تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805517270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مداخله جويي آمريکا به درياي چين جنوبي هم رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۵۱ب.ظ)
مداخله جويي آمريکا به درياي چين جنوبي هم رسيد موج- تحولات اخير درياي چين جنوبي به يکي از مسائل مهم محافل بين المللي تبديل شده و به ويژه روابط پکن- واشنگتن را تحت تأثير قرار داده است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، طي ماه هاي اخير به دليل ساخت و سازهاي چين در درياي چين جنوبي اختلافات اين کشور با کشورهاي مختلف از جمله برونئي، مالزي، فيليپين، تايوان و ويتنام افزايش يافت. همچنين ايالات متحده نيز با حمايت از کشورهاي مقابل پکن به اختلافات در اين دريا دامن زد و با اعزام کشتي ها و هواپيماهاي جنگي به مقابله با چين پرداخت. در ادامه سياست هاي مداخله جويانه ايالات متحده در درياي چين جنوبي، اخيراً اوباما از همکاري نزديک با کشورهاي مدعي در اين دريا در مقابل پکن خبر داد.
مواضع واشنگتن در برابر مسائل درياي چين جنوبي ضد و نقيض است و در شرايطي که ايالات متحده اخيراً کشتي ها و هواپيماهاي جنگي خود را به اين دريا اعزام کرد، از کشورهاي درگير خواست که از نظامي گري پرهيز کنند. اوباما در نشست رهبران انجمن جنوب شرق آسيا (آسه آن) توضيح داد: لازم است که کشورهاي درگير در درياي چين جنوبي ضمن توقف ساخت و ساز در اين دريا از نظامي گري در آن جلوگيري کنند.
اظهارات اوباما بي جواب نماند و به سرعت مقامات پکن به خواسته وي پاسخ دادند، ليو ژن مين، معاون وزير امور خارجه چين طي يک کنفرانس خبري در کوالالامپور اعلام کرد؛ پکن حاضر نيست ساخت و ساز در جزاير درياي چين جنوبي را متوقف کند.
معاون وزير امور خارجه چين در پاسخ به درخواست ايالات متحده مبني بر توقف ساخت و سازها در درياي چين جنوبي تصريح کرد: پکن قصد ندارد ساخت تجهيزات نظامي و غير نظامي خود را در جزاير مصنوعي اين کشور در درياي چين جنوبي متوقف کند. وي ادامه داد: ساخت و نگهداري تأسيسات نظامي پکن در درياي چين جنوبي به منظور دفاع از حاکميت ملي چين لازم است.
ژن مين گفت: پکن برنامه ريزي هاي لازم را براي گسترش و ارتقاي امکانات غير نظامي در جزاير مصنوعي اين کشور در درياي چين جنوبي انجام داده است و اقدامات چين در درياي چين جنوبي به منظور ارائه خدمات بهتر به کشتي هاي تجاري و ماهيگيران و ارائه خدمات عمومي با کيفيت بالاتر انجام مي شود.
معاون وزير امور خارجه چين گفت: ايالات متحده کشتي هاي نظامي خود را به داخل محدوده 12 مايل دريايي جزاير و صخره هاي چين اعزام کرده و اين موضوع نقض حاکميت ملي چين در محدوده آب هاي داخلي پکن است.
اقدامات ايالات متحده آمريکا در ارتباط با درياي چين جنوبي به نظامي گري در اين منطقه دامن زده است، به طوري که بنينو آکينو، رئيس جمهور مالزي در ديدار با شينزو آبه، نخست وزير ژاپن اعزام کشتي هاي جنگي بيشتري را به درياي چين جنوبي توسط توکيو خواستار شد.مانيل خواستار اعزام هواپيماهاي TC-90 و زيردريايي هاي P3-C به منظور گشت زني به درياي چين جنوبي است.
وو شنگلي، فرمانده نيروي دريايي ارتش آزادي بخش خلق چين در پاسخ به تحريکات ايالات متحده در درياي مورد بحث اعلام کرد که تا کنون پکن خويشتن داري زيادي در موضوع درياي چين جنوبي نشان داده و احتمال پاسخگويي به نقض مکرر حاکميت چين در اين دريا وجود دارد.
شنگلي ادامه داد:در صورت اعمال اقدامات تحريک آميز از سوي واشنگتن، پکن توانايي لازم براي دفاع از حاکميت ملي و امنيت خود را دارد. همزمان با اظهارات وو، نيروي دريايي ايالات متحده يک رزمايش دريايي را در درياي چين جنوبي با حضور زيردريايي ها، کشتي هاي جنگي و هليکوپترهاي نظامي برگزار کرد.
همان طور که گفته شد، باراک اوباما در ادامه سياست هاي مداخله جويانه در درياي چين جنوبي از کشورهاي مدعي در مقابل پکن حمايت کرد. يکي از نمونه هاي بارز طرفداري واشنگتن از کشورهاي مدعي در درياي چين جنوبي در مقابل پکن، توافقات صورت گرفته ميان باراک اوباما و نخست وزير ژاپن است. شينزو آبه، نخست وزير ژاپن در ديدار با باراک اوباما، رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا درباره اعزام نيروهاي نظامي ژاپن به درياي چين جنوبي موافقت کردند.
هنگ لي، سخنگوي وزارت امور خارجه چين اعلام کرد نيروهاي امنيتي چين در درياي چين جنوبي در مقابل تحرکات احتمالي ژاپن به حالت آماده باش درآمده است. موضع چين در شرايطي مطرح شد که لي طي يک کنفرانس مطبوعاتي اعلام کرد: چين به آزادي کشتيراني در درياي چين جنوبي بر اساس قوانين بين المللي احترام مي گذارد، امّا؛ با وجود پذيرش قوانين بين المللي درباره درياها از سوي پکن، چين به شدت در برابر هر کشوري که بخواهد از آزادي کشتيراني و هواپيمايي در اين دريا سوء استفاده کند، مي ايستد.
مسائل مربوط به درياي چين جنوبي به يکي از مسائل مهم شرق آسيا تبديل شده است، به طوريکه نشست کشورهاي جنوب شرق آسيا (آسه آن) به طور کامل تحت تأثير آن بود. همچنين مقامات کشورهاي مختلف نيز در ديدار با يکديگر درباره اين موضوع گفتگو مي کنند، مثلاً؛ فوميو کيشيدا وزير امور خارجه ژاپن با جولي بيشاپ وزير امور خارجه استراليا و ژنرال ناکاتاني وزير دفاع ژاپن با ماريز پين همتاي استراليايي خود در سيدني ديدار و درباره درياي چين جنوبي گفتگو کردند.
مقامات توکيو و کانبرا تصريح کردند در شرايط فعلي و با توجه به تنش هاي رو به رشد موجود در درياي چين جنوبي لازم است که کشورها خويشتن داري بيشتري از خودشان نشان دهند. وزراي امور خارجه و دفاع ژاپن و استراليا طي بيانيه اي پس از مذاکرات در سيدني، نسبت به وضعيت اخير درياي چين جنوبي، ابراز نگراني کردند. مقامات دو کشور از کشورهاي مدعي در اين دريا خواستند که به منظور حفظ صلح و ثبات در آن، به احياي اراضي پايان دهند و خويشتن داري داشته باشند.
بر اساس تمامي آنچه گفته شد مي توان به اين نتيجه منطقي دست يافت که نوعي درگيري صريح اما اعلام نشده ميان پکن و واشنگتن در درياي چين جنوبي در جريان است و بايد ديد، اقدامات مداخله جويانه واشنگتن در درياي چين جنوبي چه آينده اي را براي اين دريا رقم مي زند.

شهربانو علي جمعه پور













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن