های آنها می‌خواهند که به محوطه بروند.


مادر شهید رکن آبادی مارش نظامی به صدا درمی‌آید و حاضران ایستاده، نظاره‌گر تابوتی می‌شوند که مردی بزرگ و دیپلماتی با اخلاص در آن آرمیده است. شانه‌ها شروع به لرزیدن می‌کند و قطرات اشک از گونه‌ها جاری می‌شود. بانوان جمع بی‌هیچ مقدمه‌ای اشک‌هایشان را آشکار می‌کنند و برای مردها کمی زمان لازم است. حسرت نگاه برخی دوستان قدیمی شهید، دلت را تکان می‌دهد. تابوت از روی نشانه‌ها به زمین می‌آید تا دوستان و بستگان با آن خلوت کنند و آخرین خداحافظی‌ها را داشته باشند.

حالا همه اطرافیان بی‌تکلف‌تر، آسمان چشمشان را بارانی می‌کنند و ناله‌ها را می‌توان واضح‌تر از صدای مارش شنید. از دل جمع، صدای حزین زنی، «لعنت به آل سعود» را به گوش داغداران می‌رساند و جمع نیز همراه می‌شود. دوباره تابوت روی شانه‌ها می‌رود تا به سمت آمبولانس و بعد نماز جمعه راهی شود. در این جمع، دوستان و فعالان در حوزه لبنان و سوریه هم حاضرند؛ حالشان را که می‌پرسی گرفته است از رفتن این مرد. غیبت امروز وزیر خارجه سوال بسیاری از خبرنگاران بود که سخنگوی وزیر، دلیل آن را نبود ظریف در تهران عنوان کرد. دیپلمات شهید حالا بعد از آخرین ماموریتش در مکه با سبکباری کامل، اما بدون حضور فرمانده، روی دوش همکاران و یاران راهی آرامگاهش می‌شود تا پس از سال‌ها مجاهدت در راه خدا، تنی بیاساید و روحش در کنار اولیای خدا به رضایت ابدی برسد و «عندربهم یرزقون» شود و به قول «روح الله کبیر»، ما چه می‌دانیم «عند ربهم» چیست که «یرزقونش» چه باشد. گزارش از علی حیدری انتهای پیام/

http://fna.ir/ETUP3F





94/09/06 - 13:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن